چین برای جلوگیری از سقوط یوان و تقویت اعتماد وارد عمل می شود

[ad_1] © رویترز. عکس فایل: سکه‌ها و اسکناس‌های یوان چین در این تصویر تصویری دیده می‌شوند که در 24 فوریه 2022 گرفته شده است. رویترز/فلورانس لو/تصویر/عکس فایل شانگهای/پکن (رویترز) – مقامات پولی چین روز سه‌شنبه برای اولین بار در نزدیک به هشت ماه گذشته اقدام قاطعانه‌ای را علیه کاهش نرخ ارز انجام دادند، در حالی

کد خبر : 367259
تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۴
چین برای جلوگیری از سقوط یوان و تقویت اعتماد وارد عمل می شود

[ad_1]


© رویترز. عکس فایل: سکه‌ها و اسکناس‌های یوان چین در این تصویر تصویری دیده می‌شوند که در 24 فوریه 2022 گرفته شده است. رویترز/فلورانس لو/تصویر/عکس فایل

شانگهای/پکن (رویترز) – مقامات پولی چین روز سه‌شنبه برای اولین بار در نزدیک به هشت ماه گذشته اقدام قاطعانه‌ای را علیه کاهش نرخ ارز انجام دادند، در حالی که بانک‌های دولتی این کشور تلاش کردند تا سطح یوان را پایین بیاورند، حتی در حالی که مقامات قول داده‌اند که محرک‌های بیشتری برای پرچم‌گذاری این کشور داشته باشند. اقتصاد.

به گفته منابع بازار، بانک خلق چین (PBOC) باند معاملاتی قوی‌تر از حد انتظار برای یوان تعیین کرد و بانک‌های دولتی دلار فروختند، که در قوی‌ترین نشانه‌ای است که مقامات به طور فزاینده‌ای از کاهش سریع یوان ناراحت هستند.

یوان در دو ماه گذشته حدود 4 درصد در برابر دلار کاهش یافته است زیرا اعتماد مصرف کنندگان و بازار خیس املاک باعث کاهش شتاب پس از بهبود پس از همه گیری شده است. روز سه‌شنبه حدود 0.4 درصد افزایش یافت که بهترین رشد در تقریباً دو هفته گذشته بود.

“خستگی وجود دارد که ضعف یوان ممکن است به جایی رسیده باشد که ضعف ارز می تواند اعتماد را تحت تاثیر قرار دهد که به نوبه خود به ضعف ارز دامن می زند، و باید اطمینان حاصل کنیم که به چنین وضعیتی نخواهیم رسید. Moh Siong Sim، یک استراتژیست ارزی در بانک سنگاپور گفت.

آنها اکنون سیگنال‌های بیشتری ارسال می‌کنند که احساس ناراحتی می‌کنند… آنها می‌خواهند ضعف یوان را کاهش دهند.»

این عقب‌نشینی در حالی صورت می‌گیرد که سرمایه‌گذاران روی چین ضعیف شده‌اند و داده‌ها نشان می‌دهند که بازگشت افتخارآمیز چین در حال تزلزل است. با این حال، بهبود لکنتی انتظارات از محرک برای کمک به خنثی کردن نگرانی‌های رشد را تقویت کرده است، چیزی که حتی مقامات سرزمین اصلی نیز در مورد آن با صدای بلندتر صحبت کرده‌اند.

لی کیانگ، نخست وزیر چین در سخنانی در نشست مجمع جهانی اقتصاد در تیانجین گفت که چین برای افزایش تقاضا و تقویت بازارها اقداماتی را انجام خواهد داد، اگرچه جزئیاتی ارائه نکرد.

تحلیلگران گفتند که با توجه به دورنمای نامطلوب اقتصادی، اعمال حرکات یوان توسط PBOC می تواند کاهش را کاهش دهد اما شاید متوقف نکند. بانک وال استریت جی پی مورگان (NYSE:) اعلام کرد که همچنان “نزولی” باقی مانده است و انتظار دارد بانک مرکزی دوباره وارد عمل شود تا از تسریع این حرکت جلوگیری کند.

چین تنها نیست که از حرکت نزولی ارز خود ناراحت است، که عمدتاً ناشی از افزایش اختلاف بازدهی با رژیم های پولی جنگ طلب در سایر اقتصادهای بزرگ است.

وزارت دارایی ژاپن همچنین هشدارهایی را در این هفته درباره کاهش سریع و یک طرفه ین صادر کرده است و ماساتو کاندا، دیپلمات ارشد ین گفت که او “هیچ گزینه ای” را برای جلوگیری از کاهش نزدیک به 10 درصدی ین رد نمی کند. موضوع چند هفته

تعمیر یوان

یوان روز دوشنبه با 7.2425 به ازای هر دلار به پایان رسید، اما در روز سه شنبه به 7.2058 رسید.

به گفته چهار نفر از افراد آشنا به معاملات، بانک‌های دولتی دلار می‌فروختند تا یوان را در بازار نقدی فراساحلی بخرند، و به گفته دو نفر از افراد، این ارز زمانی که ارز از نظر روانی به سطح مهم 7.25 در هر دلار نزدیک شد، ظاهر شد.

به گفته دو معامله‌گر دیگر، بانک‌ها اواخر روز دوشنبه نیز فعال بودند، زمانی که یوان را به شدت تا پایان خشکی پیشنهاد دادند، که بر تعیین نقطه میانی رسمی بانک مرکزی در روز بعد تأثیر می‌گذارد.

روز سه‌شنبه، بانک خلق چین (PBOC) میانه‌ی باند را حتی محکم‌تر از حد انتظار تعیین کرد و با بیشترین انحراف از مدل‌های پیش‌بینی‌شده از ماه می.

یکی از منابع بازار گفت: «سطح 7.25 همچنان یک آستانه کلیدی است.» وی افزود که شکستن این سطح می تواند به سرعت یوان را به پایین ترین سطحی که آخرین بار در سال 2022 مشاهده شده بود برساند.

در نوامبر، این ارز به 7.3280 در هر دلار به پایین ترین سطح 14 ساله خود رسید، در حالی که به پایین ترین سطح خود یعنی 7.3746 رسید.

همه منابع به شرط ناشناس ماندن صحبت کردند زیرا مجاز به صحبت در مورد معاملات به طور عمومی نیستند. UBS در یادداشتی اعلام کرد که میز معاملات آن علاقه زیادی به خرید دلار از طریق مبادلات ارزی خرید و فروش در میان بانک ها داشته است و گفت که ممکن است تلاش هایی از سوی مقامات برای خنثی کردن تأثیر مداخله نقدی آنها صورت گرفته باشد.

بانک های دولتی نیز مشکوک به هموارسازی کاهش ارزش یوان در ماه گذشته بودند، البته به میزان حداقلی.

بانک های دولتی معمولاً به نمایندگی از بانک مرکزی کشور در بازار ارز عمل می کنند، اما می توانند برای خود یا مشتریان خود نیز معامله کنند.

سیم گفت: “آنچه واقعاً می تواند پول چین را تثبیت کند این است که … آنها احتمالاً باید انتظارات رشد را تثبیت کنند. نیاز به رفع این نگرانی وجود دارد.”

تحلیلگران گفتند که اقدامات برای متوقف کردن افت یوان هنوز به اندازه سال گذشته، زمانی که تنظیم کننده ها اقداماتی را برای تشویق جریان سرمایه انجام دادند، محکم نبوده است، اما ممکن است برای کاهش فروش کافی باشد.

با این حال، تحلیلگران می گویند، با این حال، برای جلوگیری از سقوط بیشتر یوان، هم محرک و هم تلاش برای پایین آوردن سطح بازده مورد نیاز است.

راب کارنل، رئیس تحقیقات منطقه ای ING، آسیا-اقیانوسیه، گفت: «ما باید در مورد احتمال تسهیل بیشتر در آینده فکر کنیم.

کارنل گفت: “آنچه ما دیده ایم، تنها اولین تکرار کاهش نرخ است که قرار است به دست آوریم. ما در چند ماه آینده تعداد بیشتری از این کاهش ها را خواهیم داشت.”

این باید یوان را روی پای خود نگه دارد.»

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.