چین برای احیای اقتصاد متزلزل، معیارهای وام دهی را کاهش می دهد

[ad_1] 25 نفر از 30 پاسخ دهنده در نظرسنجی فوری رویترز کاهش 10 امتیازی را به LPR یک ساله پیش بینی کردند. همه 30 شرکت‌کننده انتظار کاهش دوره پنج ساله را داشتند و 27 نفر یا 90 درصد از آنها کاهش بیش از 10 bps را پیش‌بینی کردند. در میان آنها، 15 معامله گر و

کد خبر : 243620
تاریخ انتشار : جمعه ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸
چین برای احیای اقتصاد متزلزل، معیارهای وام دهی را کاهش می دهد

[ad_1]

25 نفر از 30 پاسخ دهنده در نظرسنجی فوری رویترز کاهش 10 امتیازی را به LPR یک ساله پیش بینی کردند.

همه 30 شرکت‌کننده انتظار کاهش دوره پنج ساله را داشتند و 27 نفر یا 90 درصد از آنها کاهش بیش از 10 bps را پیش‌بینی کردند. در میان آنها، 15 معامله گر و تحلیلگر کاهش 15 واحدی را پیش بینی کردند، 10 معامله گر کاهش 20 واحدی در ثانیه را پیش بینی کردند، و دو معامله گر باقی مانده کاهش 25 واحدی را پیش بینی کردند.

اکثر وام های جدید و معوق در چین بر اساس LPR یک ساله است که پس از کاهش در ژانویه، اکنون به 3.70 درصد رسیده است. نرخ پنج ساله که آخرین بار در ماه مه کاهش یافت، بر قیمت گذاری وام مسکن مسکن تأثیر می گذارد و اکنون به 4.45 درصد رسیده است.

اجماع بازار در مورد کاهش LPR در این ماه زمانی اتفاق افتاد که PBOC در اوایل این هفته به طور غیرمنتظره ای دو نرخ بهره کلیدی را برای دومین بار در سال جاری کاهش داد تا بتواند تقاضای اعتبار را در اقتصاد آسیب دیده از COVID-19 احیا کند.

پیکیان لیو، اقتصاددان ارشد چین در NatWest، گفت: “ما فکر می کنیم که این ممکن است به انتقال بیشتر تسهیلات به اقتصاد واقعی از طریق کاهش احتمالی LPR در هفته آینده ترجمه شود.” نرخ.

ما انتظار داریم 5Y LPR 15 واحد پایه (bps) در حالی که 1Y LPR 10 bps کاهش یابد، زیرا بانک ها برای حمایت از تقاضا برای وام های رهنی تلاش می کنند.

شیب قابل توجه در موضع سیاست پولی PBOC پس از آن رخ داد که مجموعه ای از شاخص های کلیدی از جمله داده های وام های اعتباری و شاخص های فعالیت نشان داد که اقتصاد به طور غیرمنتظره ای در ماه جولای کند شده است.

از دست دادن شتاب رشد، چالش پیش روی سیاست‌گذاران را در میان بادهای مخالف فزاینده از جمله احیای موارد محلی COVID-19، فشارهای تورمی و کندی اقتصاد جهانی ایجاد کرده است.

صاحبان سیاست و تحلیلگران به رویترز گفتند که PBOC قرار است گام های تسهیل بیشتری بردارد، اگرچه به دلیل نگرانی از افزایش تورم و فرار سرمایه، فضای محدودی برای مانور دارد.

تینگ لو، رئیس چین گفت: پس از این کاهش کوچک نرخ و احتمالاً کاهش LPR متعاقب آن، به دلیل افزایش اختلاف نرخ بهره بین چین و ایالات متحده و کاهش حاشیه سود برای بانک‌ها، فضا برای PBOC برای کاهش نرخ‌ها کاملاً محدود خواهد شد. اقتصاددان در Nomura

(گزارش توسط لی هونگوی و برندا گو؛ نگارش وینی ژو؛ ویرایش توسط شری ناواراتنام)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.