چگونه Ordinals بیت کوین می تواند آینده ماینینگ را تغییر دهد

[ad_1] ظهور ناگهانی بلاک‌های بیت‌کوین با انتقاداتی مواجه شده است، اما نگاهی اجمالی به نحوه تکامل فضای بلاک بیت‌کوین ارائه می‌دهد. این یک سرمقاله نظری توسط زک وول، محقق بازار و استخراج بیت کوین است. شبحی در بلاک چین بیت کوین وجود دارد: شبح JPEG. اپراتورهای گره بیت کوین با استفاده از ویژگی های ذخیره

کد خبر : 316511
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۲
چگونه Ordinals بیت کوین می تواند آینده ماینینگ را تغییر دهد

[ad_1]

ظهور ناگهانی بلاک‌های بیت‌کوین با انتقاداتی مواجه شده است، اما نگاهی اجمالی به نحوه تکامل فضای بلاک بیت‌کوین ارائه می‌دهد.

این یک سرمقاله نظری توسط زک وول، محقق بازار و استخراج بیت کوین است.

شبحی در بلاک چین بیت کوین وجود دارد: شبح JPEG.

اپراتورهای گره بیت کوین با استفاده از ویژگی های ذخیره سازی داده های شبکه بیت کوین که با ارتقای Segregated Witness (SegWit) در سال 2017 و ارتقای Taproot در سال 2021 معرفی شدند، تصاویر، GIF و سایر فایل های رسانه ای را در بلوک های بیت کوین قرار می دهند. در واقع، یکی از این میم های بیت کوین، بزرگترین بلوک و بزرگترین تراکنش در تاریخ بیت کوین در هفته گذشته بود. این بلوک و تراکنش که اکنون معروف است، توسط Luxor Technologies در بحبوحه شور و شوق کوچک بیت کوین NFT که حول پروژه NFT Ordinals متمرکز شده است استخراج شد.

اینکه می گوییم درج الگوهای رفتاری روی بیت کوین جامعه را از هم جدا کرده است، دست کم گرفته شده است. اما این عمل همچنین بحثی با اهمیت رو به رشد را مطرح کرده است: ارزش استخراج‌پذیر استخراج‌کننده (MEV) در بیت‌کوین. خوانندگان مقاله ای از ژوئن 2022 درباره این موضوع را از این نویسنده به خاطر خواهند آورد. Ordinals کتیبه های داده بیت کوین هستند که به ماینرها نگاهی اجمالی به آینده بیت کوین MEV می دهد. این مقاله به بررسی مجدد بیت کوین MEV در زمینه جدیدترین جنجال های مربوط به تراکنش های JPEG می پردازد.

پیشینه بیت کوین MEV

شبکه بیت کوین امروز یک زمین بایر MEV نیست – اما هنوز خیلی زود است.

رابرت میلر، سرپرست محصولات در FlashBots در یک پخش زنده در مورد MEV گفت: «مقدار MEV در بیت کوین بیشتر از آن چیزی است که بیت کوین ها دوست دارند تصدیق کنند. او افزود: «و مقداری MEV در بیت کوین وجود دارد که در حال حاضر واقعاً توسط ماینرها اعمال نمی‌شود».

به عنوان مثال، لیزا نیگوت، مهندس شبکه لایتنینگ در Blockstream، پنجره overton بیت کوین در MEV را با مقاله ای در مورد MEV شبکه لایتنینگ گسترش داد. Neigut در مورد فرصت‌هایی برای جستجوگران و استخراج‌کنندگان از استفاده از شبکه لایتنینگ نظریه‌پردازی می‌کند، و او در نظر می‌گیرد که چگونه جستجوگران بیت‌کوین ممکن است بر تراکنش‌های زنجیره‌ای برای کانال‌های شبکه لایتنینگ تأثیر بگذارند.

در حال حاضر، بیشتر مکالمات MEV حول شبکه های غیر بیت کوینی مانند اتریوم متمرکز می شوند. اما یک اکوسیستم مالی غیرمتمرکز قوی که بر پایه بیت کوین ساخته شده است می تواند به سرعت آن را تغییر دهد. شوق مداوم فعالیت‌های مرتبط با NFT می‌تواند همین اثر را داشته باشد. به عنوان مثال، یکی از نمونه‌های شناخته شده NFT MEV (در اتریوم) زمانی رخ داد که یک جستجوگر ۷ میلیون دلار برای خرید هر NFT کریپتوپانک با قیمت پایین آن‌ها پرداخت کرد.

باز کردن شوق بیت کوین NFT

مورخان بیت کوین می دانند که کلکسیون ها و هنرهای زنجیره ای از بیت کوین سرچشمه گرفته اند. در دسامبر 2012، منی روزنفلد “نمای کلی سکه های رنگی” را منتشر کرد که توضیح داد که “می توان مجموعه ای از سکه ها را رنگ آمیزی کرد تا از بقیه متمایز شود.” و NFT ها متولد شدند.

کیسی رودارمور دوران مدرن NFT بیت کوین را با پروژه کتیبه های ordinals.com خود آغاز کرد. در یک پست وبلاگی در توضیح کتیبه ها، Rodarmor توضیح داد که، “کتیبه ها مصنوعات دیجیتالی بومی بلاک چین بیت کوین هستند… آنها به یک توکن جداگانه، یک زنجیره جانبی یا تغییر بیت کوین نیاز ندارند.”

تصاویر، صدا، ویدئو، HTML، SVG، JS، CSS – هر چیزی می تواند یک تراکنش کتیبه باشد. حتی برخی از اپراتورهای گره نوشته شده است عبارات اولیه در بلاک چین (به Rodarmor’s گوش دهید مصاحبه در پادکست Galaxy Digital برای اطلاعات بیشتر در مورد سفر او به راه اندازی Ordinals.)

برخی از آخرین Ordinal های حک شده بر روی بیت کوین. منبع: ordinals.com

Taproot – ارتقاء بیت کوین مورد انتظار که انجام شد زنده سه روز پس از اینکه بیت کوین به بالاترین سطح قیمت خود یعنی 69000 دلار رسید – این است تا حد زیادی به دلیل انفجار مداوم فعالیت NFT زنجیره ای در بیت کوین است. اما اجزای ارتقاء SegWit این پروتکل چندین سال قبل زمینه را برای قرار دادن داده های اضافی در بلوک های بیت کوین ایجاد کرد. اریک وال رک صحبت می کند نوشت در توییتر که کل این جنون “اساساً به اشتباه ممکن است.”

اما چندین نقطه داده روشن می کند که این یک روند قانونی است:

  • داده ها به اشتراک گذاشته شده است توسط Arceris، محققی با نام مستعار بیت کوین، نشان می دهد که اولین 435 NFT «اشتباه» روی بیت کوین، 15.3 میلیون سات هزینه پرداخت کرده و از 18.7 میلیون بایت فضا استفاده کرده اند که تقریباً برابر با 218 بلاک است.
  • علاوه بر این، در یک آخر هفته، کتیبه ها رانده شد متوسط ​​کارمزد هر vbyte از 1 ساتوشی تا 15.
  • داده‌های زنجیره‌ای که توسط یکی دیگر از محققین رمزارز با نام مستعار به نام Dataalways گردآوری شده است، تخمین می‌زند که تا به امروز بیش از 2000 نسخه رسمی بر روی بیت‌کوین استخراج شده است.

به طور نسبی، جهش در کارمزدها عمدتاً از این واقعیت ناشی می‌شود که هیچ کس سخت تلاش نمی‌کند تا اندازه نوشته‌های خود را به دلیل کارمزدهای پایین مداوم برای تراکنش‌های بیت‌کوین فشرده کند. اما رودرمور اشاره شد در توییتر که «فرمت‌های غنی، فشرده‌سازی و بازگشت / ترکیب‌بندی همه به این معنی است که محتوای کتیبه‌های معنی‌دار ممکن است در واقع بسیار کوچک باشد!»

پس از آن که Luxor Technologies بزرگترین بلوک در تاریخ بیت کوین را استخراج کرد که حاوی بزرگترین تراکنش در تاریخ بیت کوین بود، هیجان و جنجال بر سر Ordinals بالا گرفت: Ordinal. Luxor همراه با سرمایه‌گذار و مشاور قدیمی کریپتو، Udi Wertheimer، تراکنش 3.94 مگابایتی 0301e0480b374b32851a9462db29dc19fe830a7f7d7a88b81612b9d704، میلیون واحد وزنی 3.94 مگابایتی را بلاک کرد. (پروتکل بیت کوین وزن بلوک را به 4 میلیون واحد وزن محدود می کند.)

اقصر چه نوشته است؟ نسخه اصلاح شده ای از نماد جادوی پول اینترنتی جادویی بیت کوین که در حدود سال 2013 در مایکروسافت پینت ایجاد شد. با این حال، جادوگر Luxor در حال بشارت Taproot و “JPEG های اینترنتی جادویی” در بیت کوین است. کالین هارپر، رئیس تحقیقات Luxor در یک پست وبلاگی در مورد NFTs و استخراج بیت کوین گفت: «NFT های معمولی از بین نمی روند. فقط این موضوع مهم است که آنها چقدر تأثیر می گذارند.»

انتقاد از بیت کوین Ordinals

برای هر فردی که فکر می‌کند پروژه Ordinals هیجان‌انگیز و سرگرم‌کننده است، حداقل یکی از علاقه‌مندان به بیت‌کوین به شدت با این ایده مخالف است. بسیاری از صداهای پیشرو از جامعه بیت کوین مستقر در توییتر، دیدگاه خود را در مورد پر کردن JPEG در بلوک های بیت کوین بیان نکرده اند.

برای مثال، یک مجادله‌گر بدنام بیت‌کوین که از نام مستعار آقای Hodl استفاده می‌کند، مخالفت خود را با Ordinals اعلام کرد. گفتن، “من هر کسی را که زنجیره را مسدود کرده باشد سانسور می کنم.” مدیر عامل Blockstream، آدام بک نیز به دنبال کنندگان خود در یک یادآوری کرد اکنون حذف شده است توییت می‌کند که این NFT‌های تعبیه‌شده در بیت‌کوین «بازی منصفانه‌ای برای استخراج‌کنندگان برای سانسور این مزخرفات به عنوان نوعی دلسردی است». شخصیت توییتری بیت کوین پیر روچارد به غوغا پیوست پیشنهاد می کند با این مشکل که اپراتورهای گره ای که NFT روی بیت کوین ثبت کرده اند، باید «از گره شما عذرخواهی کنند و دیگر این کار را انجام ندهند». جیمی سانگ، شریک سابق صندوق ارز دیجیتال Blockchain Capital و سابق مشاور در اکنون بسته شده صرافی کریپتو LVL، به سادگی توییت کرد“لوکسور توسط بازار مجازات خواهد شد.”

الکس دی وریس، یک بدبین و مدعی محیط زیست با سابقه بیت کوین، در انتقاد شدید از Ordinals به این شخصیت های طرفدار بیت کوین پیوست. دی وریس در مصاحبه با لینکدین ادعا کرد که «ردپای کربن» بلوک معروف استخراج شده توسط لاکسور «معادل ردپای کربن به ازای هر مسافر در پرواز از نیویورک به توکیو و بازگشت 446 بار است». (لازم به ذکر است که de Vries است شناخته نشده است به خاطر سختگیری فکری اش.)

در سطح کمی فنی تر، لوک دشجر، خالق مشتری گره های بیت کوین و منتقد صریح Ordinal، نوشت در توییتر که Ordinals تنها به این دلیل امکان‌پذیر است که کاربران بیت‌کوین در حال «دروغ‌گویی» و «فریب دادن کد» هستند. باب مک‌الراث، مشاور قدیمی بیت‌کوین و توسعه‌دهنده بلاک چین، همچنین پیشنهاد کرد که کتیبه‌ها ویژگی‌های مقاوم در برابر سانسور بیت‌کوین را به خطر می‌اندازند. کوبید Luxor برای «استفاده از [Bitcoin] به عنوان دیوار حمام.» همانطور که هیجان گسترده تر در مورد Ordinals رشد کرد، Rochard نیز بیان تمایل او برای تغییر به اجماع بیت کوین با تغییر قوانین اعتبارسنجی به طوری که کتیبه ها دیگر امکان پذیر نباشد.

مشارکت کننده مستعار بیت کوین Core 1440000 بایتی انتقادات Ordinals توسط توییت کردن، “به نظر می رسد برخی از بیت کوین ها به تازگی متوجه شده اند که بیت کوین می تواند توسط افرادی که دوست ندارند نیز استفاده شود.”

آینده بیت کوین MEV

خوب، بنابراین، چگونه NFT های قطبی شده از یک “حادثه” Taproot بر MEV تأثیر می گذارد؟ سوال عالی، خواننده زیرک.

اندازه و نوع درآمد ماینرهای هر بلاک چین با افزایش تقاضا برای فضای بلاک و افزایش تعداد برنامه های کاربردی با کاربران واقعی افزایش می یابد. در حال حاضر، فضای بلاک بیت کوین مورد نیاز کاربرانی است که UTXO را خرج می کنند. اما Ordinals نگاهی اجمالی به آینده ای می دهد که در آن سایر کاربران بیت کوین دلایل خلاقانه ای را برای تقاضای فضای مشابه ارائه می کنند، که این کاربران رقیب را مجبور می کند در بازار هزینه برای فضای محدود داخل یک بلوک ملاقات کنند.

منتقدان Ordinals ظاهراً ناخواسته این مزیت را برای ماینرها برجسته کرده اند. آقای Hodl در یک مصاحبه گفت: «شرکت کنندگان باید به من رشوه بدهند تا بتوانم آن (معاملات) را استخراج کنم. توییت. این «رشوه» (که معمولاً «کارمزد معاملات» نامیده می‌شود) می‌تواند به روش‌های مختلفی پرداخت شود. البته، یک ثبت‌کننده می‌تواند کارمزد بالایی را به تراکنش خود اضافه کند و در نتیجه ماینر را تشویق کند که آن را در یک بلوک قرار دهد. یا پرداخت خارج از باند – کارمزدهایی که خارج از فرآیند معمول شبکه برای جمع آوری کارمزدها پرداخت می شود – می تواند بین یک تراکنشگر و یک سازنده بلوک هماهنگ شود.

روچارد که غیر مستقیم رد Ordinals به عنوان اتلاف غیر اخلاقی منابع، بعدا گفت سازندگان معمولی باید «پرداخت کنند یا ببندند». و آنها حداقل پرداخت می کنند. از آنجایی که Ordinals در صحنه بیت کوین ظاهر شد، inscribers در حال حاضر هزینه زیادی برای قرار دادن داده های خود در بلوک های جدید پرداخت می کنند. به عنوان مثال، یکی از کاربران بیت کوین 200 دلار برای نوشتن یک GIF از گربه nyan پرداخت. و به عنوان دیگر پروژه‌های NFT معمولی روی بیت‌کوین راه‌اندازی می‌شوند، ارزش قابل استخراج برای استخراج‌کنندگان از این فعالیت زنجیره‌ای مطمئناً افزایش خواهد یافت.

بیت کوین اهمیتی نمی دهد

بیت کوین Ordinals موجی از خلاقیت و بحث و جدل ایجاد کرد که می‌تواند تا ابد ادامه داشته باشد. این مجموعه‌های دیجیتالی «آخرین خط خطا در بازبینی آنچه که فلسفه بیت‌کوین می‌تواند و باید باشد» را نشان می‌دهد. گفت Zack Seward مجری تلویزیون CoinDesk. تعداد زیادی از کاربران بیت کوین از Ordinals متنفرند – افراد بیشتری از آنها لذت می برند. در نهایت، بیت کوین اهمیتی نمی دهد. اما در اعماق یک بازار نزولی آشفته، استفاده جایگزین عینی و جذاب برای فضای بلاک بیت کوین، خلاقیت پیرامون این مورد استفاده و فرصت‌هایی برای ارزش استخراج‌شدنی استخراج‌کننده که این شوق به آن اشاره می‌کند را نباید نادیده گرفت. همه نیازی به کتیبه ندارند، اما باید توجه کنند.

این یک پست مهمان توسط Zack Voell است. نظرات بیان شده کاملاً متعلق به خود آنها است و لزوماً نظرات BTC Inc یا مجله Bitcoin را منعکس نمی کند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.