چگونه ویزای کاری کویت دریافت کنم؟

[ad_1] کویت کشوری عربی در حاشیه‌ی خلیج فارس است و با ایران مرز آبی مشترک دارد. نکته‌ی جالبی که  وجود دارد این است که کویت حدود دو برابر جمعیت خود، مهاجر غیر بومی دارد! این آمار از حضور مهاجران، نشان می‌دهد کار و زندگی در کویت در مقایسه با سایر کشورها از محبوبیت بسیار بالایی

کد خبر : 455514
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹
چگونه ویزای کاری کویت دریافت کنم؟

[ad_1]

کویت کشوری عربی در حاشیه‌ی خلیج فارس است و با ایران مرز آبی مشترک دارد. نکته‌ی جالبی که  وجود دارد این است که کویت حدود دو برابر جمعیت خود، مهاجر غیر بومی دارد! این آمار از حضور مهاجران، نشان می‌دهد کار و زندگی در کویت در مقایسه با سایر کشورها از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است.

کویت به دلیل تولید ناخالص ملی بالا، اقتصاد قدرتمند و صادرات موفق و … کشوری ثروت‌مند محسوب شده و هیچ کدام از ساکنان کویت (چه شهروند کویتی و چه مهاجرین خارجی) در فقر به سر نمی‌برند.

مردم کویت تحصیل کرده، آگاه و به روز هستند. معمولا تسلط به زبان انگلیسی و فرانسوی به عنوان زبان دوم و سوم در کویت مرسوم است.

 در این مقاله به بررسی چگونگی مهاجرت کاری به کویت می‌پردازیم. اگر شما هم به مهاجرت و اشتغال در این کشور فکر می‌کنید، با ما همراه شوید و پاسخ سوالات خود را بیابید.

کویت تحت چه شرایطی ویزای کاری صادر می‌کند؟

کویت کشوری ثروتمند و مهاجرپذیر است. شاید علت مهاجرپذیری کویت جمعیت کم شهروندان کویتی باشد. طوری که بسیاری از مشاغل و فرصت‌های کاری ضروری در کویت خالی می‌ماند و در صورت نبودن نیروی متخصص کویتی، این مشاغل با نیروهای کاری مهاجر ادامه  فعالیت می‌دهند.

از جمله مشاغلی که کویت در آن به نیروی کاری نیاز دارد شامل موارد زیر است:

  • پزشکی و پرستاری و دندانپزشکی
  • حقوق و قضا و وکالت
  • اقتصاد
  • تجارت
  • امور مالی و بانکی
  • اساتید دانشگاهی
  • امور فرودگاهی و هواپیمایی
  • بازاریابی
  • مهندسی و صنعت
  • تولید گران خلاق
  • مربی و معلم

کویت درمورد مهاجرین سختگیری‌های زیادی می‌کند. فرد متقاضی مهاجرت باید پاسپورت معتبر و مدارک شناسایی کامل داشته باشد و فاقد سوءپیشینه و هرگونه سابقه‌ی کیفری باشد.

فرد متقاضی ویزای کاری کویت باید در سلامت کامل جسمانی و روانی به سر ببرد و گواهی معتبر مبنی براین مورد را ارائه کند.

یک نکته‌ی مهم کار در کشور زیبا و کم جمعیت کویت این است که ویزای کاری مدت مشخصی دارد و پس از پایان اعتبار آن ، باید نسبت به تمدید ویزا اقدام کرد.

مطابق قانون کویت افرادی که با ویزای کاری وارد خاک این کشور می‌شوند، مجوز اقامت دریافت می‌کنند. مهاجرین به کویت نباید منتظر دریافت اقامت دائم باشند‌. کشور کویت قوانین خاصی در مورد اعطای اقامت دائم و تابعیت دارد. کویت پس از سال‌های متوالی (بین ۱۵ تا ۲۰ سال) کار و زندگی و تحت شرایط خاص تابعیت خود را اعطا می‌کند. با این حال افرادی که برای کار وارد کویت می‌شوند اجازه‌ی اقامت بر اساس مدت زمان قرارداد کاری خود را دریافت می‌کنند.

درحال حاضر ویزای شغلی کویت جزو پرطرفدارترین ویزاهای جهان است، اما دریافت این ویزا برای ایرانیان امکان‌پذیر نیست.

کویت برای اعطای ویزای کاری بین کشورهای مختلف تفاوت قائل شده است و این که متقاضی کار در کویت ساکن و تابع کدام کشور در جهان باشد به شدت روی پروسه‌ی مهاجرت کاری و دریافت ویزا تاثیر گذار است‌. ساکنین بعضی کشورها برای اقامت و کار در کویت احتیاج به هیچ مجوزی ندارند.

مهاجرت کاری به کویتمهاجرت کاری به کویت

مزایای دریافت ویزای کاری کویت چیست؟

عوامل متعددی دست به دست هم داده تا ویزای کاری کشور کویت بسیار ارزشمند شود. بسیاری از افراد ساکن خاورمیانه و آسیا علاقه به مهاجرت و کار در کویت را دارند. از مزایای اشتغال در کویت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • درصد پایین بیکاری: کشور کویت دارای فرصت‌های شغلی فراوانی در زمینه‌های مختلف است‌. کویت به خاطر اقتصاد پررونق خود به تعداد زیادی از نیروهای کاری از مبتدی تا متخصص نیازمند است.
  • با ارزش ترین پول دنیا: در حال حاضر دینار کویت با ارزش ترین پول در تمام جهان است. این موضوع نشان می‌دهد تجارت و اقتصاد در کویت تا چه حد قدرتمند و بدون رقیب پیش می‌رود.
  • تولید بالای ملی: وجود منابع سرشار نفت در کویت، ثروت عظیمی را برای این کشور به ارمغان آورده است. مدیریت صحیح حکومت کویت و تصمیمات درست و بجای مالی و اقتصادی نیز اثر بسیار شگرفی روی درآمد سالیانه‌ی کشور کویت گذاشته است‌. این موضوع مستقیما سبب افزایش تولید داخلی در کویت شده است.
  • ثبات شغلی: ساکنین کویت در مشاغل خود نگران بیکار شدن، پرداخت مالیات و از دست رفتن فرصت‌های کاری خود نیستند. همین مسائل موجب شده ثبات شغلی آنها به خوبی تامین شود.
  • امنیت: حکومت کویت با دقت شبانه‌روزی امنیت کامل شهروندان کویتی را فراهم کرده است. آمار جرم و جنایت در کویت بسیار پایین است و با عاملین به شدت برخورد خواهد شد.
  • رفاه اجتماعی: تورم کنترل شده، درآمدهای بسیار بالا، نپرداختن مالیات و حمایت‌های همه‌جانبه‌‌ی حکومت باعث شده مردم کویت در رفاه کامل زندگی کنند. حتی در بعضی مواقع شاهد زندگی‌های اشرافی و بسیار تجملاتی در کویت خواهید بود.

 

روش‌های دریافت ویزای شغلی کویت

برای ورود به خاک کویت و اشتغال در این کشور باید ویزای شغلی کویت را دریافت کنید و سایر مدارک لازم همراهتان باشد(در ادامه‌ی همین مقاله مدارک مهم را معرفی خواهیم کرد).

برای اینکه ویزای شغلی کویت برای یک فرد خارجی صادر شود باید فرد از طرف یک کارفرمای کویتی دعوت به کار شود.

با پیدا کردن کارفرما باید بتوانید وی را متقاعد کنید که برای کار او بهترین هستید! این موضوع کمی سخت و دشوار است. چون غیر از شما افراد بسیار زیادی از سایر نقاط جهان، رزومه‌ی کاری و سوابق شغلی خود را برای کارفرمایان کویتی ارسال می‌کنند.

پس داشتن موارد زیر درصد رضایت کارفرما و احتمال پذیرش شما را افزایش می‌دهد:

  • تحصیلات بالا و مرتبط با شغل در دانشگاه‌های معتبر
  • سابقه‌‌ی کاری درخشان و مرتبط
  • سن مناسب
  • سلامت جسمانی
  • تسلط به زبان عربی و انگلیسی
  • تمکن مالی

چنانچه موفق شوید نظر کارفرمای کویتی را جلب کنید، او باید مدارک و دعوتنامه‌ی کاری را به اداره‌ی کل بازپرسی و جنایی کویت ارسال کند و پس از تایید، از وزارت کار و امور اجتماعی کویت برای شما درخواست مجوز کار کند.

پس از صدور مجوز کار دو نسخه از آن یکی برای متقاضی و یکی برای سفارت کویت در کشوری که متقاضی در آن زندگی می‌کند، ارسال می‌شود. فرد متقاضی باید به سفارت کویت در کشور خود مراجعه کند و با ارائه‌ی مدارک لازم درخواست ویزای کاری کویت را ثبت کند. پس از طی روال قانونی و در صورت نبودن هیچ مشکلی، ویزای کاری کویت برای متقاضی صادر می‌شود و او می‌تواند برای رزرو بلیط و ورود به کویت آماده شود.

 

چه مدارکی برای کار در کویت لازم است ؟

ابتدا باید برای دریافت پیشنهاد کاری از کارفرمای کویتی مدارکی از جمله: سابقه‌ی کاری، تحصیلات مرتبط، گواهی گذراندن دوره‌های تخصصی، رزومه‌ی کامل شغلی و مدارک شناسایی را ارائه دهید.

پس از بررسی شرایط شما، چنانچه کارفرما درخواست شما را بپذیرد باید به عنوان حامی یا کفیل شما در کویت، مدارک تان را به مراجع  ذیربط ارائه دهد و سایر اقدامات قانونی لازم برای مهاجرت کاری کارمند خود را انجام دهد.

پس از طی مراحل در کویت کارفرما دعوتنامه‌ی کاری و مجوز کار از وزارت کار کویت را برای کارمند خود ارسال می‌کند .

حالا فرد باید با مدارک زیر به سفارت کویت مراجعه کند و یا اسکن مدارک را در سایت سفارت کویت به صورت آنلاین بارگذاری کند‌.

  1. پاسپورت معتبر
  2. گواهی عدم سوء پیشینه
  3. برگه‌ی اثبات تمکن مالی
  4. فرم تقاضای صدور ویزا
  5. رسید پرداخت هزینه‌ی صدور ویزا
  6. دعوتنامه ‌ی کارفرما
  7. مجوز کار صادرشده توسط وزارت کار کویت
  8. گواهی سلامت جسمانی
  9. عکس مناسب پاسپورت
  10. ارائه‌ی گواهی NOC

پس از دریافت ویزای کاری کویت، می‌توانید نسبت به خرید بلیط هواپیما اقدام کنید. پس از ورود به خاک کویت باید مدارک زیر را همراه داشته باشید:

  • ویزای کویت
  • پاسپورت معتبر
  • داشتن NOC
  • همراه داشتن کپی از مجوز کاری
  • کپی مدارک و مجوز کارفرمای کویتی

 

نکاتی در مورد قوانین کاری در کویت

ساعت کاری در کویت ۴۸ ساعت در هفته است. همچنین مطابق قانون کار، یک فرد کارگر در یک روز  فقط می‌تواند پنج ساعت پشت سرهم کار کند. اگر بخواهد بیش از این به کار ادامه دهد باید یک ساعت را به اجبار استراحت کند و سپس به کار ادامه دهد.

اگر فردی موفق به دریافت ویزای کاری کویت شود، اجازه دارد همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود را همراه خود به کویت ببرد.

یکی از راه‌های مطمئن جست و جوی کار و یافتن کارفرما در کویت، استفاده از سایت های کاریابی کویت است. این سایت‌ها بستری فراهم کرده‌اند تا متقاضی کار و کارفرما یکدیگر را بیابند و باهم ارتباط بگیرند. از جمله این سایت ها www.bayt.com را می‌توان نام برد.

شهروندان کویتی بیمه‌ی درمانی رایگان دارند و از خدمات بهداشتی درمانی کویت بهره‌مند هستند. اما مهاجرین به این کشور بیمه‌ی رایگان ندارند و باید هزینه‌‌های درمانی خود را بپردازند.

متقاضیان ویزای شغلی کویت در صورتی که زیر ۲۰ سال داشته باشند، باید حتما زیر نظر والدین وارد این کشور شوند و روند قانونی مهاجرت کاری آنها توسط والدین انجام شود.

 

جمع بندی

کویت کشوری عرب زبان، در حاشیه‌ی خلیج فارس است. این کشور کم جمعیت و کوچک است اما داشتن منابع غنی نفت و گاز، ماهی، میگو و مروارید در کنار مدیریت صحیح این منابع، کویت را به کشوری ثروتمند و با اقتصاد قوی و صاحب با ارزش‌ترین پول دنیا تبدیل کرده‌است.

ویزای کاری کویت بسیار پرطرفدار است و درآمدهای عالی، نرخ پایین بیکاری و سایر شرایط مطلوب شغلی در این کشور سبب شده افراد زیادی متقاضی اخذ ویزای کاری کویت باشند.

دریافت ویزای کاری کویت از طریق یافتن کارفرمای کویتی امکانپذیر است و نیاز به مدارک مخصوص و پیگیری کارفرما در کویت دارد. پس از دریافت ویزای شغلی، مجوز اقامت متناسب با مدت زمان قرارداد کاری صادر می‌شود.

 

سوالات متداول

خیر، نرخ بیکاری در کویت بسیار پایین است و پس از پایان یک قرارداد کاری می‌توان خیلی زود کارفرمای دیگری را یافت و با او وارد مذاکره شد.

خیر، در حال حاضر امکان دریافت این ویزا توسط ایرانیان وجود ندارد.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.