چگونه می توان تجزیه و تحلیل عرضه و تقاضا را بهبود بخشید – سیستم های معاملاتی – 10 آوریل 2022

چگونه می توان تجزیه و تحلیل عرضه و تقاضا را بهبود بخشید تحلیل عرضه و تقاضا به هیچ شاخص فنی پیچیده ای نیاز ندارد و تحلیل خود را بیشتر بر اساس خود قیمت استوار می کند. در واقع، تحلیل عرضه و تقاضا یکی دیگر از استراتژی‌های معاملاتی تأییدکننده است که از ساختار موج فراکتال موجود

کد خبر : 191237
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۴
چگونه می توان تجزیه و تحلیل عرضه و تقاضا را بهبود بخشید – سیستم های معاملاتی – 10 آوریل 2022


چگونه می توان تجزیه و تحلیل عرضه و تقاضا را بهبود بخشید

تحلیل عرضه و تقاضا به هیچ شاخص فنی پیچیده ای نیاز ندارد و تحلیل خود را بیشتر بر اساس خود قیمت استوار می کند. در واقع، تحلیل عرضه و تقاضا یکی دیگر از استراتژی‌های معاملاتی تأییدکننده است که از ساختار موج فراکتال موجود در بازار فارکس و سهام استفاده می‌کند. به عبارت دیگر، از شناسایی الگو گرفته تا تعیین هدف سود و توقف ضرر، اوج و فرورفتگی نقش مهمی دارند. این مشخصه مشابه سایر تحلیل‌های فنی است که قبلاً ذکر شد مانند مقاومت پشتیبانی، الگوی مثلث، تحلیل فیبوناچی، الگوی هارمونیک، الگوی موج الیوت و الگوی نمودار X3. از این رو، راه های مختلفی برای بهبود تجارت عرضه و تقاضا وجود دارد. در این کتاب، یک راه ساده برای بهبود تحلیل عرضه و تقاضا با دانش موج فراکتال به شما نشان خواهیم داد.

در فصل قبل، نمونه‌های معاملاتی خود را با استفاده از مناطق عرضه و تقاضا نشان داده‌ایم. منطقه عرضه و تقاضای بکر به منطقه‌ای اطلاق می‌شود که پس از شناسایی الگوی معاملاتی ما، قیمت آن را لمس نمی‌کند. ما می توانیم دقت این منطقه عرضه و تقاضای بکر را با احتمال نقطه عطف افزایش دهیم. به عنوان مثال، هنگامی که ما با منطقه تقاضا معامله می کنیم، می توانیم اطمینان حاصل کنیم که احتمال نقطه عطف در محل قیمت خرید بالا است. احتمال نقطه عطف بالا نشان دهنده شانس بالای چرخش قیمت است. به عبارت دیگر، نشان‌دهنده احتمال زیاد نزدیک شدن قیمت به منطقه تقاضا به زودی است. در مثال برای شاخص S&P 500، قیمت در اولین لمس منطقه تقاضا در حدود 70 درصد احتمال نقطه عطف قرار داشت. علاوه بر بررسی بازه زمانی بالاتر، این احتمال نقطه عطف تضمین می کند که قیمت قبل از بالا رفتن نزدیک به پایین است.

شکل 8-1: بازه زمانی H1 شاخص S&P 500

اجازه دهید نگاهی به مثال تجارت منطقه عرضه بیندازیم. در مثال طلا در برابر دلار آمریکا، قیمت در اولین تماس با منطقه تقاضا حدود 50 درصد احتمال نقطه عطف قرار داشت. به طور عملی، توصیه می شود قبل از ورود به خرید یا فروش، حداقل 50٪ احتمال نقطه عطف را تأیید کنید.

شکل 8-2: طلا در برابر دلار آمریکا (=XAUUSD) بازه زمانی H4 (www.algotrading-investment.com)

احتمال نقطه عطف به ما کمک می کند تا دو کار را در اینجا انجام دهیم. در مرحله اول، به ما کمک می کند تا شانس رسیدن به نقطه عطف صحیح را پس از تماس قیمت با منطقه بررسی کنیم. ثانیاً، به ما کمک می کند تا انحنای مسیر قیمت را قبل از لمس منطقه ارزیابی کنیم. انحنای مسیر قیمت یکی از عوامل کلیدی برای شناسایی موفقیت‌آمیز منطقه عرضه و تقاضا است زیرا الگوی افزایش و افت واضح در اطراف منطقه را تضمین می‌کند.

شکل 8-3: انحنای با رنگ قرمز برای منطقه تقاضا (بالا) و منطقه عرضه (پایین) مشخص شده است.

درباره این مقاله

این مقاله بخشی از نسخه پیش نویس کتاب: تجزیه و تحلیل فنی در بازار فارکس و بورس (تحلیل تقاضای عرضه و مقاومت پشتیبانی) است. نسخه کامل کتاب را می توانید از لینک زیر مشاهده کنید:

https://algotrading-investment.com/portfolio-item/technical-analysis-in-forex-and-stock-market/

همچنین می توانید از Ace Supply Demand Zone Indicator در MetaTrader برای انجام تجزیه و تحلیل فنی خود استفاده کنید. نشانگر منطقه تقاضای عرضه Ace نشانگر منطقه تقاضای عرضه بدون رنگ آمیزی و بدون تاخیر است که دارای بسیاری از ویژگی های قدرتمند ساخته شده است.

https://www.mql5.com/fa/market/product/40076

https://www.mql5.com/fa/market/product/40075

https://algotrading-investment.com/portfolio-item/ace-supply-demand-zone/

احتمال نقطه عطف و احتمال روند را می توان با اسکنر الگوی فراکتال در هر قیمتی در نمودار اندازه گیری کرد. برای اطلاع شما، علاوه بر بررسی احتمال، بسیاری از ویژگی های قدرتمند دیگر در اسکنر الگوی فراکتال ساخته شده است. در زیر صفحه فرود اسکنر الگوی فراکتال در متاتریدر 4 و متاتریدر 5 آمده است.

https://www.mql5.com/fa/market/product/49170

https://www.mql5.com/fa/market/product/49169

https://algotrading-investment.com/portfolio-item/fractal-pattern-scanner/



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.