چگونه متا در طول تهاجم روسیه به اوکراین، اعتدال تبلیغاتی را زیر پا گذاشت

[ad_1] ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین به طور علنی گفت که این بمباران دست کم سه نفر از جمله یک کودک را کشته است. تصاویر زنان باردار و خون آلود که از میان آوارها فرار می کنند، دستانشان را روی شکم خود نگه می دارند، خشم فوری در سراسر جهان را برانگیخت. در میان زنان

کد خبر : 191546
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸
چگونه متا در طول تهاجم روسیه به اوکراین، اعتدال تبلیغاتی را زیر پا گذاشت

[ad_1]

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین به طور علنی گفت که این بمباران دست کم سه نفر از جمله یک کودک را کشته است. تصاویر زنان باردار و خون آلود که از میان آوارها فرار می کنند، دستانشان را روی شکم خود نگه می دارند، خشم فوری در سراسر جهان را برانگیخت.

در میان زنان شناخته شده ماریانا ویشهگیرسکایا، تأثیرگذار مد و زیبایی اوکراینی بود. عکس‌های او در حال حرکت از پلکان بیمارستان با لباس خواب خال‌خالی پس از حمله به طور گسترده منتشر شد که توسط یک عکاس آسوشیتدپرس https://apnews.com/article/russia-ukraine-europe-edf7240a9d990e7e3e32f82ca351dede گرفته شده است.

به گفته دو پیمانکار که مستقیماً محتوای درگیری در فیس بوک و اینستاگرام را تعدیل می کنند، ابراز حمایت آنلاین از مادر آینده به سرعت به حملاتی در حساب اینستاگرام او تبدیل شد. آنها به شرط ناشناس ماندن با رویترز صحبت کردند و با استناد به توافق نامه های عدم افشای اطلاعاتی که آنها را از بحث عمومی درباره کارشان منع می کرد، صحبت کردند.

ناظران به رویترز گفتند که پرونده مربوط به اینفلوئنسر زیبایی تنها نمونه ای از این است که چگونه سیاست های محتوایی و مکانیسم های اجرایی متا تبلیغات طرفدار روسیه را در طول حمله به اوکراین فعال کرده است.

مقامات روسی تصاویر را ضبط کردند و آنها را در کنار عکس های براق اینستاگرام او قرار دادند تا بینندگان را متقاعد کنند که حمله جعلی بوده است. در تلویزیون دولتی و رسانه های اجتماعی و در اتاق شورای امنیت سازمان ملل، مسکو – به دروغ – ادعا کرد که ویشگیرسکایا آرایش و لباس های متعددی را در یک فریب کاری دقیق به صحنه برده که توسط نیروهای اوکراینی ترتیب داده شده بود.

به گفته گردانندگان، انبوهی از کامنت‌هایی که اینفلوئنسر را به دورویی و بازیگر بودن متهم می‌کردند، زیر پست‌های قدیمی اینستاگرام او که با تیوپ‌های آرایشی ژست گرفته بود، ظاهر شد.

این شخص یادآور شد که در اوج حمله، نظرات حاوی ادعاهای نادرست درباره این زن بیشتر مطالب در صف محتوای یکی از مدیران را تشکیل می داد که معمولاً حاوی ترکیبی از پست های مشکوک به نقض سیاست های بی شمار متا بود.

ناظم به رویترز گفت: “پست ها زشت بودند” و به نظر می رسید که سازماندهی شده بودند. این شخص گفت، اما بسیاری از آنها مطابق قوانین شرکت بودند، زیرا آنها مستقیماً به این حمله اشاره نکردند. مجری گفت: “من نتوانستم کاری در مورد آنها انجام دهم.”

رویترز نتوانست با Vishegirskaya تماس بگیرد.

متا از اظهار نظر در مورد نحوه رسیدگی به فعالیت های مربوط به ویشگیرسکایا خودداری کرد، اما در بیانیه ای به رویترز گفت که چندین تیم در حال رسیدگی به این موضوع هستند.

در بیانیه آمده است: «ما تیم‌های مجزا و متخصص و شرکای خارجی داریم که اطلاعات نادرست و رفتارهای غیرواقعی را بررسی می‌کنند و سیاست‌های خود را برای مقابله با این فعالیت‌ها در طول جنگ به کار می‌بریم».

نیک کلگ، مدیر سیاست متا، به طور جداگانه به خبرنگاران گفت که این شرکت در حال بررسی گام‌های جدیدی برای رسیدگی به اطلاعات نادرست و حقه‌های صفحات دولتی روسیه است، بدون اینکه جزئیات بیشتری ارائه کند.

وزارت توسعه دیجیتال، ارتباطات و رسانه های جمعی روسیه و کرملین به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

نمایندگان اوکراین به درخواست برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

“روح سیاست”

این دو پیمانکار که در مرکز نظارتی متشکل از صدها نفر در حال بررسی محتوای اروپای شرقی هستند، سربازان پیاده در نبرد متا با محتوای پلیس از درگیری هستند. آنها در میان ده ها هزار کارگر کم دستمزد در شرکت های برون سپاری در سراسر جهان هستند که متا برای اجرای قوانین خود قرارداد می بندد.

این غول فناوری سعی کرده است تا خود را به عنوان یک مباشر مسئول سخنرانی آنلاین در طول تهاجم، که روسیه آن را “عملیات ویژه” برای خلع سلاح و “از بین بردن هویت” همسایه خود می نامد، قرار دهد.

تنها چند روز پس از جنگ، متا محدودیت‌هایی را بر رسانه‌های دولتی روسیه اعمال کرد و شبکه کوچکی از حساب‌های جعلی هماهنگ شده را که به گفته آن تلاش برای تضعیف اعتماد به دولت اوکراین بود، حذف کرد.

بعداً اعلام کرد که شبکه دیگری مستقر در روسیه را که به اشتباه افراد را در مورد نقض‌هایی مانند سخنان مشوق نفرت یا قلدری گزارش می‌کرد، سرنگون کرد، در حالی که تلاش‌های شبکه‌های قبلاً غیرفعال برای بازگشت به پلتفرم را شکست داد.

در همین حال، این شرکت تلاش کرد فضایی را برای کاربران منطقه ایجاد کند تا خشم خود را از تهاجم روسیه ابراز کنند و به روش‌هایی که متا معمولاً اجازه نمی‌داد، فراخوانی برای تسلیح صادر کند.

در اوکراین و 11 کشور دیگر در سراسر اروپای شرقی و قفقاز، مجموعه ای از معافیت های موقت «روح سیاست» را از قوانین خود ایجاد کرد که از سخنان مشوق نفرت انگیز، تهدیدهای خشونت آمیز و موارد دیگر جلوگیری می کرد. بر اساس دستورالعمل های متا به ناظران که رویترز مشاهده کرده است، این تغییرات به منظور احترام به اصول کلی آن سیاست ها به جای عبارت تحت اللفظی آنها انجام شده است.

برای مثال، «سخنرانی غیرانسانی علیه سربازان روسی» و درخواست مرگ برای ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و متحدش، رئیس‌جمهور بلاروس، الکساندر لوکاشنکو، مجاز است، مگر اینکه طبق دستورالعمل‌هایی که رویترز مشاهده می‌کند، آن تماس‌ها معتبر تلقی شوند یا حاوی اهداف دیگری باشند.

این تغییرات به نقطه عطفی برای متا تبدیل شد زیرا فشارها را هم در داخل شرکت و هم از طرف مسکو تحت فشار قرار داد، که پس از انتشار گزارش رویترز در 10 مارس، یک پرونده جنایی را برای شرکت باز کرد. روسیه همچنین فیسبوک و اینستاگرام را در داخل مرزهای خود ممنوع کرد و دادگاهی متا را به “فعالیت افراطی” متهم کرد.

متا پس از گزارش رویترز از عناصر استثنایی عقب نشینی کرد. طبق اسناد بررسی شده توسط رویترز، بیانیه های عمومی متا و مصاحبه با دو کارمند متا، دو ناظر در اروپا و ناظم سوم که محتوای انگلیسی زبان را در منطقه دیگری مدیریت می کند، ابتدا آنها را به تنهایی به اوکراین محدود کرد و سپس یکی را به کلی لغو کرد. مشاوره ها را دیده بود.

این اسناد دریچه نادری را در مورد نحوه تفسیر متا از سیاست های خود به نام استانداردهای جامعه ارائه می دهند. این شرکت می گوید سیستم آن خنثی و مبتنی بر قوانین است.

منتقدان می گویند که اغلب واکنشی است، به همان اندازه که بر اساس ملاحظات تجاری و چرخه های خبری هدایت می شود. این شکایتی است که متا را در سایر درگیری‌های جهانی از جمله میانمار، سوریه و اتیوپی تحت فشار قرار داده است. محققان رسانه های اجتماعی می گویند که این رویکرد به شرکت اجازه می دهد تا از پاسخگویی در مورد تأثیر سیاست هایش بر 3.6 میلیارد کاربر خدمات خود فرار کند.

تغییر دستورالعمل در مورد اوکراین باعث سردرگمی و ناامیدی ناظران شده است، آنها می گویند که آنها به طور متوسط ​​90 ثانیه فرصت دارند تا تصمیم بگیرند که آیا یک پست معین خط مشی را نقض می کند، همانطور که برای اولین بار توسط نیویورک تایمز گزارش شد. رویترز به طور مستقل چنین ناامیدی را با سه ناظر تأیید کرد.

پس از اینکه رویترز معافیت ها را در 10 مارس گزارش کرد، نیک کلگ، رئیس سیاست متا در بیانیه ای روز بعد گفت که متا اجازه چنین سخنرانی را فقط در اوکراین می دهد.

طبق یک پست شرکت داخلی در 13 مارس که رویترز مشاهده کرد، دو روز بعد، کلگ به کارمندان گفت که شرکت به طور کلی معافیتی را که به کاربران اجازه می داد مرگ پوتین و لوکاشنکو را درخواست کنند، لغو می کند.

اسناد نشان می دهد که در پایان ماه مارس، این شرکت معافیت های باقیمانده فقط در اوکراین را تا 30 آوریل تمدید کرد. رویترز اولین کسی است که این تمدید را گزارش می‌کند، که به اوکراینی‌ها اجازه می‌دهد به انواع خاصی از سخنرانی‌های خشونت‌آمیز و غیرانسانی که معمولاً ممنوع است ادامه دهند.

در داخل شرکت، با نوشتن بر روی یک پلتفرم اجتماعی داخلی، برخی از کارمندان متا از اینکه فیس بوک به اوکراینی ها اجازه می دهد اظهاراتی را بیان کنند که برای کاربرانی که درباره درگیری های قبلی در خاورمیانه و سایر نقاط جهان پست می کردند خارج از محدوده تلقی می شد، ابراز نارضایتی کردند. به کپی از پیام های مشاهده شده توسط رویترز.

یکی از کارمندان، یکی از 900 نظر در مورد یک پست در مورد تغییرات، نوشت: «به نظر می‌رسد این سیاست می‌گوید سخنان مشوق تنفر و خشونت اگر افراد «درست» را هدف قرار دهد، اشکالی ندارد.

مردم به رویترز گفتند، در همین حال، متا هیچ راهنمایی به ناظران برای افزایش توانایی آنها در غیرفعال کردن پست‌هایی که روایت‌های نادرست درباره تهاجم روسیه را تبلیغ می‌کنند، مانند انکار مرگ غیرنظامیان، نداد.

این شرکت از اظهار نظر در مورد راهنمایی خود به مدیران خودداری کرد.

انکار تراژدی های خشونت آمیز

در تئوری، متا قانونی داشت که باید مدیران را قادر می‌ساخت تا به گروه‌های کامنت‌گذارانی که ویتریول بی‌اساس را به Vishegirskaya، تأثیرگذار زیبایی باردار هدایت می‌کردند، رسیدگی کنند. به گزارش آسوشیتدپرس https://apnews.com/article/russia-ukraine-health-europe-bombings-259ec00f1a6c426603827985dac3a3e9، او از بمب گذاری بیمارستان ماریوپول جان سالم به در برد و نوزادش را به دنیا آورد.

طبق استانداردهای انجمن منتشر شده در وب‌سایت آن، خط‌مشی آزار و اذیت متا، کاربران را از «انتشار محتوایی درباره یک تراژدی خشونت‌آمیز، یا قربانیان تراژدی خشونت‌آمیز که شامل ادعاهایی مبنی بر وقوع فاجعه خشونت‌آمیز است» منع می‌کند. زمانی که پست‌های سفارت روسیه در لندن را که ادعاهای دروغین بمب‌گذاری ماریوپل را پس از حمله 9 مارس مطرح می‌کردند، به این قانون استناد کرد.

اما از آنجایی که این قانون به طور محدود تعریف شده است، دو تن از ناظران گفتند، می توان از آن برای مبارزه با کمپین نفرت آنلاین علیه اینفلوئنسر زیبایی استفاده کرد.

آنها گفتند که پست هایی که صراحتاً ادعا می کردند که بمب گذاری انجام شده بود، واجد شرایط حذف بودند، اما نظراتی مانند “تو بازیگر خوبی هستی” خیلی مبهم تلقی می شد و باید بیدار می ماند، حتی زمانی که متن فرعی واضح بود.

آنها افزودند که راهنمایی از سوی Meta که به نظر دهندگان امکان می دهد زمینه را در نظر بگیرند و روح آن سیاست را اعمال کنند، می تواند کمک کند.

متا از اظهار نظر در مورد اینکه آیا این قانون در مورد نظرات روی حساب Vishegirskaya اعمال می شود یا خیر خودداری کرد.

در همان زمان، حتی پست‌های صریح نیز برای سیستم‌های اجرایی متا گریزان بودند.

به گفته یک سازمان ناظر اسرائیلی به نام FakeReporter، یک هفته پس از بمب گذاری، نسخه هایی از پست های سفارت روسیه همچنان در حداقل هشت حساب رسمی روسیه در فیس بوک، از جمله سفارتخانه های این کشور در دانمارک، مکزیک و ژاپن در دست انتشار بود.

یکی از آنها برچسب قرمز «جعلی» را روی عکس‌های ماریوپل آسوشیتدپرس نشان می‌داد، با متنی که ادعا می‌کرد حمله به ویشگیرسکایا فریبکاری بوده است، و به خوانندگان اشاره می‌کرد که «بیش از 500 نظر از سوی کاربران واقعی» در حساب اینستاگرامش که او را به دلیل شرکت در نیرنگ ادعایی

متا این پست ها را در 16 مارس، ساعاتی پس از اینکه رویترز از شرکت در مورد آنها سوال کرد، یکی از سخنگویان تایید کرد. متا از اظهار نظر در مورد اینکه چرا این پست‌ها از سیستم‌های تشخیص خود فرار کرده بودند، خودداری کرد.

آنها به رویترز گفتند که روز بعد، در 17 مارس، متا ویشگیرسکایا را به عنوان “فرد عمومی غیرارادی” معرفی کرد، که به این معنی بود که ناظران می توانند در نهایت شروع به حذف نظرات تحت سیاست قلدری و آزار و اذیت شرکت کنند.

اما آنها گفتند که تغییر خیلی دیر انجام شد. جریان پست های مربوط به این زن قبلاً تا حدی کاهش یافته بود.

(گزارش توسط کیتی پل در پالو آلتو و مونسف ونگاتیل در دهلی نو؛ گزارش اضافی توسط پرش دیو در اوکلند، و داشا آفاناسیوا و مارک ترولیان در لندن؛ ویرایش توسط کنت لی و مارلا دیکرسون)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.