چگونه در خانه ریحان بکاریم؟

ریحان از جمله گیاهان خوراکی است که علاوه بر طعم و عطر بی نظیر، خواص فراوانی نیز دارد. ریحان گیاهی که در هوای گرم رشد می‌کند و به راحتی می‌توانید آن را در داخل یک گلدان بکارید. برای کاشتن ریحان در گلدان ابتدا باید بذر آن را تهیه کنید، سپس به مدت ۲۴ ساعت تا سه

کد خبر : 37255
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶
چگونه در خانه ریحان بکاریم؟



ریحان از جمله گیاهان خوراکی است که علاوه بر طعم و عطر بی نظیر، خواص فراوانی نیز دارد. ریحان گیاهی که در هوای گرم رشد می‌کند و به راحتی می‌توانید آن را در داخل یک گلدان بکارید.

برای کاشتن ریحان در گلدان ابتدا باید بذر آن را تهیه کنید، سپس به مدت ۲۴ ساعت تا سه روز آن را در آب خیس کنید. در مرحله بعد گلدان مناسبی انتخاب کنید سپس بذرها را با دستمال خشک کنید و آن را بر روی خاک گلدان بپاشید و بعد از آن با کمی خاک روی بذرها را بپوشانید.

ریحان گیاهی است که برای رشد به آبیاری زیادی نیاز دارد، بنابراین پس از کاشت روزی ۴ بار آن را با آب پاش کوچک آبیاری کنید. برای آبیاری بهتر نیاز تا گلدان را به مدت یک هفته در یک مکان گرم نگهداری کنید.

پس از گذشت تقریبا دو هفته ریحان‌ها جوانه می‌زند، وقتی ریحان جوانه می‌زند نباید اجازه دهید که خاک گیاه خشک شود. جالب است بدانید که می‌توانید گیاه ریحان را در باغچه نیز بکارید، اما روش کاشت آن متفاوت است، برای کاشتن ریحان در باغچه باید صبر کنید تا هوا گرم شود و ریحان را در محلی بکارید که روزانه ۶ تا ۸ ساعت آفتاب دریافت کند.

 دقت کنید که خاک مرطوب باشد گیاه ریحان رطوبت را دوست دارد. اگر در یک منطقه گرم زندگی می‌کنید، از مالچ در اطراف گیاهان ریحان استفاده و بعد از اینکه اولین برگ‌ها رویید آن‌ها را هرس کنید.  هر زمان که یک شاخه شش تا هشت برگ دارد، هرس را ادامه دهید. بعد از ۶ هفته، از رویش زود هنگام گیاه جلوگیری کنید اگر گیاهان رشد می‌کنند، فقط آن‌ها را ببرید.  اگر هوا سرد باشد، حتما گیاه را از قبل برداشت کنید، چون هوای سرد گیاهان را نابود خواهد کرد.

۴۷۴۷



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.