چگونه تحریم ها علیه روسیه صنعت هوانوردی جهانی را تحت تأثیر قرار می دهد

[ad_1] تولیدکنندگان، اجاره‌دهندگان، بیمه‌گران و ارائه‌دهندگان تعمیر و نگهداری به شرکت‌های روسی مانند Aeroflot، S7 Airlines و AirBridgeCargo از جمله شرکت‌هایی هستند که در خارج از روسیه مستقیماً تحت تحریم‌ها قرار می‌گیرند. در همین حال، شرکت‌های هواپیمایی خارجی از قیمت‌های بالاتر نفت و مسیرهای طولانی‌تر مورد نیاز برای دور زدن حریم هوایی روسیه که انتظار

کد خبر : 175614
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۹:۵۴
چگونه تحریم ها علیه روسیه صنعت هوانوردی جهانی را تحت تأثیر قرار می دهد

[ad_1]

تولیدکنندگان، اجاره‌دهندگان، بیمه‌گران و ارائه‌دهندگان تعمیر و نگهداری به شرکت‌های روسی مانند Aeroflot، S7 Airlines و AirBridgeCargo از جمله شرکت‌هایی هستند که در خارج از روسیه مستقیماً تحت تحریم‌ها قرار می‌گیرند.

در همین حال، شرکت‌های هواپیمایی خارجی از قیمت‌های بالاتر نفت و مسیرهای طولانی‌تر مورد نیاز برای دور زدن حریم هوایی روسیه که انتظار می‌رود قیمت بلیت و نرخ حمل و نقل هوایی را بالا ببرد، متزلزل شده‌اند.

اجاره هواپیما، بیمه ضربه

خطوط هوایی روسیه برای نوسازی ناوگان خود با جدیدترین هواپیماهای ایرباس و بوئینگ به شدت به صنعت اجاره هواپیما در جهان متکی بوده اند.

به گفته شرکت تحلیلی سیریوم، شرکت‌های هواپیمایی روسی 980 جت مسافربری در خدمت دارند که 777 فروند آن اجاره‌ای هستند.

از این تعداد، 515 جت با ارزش بازار تخمینی حدود 10 میلیارد دلار از شرکت های خارجی مانند AerCap و Air Lease اجاره شده اند.

اتحادیه اروپا به شرکت های لیزینگ تا 28 مارس فرصت داده است تا قراردادهای اجاره فعلی در روسیه را خاتمه دهند.

اما بازگرداندن هواپیماها به دلیل ممنوعیت های حریم هوایی، مسائل احتمالی انتقال پرداخت سوئیفت و نگرانی های صنعتی که دولت روسیه می تواند ناوگان را برای حفظ ظرفیت داخلی ملی کند، می تواند چالش برانگیز باشد.

سازمان هوانوردی دولتی روسیه توصیه کرد که خطوط هوایی دارای هواپیماهای اجاره ای خارجی، پرواز آنها به خارج از کشور را متوقف کنند.

تحلیلگران می گویند حتی اگر هواپیماها به سرعت بازگردانده شوند، تعداد زیادی که باید در جای دیگری قرار گیرند می تواند قیمت اجاره را در سطح جهانی کاهش دهد.

خطوط هوایی روسیه نیز از بازارهای بیمه و بیمه اتکایی در اتحادیه اروپا و بریتانیا قطع شده است.

یک منبع صنعت بیمه گفت: مشخص نیست که آیا اجاره دهندگانی که قادر به بازپس گیری هواپیماها نیستند، تحت پوشش بیمه نامه های خود قرار می گیرند یا خیر، که معمولاً شامل بندهایی برای لغو پوشش در صورت تحریم است.

این منبع که مجاز به صحبت علنی نبود، گفت که ممکن است برای حل این موضوع اقدام قانونی لازم باشد.

ممنوعیت فروش، تعمیر و نگهداری، تعمیر و قطعات

طبق گفته شرکت مشاوره هوانوردی IBA، خطوط هوایی روسیه 62 هواپیما را با ایرباس و بوئینگ سفارش داده اند و تحویل این هواپیماها ممنوع خواهد بود.

تولیدکنندگان و شرکت های تعمیر و نگهداری نیز از ارائه قطعات و خدمات برای ناوگان موجود منع شده اند.

شرکت آلمانی Lufthansa Techik اعلام کرد که خدمات رسانی به مشتریان روسی را که شامل صدها هواپیما می‌شود، متوقف کرده است.

خبرگزاری تاس گزارش داد که وزارت حمل و نقل روسیه پیش‌نویس لایحه‌ای را برای کمک به خطوط هوایی تا سپتامبر 2022 تهیه کرده است که به شرکت‌های شخص ثالث اجازه تعمیر و نگهداری را می‌دهد و همه بازرسی‌های شرکت‌های هواپیمایی را تعلیق می‌کند.

برخی از مدیران هوانوردی نگران هستند که تحریم‌ها مانع از به اشتراک گذاشتن بولتن‌های خدماتی و دستورالعمل‌های قابلیت پرواز توسط هواپیماسازان شود که برای ایمنی کلیدی هستند.

ویکتور برتا، معاون مشاور مالی هوانوردی در ACC Aviation، گفت: همچنین خطر زیادی وجود دارد که خطوط هوایی روسیه پس از اتمام قطعات یدکی، مجبور شوند قطعات ناوگان موجود خود را حذف کنند.

افزایش قیمت نفت، زمان پرواز طولانی تر

قیمت نفت به بالاترین سطح از سال 2008 رسیده است زیرا ایالات متحده اعلام کرد که مایل است واردات نفت روسیه را ممنوع کند.

پوشش نفتی، اضافه بهای سوخت و افزایش کرایه ها از جمله اقداماتی هستند که شرکت های هواپیمایی برای جبران بخشی از درد در زمانی که تقاضا به دلیل همه گیری کم است، انجام می دهند.

قیمت های بالای نفت در برخی موارد با مسیرهای پروازی مداری که برای جلوگیری از حریم هوایی روسیه پس از ممنوعیت های متقابل لازم است ترکیب می شود که می تواند تا 3.5 ساعت پرواز اضافه کند.

بیشترین تأثیر بر پروازهای بین اروپا و مقاصد شمال آسیا مانند ژاپن، کره جنوبی و چین است، اما سایر مسیرهای آسیب دیده شامل مسیرهای بین جنوب شرق آسیا و اروپا و ایالات متحده و هند است.

برندان سوبی، تحلیلگر هوانوردی مستقل مستقر در سنگاپور، گفت که زمان پرواز طولانی‌تر همچنین منجر به هزینه‌های بیشتر کارکنان، توانایی حمل بار کمتر و هزینه‌های نگهداری بالاتر در قراردادهایی می‌شود که بر اساس ساعت پرواز محاسبه می‌شوند.

وی افزود: «یک نگرانی دیگر تأثیر بر تقاضای مسافران بین‌المللی در برخی بازارها است که منجر به عقب‌گردی در بهبود کلی سفرهای هوایی بین‌المللی می‌شود».

(گزارش توسط جیمی فرید در سیدنی؛ گزارش اضافی توسط آلیسون لمپرت در مونترال و الکساندر کورنول در دبی؛ ویرایش توسط مایکل پری)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.