چگونه با ابزار فیبوناچی بازگردانی معامله کنیم

[ad_1] معامله گران اغلب به دنبال ابزارهایی هستند که به آنها مزیت معاملاتی بدهد. این ممکن است یک نشانگر، یک ابزار نمودار، یک استراتژی معاملاتی، اساساً هر چیزی باشد که به آنها برتری نسبت به اکثر معامله گران در بازار بدهد. در بیشتر موارد، معامله‌گران اغلب به دنبال چیزی جدید می‌گردند به این امید که

کد خبر : 371233
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۰
چگونه با ابزار فیبوناچی بازگردانی معامله کنیم

[ad_1]

ابزار Fibonacci Retracement - خرید تجارت

معامله گران اغلب به دنبال ابزارهایی هستند که به آنها مزیت معاملاتی بدهد. این ممکن است یک نشانگر، یک ابزار نمودار، یک استراتژی معاملاتی، اساساً هر چیزی باشد که به آنها برتری نسبت به اکثر معامله گران در بازار بدهد. در بیشتر موارد، معامله‌گران اغلب به دنبال چیزی جدید می‌گردند به این امید که ابزار منحصربه‌فردشان مزیت مورد نظرشان را به آنها بدهد. با این حال، اکثر آنها فراموش می کنند که آنچه بیش از همه مهم است این است که ابزاری دارند که کار می کند.

ابزار Fibonacci Retracement یک ابزار معاملاتی پایه است که در تمام پلتفرم های MT4 و همچنین سایر پلتفرم های معاملاتی و نموداری یافت می شود. با وجود اینکه یک ابزار اساسی است، اما بسیار مؤثر است. معامله گران حرفه ای از آنها استفاده می کنند. معامله گران سودآور از آنها استفاده می کنند. معامله گران نهادی بانک های بزرگ از آنها استفاده می کنند. این ایده خوبی خواهد بود اگر ما نیز کشف کنیم که چیست و چگونه از آن به طور موثر استفاده کنیم.

دنباله فیبوناچی و نسبت فیبوناچی

دنباله فیبوناچی توسط لئوناردو پیزا کشف شد که به فیبوناچی نیز معروف است. فیبوناچی ریاضیدانی بود که ابتدا نزد اعراب مطالعه کرد و بعداً جبر را به اروپا معرفی کرد. او همراه با جبر، مشاهدات خود از دنباله فیبوناچی را نیز با خود آورد.

دنباله فیبوناچی مجموعه ای از اعداد است که دارای منطق هسته ای بر اساس جمع دو جمع متوالی است که از 1 شروع می شود. با شروع از 1، دنباله فیبوناچی به شرح زیر است:

1 + 1 = 2، 1 + 2 = 3، 2 + 3 = 5، 3 + 5 = 8، 5 + 8 = 13، 8 + 13 = 21، 13 + 21 = 34، 21 + 34 = 55، 34 + 55 = 89، 55 + 89 = 144، 89 + 144 = 233، و غیره تا بی نهایت.

اگر دنباله را از نزدیک مشاهده کنید، می‌بینید که الگوهای تکرارشونده‌ای وجود دارد که می‌توان در طول دنباله آن را پیدا کرد. این امر با افزایش ارقام آشکار می شود.

به عنوان مثال، اگر جمع اول را بر جمع دوم تقسیم کنید، توجه داشته باشید که ضریب معمولاً حدود 0.618 است. این بدان معنی است که اولین اضافه همیشه 61.8٪ از اضافه دوم است. برعکس، تفاوت بین دو اضافه همیشه 38.2٪ خواهد بود.

اگر مجموع را بر جمع دوم نیز تقسیم کنید، نتیجه همیشه نزدیک به 1.618 خواهد بود، به این معنی که مجموع همیشه نزدیک به 161.8٪ از جمع دوم است. ما همچنین می توانیم توجه داشته باشیم که مجموع همیشه نزدیک به 261.8٪ از اضافه اول است.

این الگوهای درصدی، 38.2٪، 61.8٪، 161.8٪ و 261.8٪، نسبت های فیبوناچی پایه را تشکیل می دهند که نسبت 61.8٪ “نسبت طلایی” است. الگوهای ریاضی بسیار بیشتری وجود دارد که می توان در این دنباله مشاهده کرد. با این حال، این درصدها ابتدایی ترین نسبت های فیبوناچی هستند.

این نسبت ها ممکن است از نظر ریاضی جالب نباشند. چیزی که آن را جالب‌تر می‌کند این است که این الگوها در طبیعت نیز نسبت‌هایی تکرارشونده هستند، خواه مارپیچ صدفی، رگبرگ‌های برگ، اندام‌های انسان یا فرکتال دانه‌های برف. چیزی که آن را جالب تر می کند این است که همین الگوهای نسبت فیبوناچی توسط معامله گران نیز به عنوان نسبت های تکرارشونده در نمودار قیمت فنی کشف شده است.

نسبت های فیبوناچی و سطوح دی ناپولی

جو دی ناپولی در کتاب خود “معامله با سطوح دی ناپولی: کاربرد عملی تحلیل فیبوناچی در بازارهای سرمایه گذاری” نسبت های فیبوناچی را به عنوان یکی از پایه های سطح دی ناپولی گنجاند.

سطوح DiNapoli اساساً سطوحی هستند که قیمت معمولاً از آنها جهش می کند. جو دی ناپولی در کتاب خود توضیح داد که چگونه قیمت بر اساس نقاط نوسانی از سطوح نسبت فیبوناچی خاص جهش می کند. او در آنجا این ایده را معرفی کرد که قیمت تمایل دارد از نقطه قیمتی 61.8 درصدی طول یک نوسان قیمت در طول بازارهای پرطرفدار جهش کند. این نسبت 61.8 درصد به «نسبت طلایی» معروف است.

او خاطرنشان کرد که قیمت معمولاً 61.8 درصد کاهش می یابد و به ندرت به 78.6 درصد می رسد که یکی از پیچیده ترین نسبت های درصد فیبوناچی است. او همچنین خاطرنشان کرد که قیمت معمولاً در جهت روند حرکت می‌کند معمولاً با همان طول نوسان قیمت قبلی یا 100٪، 138.2٪ یا 161.8٪. به این ترتیب، استراتژی اصلی معاملاتی او این بود که با 61.8 درصد نوسان قیمت وارد بازار شود، حد ضرر را روی 78.6 درصد تعیین کند و سود را در 100 درصد، 138.2 درصد یا 161.8 درصد قرار دهد.

او همچنین سطوح 50% و 38.2% را به عنوان نقاط بالقوه اضافه کرد که در آن قیمت نیز می تواند جهش کند و آن را به یک سطح ورودی معتبر تبدیل کند.

ابزار بازیابی فیبوناچی

در گذشته، جو دی ناپولی از برنامه ای استفاده می کرد که به او اجازه می داد با وارد کردن نقاط نوسان، سطوح DiNapoli را محاسبه کند. امروزه، این فرآیند بسیار خسته کننده خواهد بود، زیرا در حال حاضر ابزاری وجود دارد که این سطوح را به طور خودکار و فقط با کشیدن یک خط در سراسر نقاط نوسان ترسیم می کند. این ابزار را ابزار فیبوناچی Retracement می نامند.

ابزار فیبوناچی Retracement اساسا یک ساختار خط کش است که به طور خودکار سطوح 38.2، 50، 61.8، 100، 138.2 و 161.8 درصد نوسان قیمت را ترسیم می کند. اکنون تنها کاری که باید انجام دهیم این است که ابزار فیبوناچی Retracement را روی نوسان قیمت بکشیم.

ابزار بازیابی فیبوناچی

استراتژی معاملاتی با استفاده از نسبت های فیبوناچی

در این استراتژی، ما ورودی های اصلاحی را بر اساس الگوهای کندل معکوس که در سطح 61.8 درصد نوسان قیمت رخ می دهد، معامله خواهیم کرد. سپس ما اهداف سود خود را تعیین می کنیم زیرا قیمت به همان طول نوسان قیمت قبلی می رسد.

اکثر ابزارهای فیبوناچی Retracement 78.6% را به عنوان سطح اصلاحی ندارند. این یک سطح مهم است زیرا ما از آن به عنوان سطح توقف ضرر استفاده خواهیم کرد. می‌توانیم با کلیک راست بر روی ابزار Fibonacci Retracement و انتخاب ویژگی‌های Fibo این را اضافه کنیم. این ما را به پنجره ویژگی های Fibo می رساند. روی تب Fibo Levels کلیک کنید و سطح 78.6% را اضافه کنید.

استراتژی معاملاتی با استفاده از نسبت های فیبوناچی

خرید راه اندازی تجارت

ورود

  • یک نوسان قیمت صعودی را شناسایی کنید و یک خط کش Fibonacci Retracement را روی نقاط نوسان از نوسان پایین به نوسان بالا قرار دهید.
  • صبر کنید تا قیمت به 61.8 درصد نوسان قیمت بازگردد.
  • به محض اینکه الگوی کندل معکوس صعودی در سطح 61.8٪ رخ داد، سفارش خرید را وارد کنید.

توقف ضرر

  • حد ضرر را زیر 78.6 درصد قرار دهید.

خارج شوید

  • یک خط روند را در امتداد ابزار Fibonacci Retracement بکشید تا طول نوسان قیمت را مشخص کنید و خط روند را با شروع از نوسان پایین جدید حرکت دهید. طول خط روند هدف سود برداشت خواهد بود.

ابزار Fibonacci Retracement - خرید تجارت

فروش راه اندازی تجارت

ورود

  • یک نوسان قیمت نزولی را شناسایی کنید و یک خط کش فیبوناچی Retracement را روی نقاط نوسان از نوسان بالا تا نوسان پایین قرار دهید.
  • صبر کنید تا قیمت به 61.8 درصد نوسان قیمت بازگردد.
  • به محض اینکه الگوی کندل معکوس نزولی در سطح 61.8 درصد رخ داد، سفارش فروش را وارد کنید.

توقف ضرر

  • حد ضرر را بالای 78.6 درصد قرار دهید.

خارج شوید

  • یک خط روند را در امتداد ابزار Fibonacci Retracement بکشید تا طول نوسان قیمت را مشخص کنید و خط روند را با شروع از نوسان جدید حرکت دهید. طول خط روند هدف سود برداشت خواهد بود.

ابزار بازیابی فیبوناچی - تجارت فروش

نتیجه

ثابت شده است که سطوح بازگردانی فیبوناچی مبنای موثری برای سطوح اصلاحی بالقوه است. معامله‌گران حرفه‌ای از این سطوح برای ورود به بازار در یک سطح اصلاحی مؤثر استفاده می‌کنند و با این کار درآمد کسب کرده‌اند.

Retracement فیبوناچی این فرآیند را ساده می کند و به ما امکان می دهد چنین سطوحی را بدون نیاز به محاسبه برای خودمان شناسایی کنیم.

معامله گرانی که می توانند نقاط نوسان مناسب را به درستی شناسایی کنند، می توانند به طور موثر از ابزار بازیابی فیبوناچی به نفع خود در هنگام معامله در بازارهای فارکس استفاده کنند.

بارگیری شاخص بازیابی فیبوناچی



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.