چگونه استفاده بیت کوین از ابزارهای ریاضی ثبات سیستم را تضمین می کند – اخبار ویژه بیت کوین

[ad_1] بیش از 14 سال پیش، ساتوشی ناکاموتو از شبکه بیت کوین در جهان پرده برداری کرد و اولین سیستم حسابداری سه ورودی شناخته شده برای بشر را ایجاد کرد. این شگفتی فناوری، با ارزش فعلی بازار 540 میلیارد دلار، رمزگذاری و فرمول های ریاضی را برای تقویت امنیت خود به طرز هوشمندانه ای ادغام

کد خبر : 351119
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
چگونه استفاده بیت کوین از ابزارهای ریاضی ثبات سیستم را تضمین می کند – اخبار ویژه بیت کوین

[ad_1]

بیش از 14 سال پیش، ساتوشی ناکاموتو از شبکه بیت کوین در جهان پرده برداری کرد و اولین سیستم حسابداری سه ورودی شناخته شده برای بشر را ایجاد کرد. این شگفتی فناوری، با ارزش فعلی بازار 540 میلیارد دلار، رمزگذاری و فرمول های ریاضی را برای تقویت امنیت خود به طرز هوشمندانه ای ادغام می کند. در این کاوش، ما به دو مورد از انتخاب های ریاضی که ساختار پیچیده بیت کوین را تشکیل می دهند، تعیین پاداش بلوک، ورودی و خروجی تراکنش، و تنظیمات دشواری استخراج، و همچنین تنظیم سرعت کشف بلوک های جدید، می پردازیم.

اعداد کامل در کار: نگاهی به استفاده بیت کوین از اعداد صحیح

بیت کوین با استفاده از انواع فرآیندهای رمزگذاری و فرمول های ریاضی ایجاد شد که هر کدام هدف خاصی داشتند. یکی از عناصر طراحی که در بیت کوین گنجانده شده است، استفاده از اعداد صحیح یا اعداد کامل و همتایان منفی آنهاست.

شبکه بیت کوین از ریاضیات اعداد صحیح برای جلوگیری از اختلافات احتمالی که ممکن است در صورت استفاده از اعداد اعشاری یا کسری ایجاد شود، استفاده می کند. استفاده از اعداد کامل و همتایان منفی آنها تضمین می کند که همه دستگاه های محاسباتی می توانند به طور موثرتری همگام شوند و بر روی تغییرات خاص شبکه توافق کنند.

ریاضیات ساتوشی: چگونه استفاده بیت کوین از ابزارهای ریاضی دقت و کارایی سیستم را تضمین می کند

استفاده از اعداد صحیح برای حفظ مجموعه قوانین بیت کوین شامل پاداش های بلاک و نصف شدن هایی است که در ارتفاعات بلاک خاصی که بر 210000 تقسیم می شوند، رخ می دهد. سختی استخراج بیت کوین همچنین از اعداد صحیح برای تنظیم سختی هر 2016 بلاک استفاده می کند. اعداد صحیح، نوعی از داده های عددی که اغلب در نرم افزارهای محاسباتی استفاده می شود، در ورودی و خروجی تراکنش بیت کوین نیز به کار می رود.

علاوه بر این، محاسبات اعداد صحیح عموما سریعتر و کمتر در معرض خطا نسبت به اعداد ممیز شناور هستند. اگر بیت‌کوین از اعداد ممیز شناور استفاده کند، می‌تواند خطاهای گرد کردن را ایجاد کند که منجر به ناسازگاری و اختلاف نظر بین گره‌های مختلف در شبکه شود.

از آنجایی که بیت کوین از اعداد صحیح استفاده می کند، پاداش بلوک حاصل از نصف شدن آینده در نهایت با استفاده از عملگرهای bit-shift یا یک عملیات بیتی به نزدیکترین عدد کامل کوتاه یا گرد می شود. از آنجایی که کوچکترین واحد بیت کوین یک ساتوشی است، نصف شدن آن را غیرممکن می کند. در نتیجه، میزان عرضه بیت کوین که بسیار مورد بحث قرار گرفته است، در واقع کمتر از ۲۱ میلیون خواهد بود.

تنظیم زمان بلوک با توزیع پواسون

علاوه بر اعداد صحیح، بیت کوین از فرمول ریاضی مشابه توزیع پواسون برای تنظیم ثبات زمان بلوک استفاده می کند. مدل توزیع پواسون در سال 1837 توسط ریاضیدان فرانسوی سیمئون دنیس پواسون توسعه یافت. با استفاده از این مدل، طراحی بیت کوین تضمین می کند که بلوک ها هر 10 دقیقه یا بیشتر کشف می شوند.

ریاضیات ساتوشی: چگونه استفاده بیت کوین از ابزارهای ریاضی دقت و کارایی سیستم را تضمین می کند
در مقاله می 2022 به نام “توضیح استخراج بیت کوین به عنوان یک توزیع پواسونسهیل سقان نویسنده می گوید: «خط نارنجی در طرح نشان دهنده میانگین زمان انتظار (تقریباً 10 دقیقه) است. همانطور که انتظار داشتیم، طرح شبیه به توزیع نمایی است. شبیه‌سازی زمان‌های انتظار بین بلوک‌های بیت‌کوین، تقریباً یک فرآیند پواسون است.

زمان واقعی استخراج یک بلوک به دلیل ماهیت احتمالی فرآیند استخراج می تواند متفاوت باشد، اما بلوک ها معمولاً در محدوده 8 تا 12 دقیقه یافت می شوند. ساتوشی با استفاده از فرمول برای حفظ میانگین تقریبی فواصل بلوک های 10 دقیقه ای، هر 2016 بلوک را سختی تنظیم کرد.

هم ریاضی اعداد صحیح و هم توزیع پواسون ابزارهای ریاضی ضروری در بیت کوین هستند که یک چارچوب ثابت برای انجام محاسبات و مدل‌سازی جنبه‌های مختلف سیستم فراهم می‌کنند.

بیت‌کوین از مکانیسم‌های ریاضی و طرح‌های رمزگذاری متعدد دیگری برای اطمینان از دقت، سازگاری و کارایی سیستم به‌عنوان یک کل استفاده می‌کند. اینها شامل مفاهیم و فرمول هایی مانند اثبات کار (PoW)، درختان مرکل، رمزنگاری منحنی بیضوی، توابع هش رمزنگاری، و فیلدهای محدود و غیره است.

برچسب ها در این داستان

دقت، بیت کوین، ثبات، کارایی، رمزنگاری منحنی بیضی، رمزگذاری، اعداد صحیح، ریاضی، ریاضیات، درختان مرکل، توزیع پواسون، اثبات کار، همگام سازی

نظر شما در مورد طرح های ریاضی مورد استفاده توسط شبکه بیت کوین چیست؟ نظرات خود را در بخش نظرات زیر با ما در میان بگذارید.

جیمی ردمن

جیمی ردمن رهبر اخبار در Bitcoin.com News و یک روزنامه نگار فناوری مالی است که در فلوریدا زندگی می کند. ردمن از سال 2011 عضو فعال جامعه ارزهای دیجیتال بوده است. او علاقه زیادی به بیت کوین، کد منبع باز و برنامه های غیرمتمرکز دارد. از سپتامبر 2015، ردمن بیش از 7000 مقاله برای Bitcoin.com News درباره پروتکل‌های مخربی که امروز در حال ظهور هستند، نوشته است.




اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons، نمودار توسط سهیل ساقان، عکس عدد صحیح توسط Bitcoin Design

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.