چگونه از اسکنرهای واگرایی MACD|RSI بیشترین بهره را ببرید – سیستم های معاملاتی – 3 آوریل 2023

[ad_1] توضیحات پارامترها و فایل های آزمایشی: RSI اسکنر واگرایی اسکنر واگرایی MACD چگونه از اسکنرهای واگرایی MACD|RSI بیشترین بهره را ببرید اندیکاتورهای واگرایی زمانی را نشان می دهند که روند ضعیف می شود و به شما کمک می کند تا از پایان احتمالی یک روند آگاه شوید، بنابراین می توانید از آنها برای یافتن

کد خبر : 341984
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷
چگونه از اسکنرهای واگرایی MACD|RSI بیشترین بهره را ببرید – سیستم های معاملاتی – 3 آوریل 2023

[ad_1]

توضیحات پارامترها و فایل های آزمایشی:

RSI اسکنر واگرایی

اسکنر واگرایی MACD

چگونه از اسکنرهای واگرایی MACD|RSI بیشترین بهره را ببرید

اندیکاتورهای واگرایی زمانی را نشان می دهند که روند ضعیف می شود و به شما کمک می کند تا از پایان احتمالی یک روند آگاه شوید، بنابراین می توانید از آنها برای یافتن معکوس روند برای ورود به معامله یا کسب سود جزئی از سفارشات باز خود استفاده کنید.

اگر قبلاً بر اساس یک استراتژی واگرایی معامله می‌کنید، تنها چیزی که نیاز دارید این است که پارامترهای اسکنر را بر اساس استراتژی معاملاتی خود تنظیم کنید و به اسکنر اجازه دهید کار سخت جستجوی نمادها و بازه‌های زمانی و یافتن واگرایی‌ها را برای شما انجام دهد.

اگر تجربه قبلی در تجارت بر اساس واگرایی ندارید، ابتدا باید استراتژی مناسب خود را پیدا کنید و در آن مسلط شوید و مطمئن شوید که می توانید از آن استراتژی سود ببرید. سپس می توانید از داشبورد برای صرفه جویی در وقت خود از یافتن واگرایی ها به صورت دستی استفاده کنید و به داشبورد اجازه دهید نمادها و بازه های زمانی را برای شما اسکن کند.

مقالات و ویدیوهای زیادی برای یادگیری تجارت واگرایی وجود دارد که می توانید آنها را با کمی جستجو در گوگل بیابید، و اینها چند ویدیوی خوب YouTube هستند که می توانید با آنها شروع کنید:

کاربرد اصلی داشبورد زمانی است که شما یک استراتژی واگرایی سودآور دارید و می خواهید با یافتن فرصت های معاملاتی بیشتر، بدون صرف زمان زیادی برای جستجو در نمادها و بازه های زمانی مختلف، سود خود را به حداکثر برسانید. شما همچنین می توانید از آن برای تمرین تجارت واگرایی یا آزمایش استراتژی واگرایی خود استفاده کنید، اما قبل از داشتن یک استراتژی خوب آزمایش شده با قوانین واضح برای ورود و خروج از سفارشات، معامله زنده را شروع نکنید.

چند نکته در مورد معاملات واگرا:

  1. معامله بر اساس واگرایی در نوسانات بزرگ یا در جهت روندهای قوی (زمانی که واگرایی در عقب نشینی اتفاق می افتد) بهترین کار را دارد. واگرایی ها در بازارهای دامنه (جانبی) یا در برابر روندهای قوی قابل اعتماد نیستند.
  2. واگرایی هایی که در حوزه های مهم نمودار مانند مناطق حمایت و مقاومت، مناطق عرضه و تقاضا، سطوح فیبوناچی و … اتفاق می افتد، نشانه های قابل اطمینان تری برای پایان دادن به روند هستند.
  3. یافتن واگرایی در بازه‌های زمانی بزرگ‌تر و سپس جستجوی سیگنال‌های تجاری در بازه‌های زمانی کوچک‌تر، تمرین خوبی است. فاصله توقف ضرر شما را کاهش می دهد و نسبت پاداش به ریسک بهتری به شما می دهد.
  4. جهت روند اصلی را در بازه‌های زمانی بزرگ بررسی کنید و سیگنال‌های واگرایی را در بازه‌های زمانی کوچک‌تر که برخلاف روند اصلی هستند، نادیده بگیرید.
  5. واگرایی نشانه ای است که نشان می دهد روند در حال از دست دادن حرکت خود است، نه نشانه پایان فوری روند. اغلب معامله گران خیلی زود وارد معامله می شوند، درست پس از مشاهده واگرایی. بنابراین صبور باشید و منتظر برخی تاییدات برای تغییر روند مانند موارد زیر باشید:
    • شکستن خط روند، حرکت میانگین، بالاتر پایین یا پایین تر با شمع های قوی (و ترجیحا آزمایش مجدد آنها)
    • الگوهای شمعدانی
    • شمع های معکوس قوی
    • اسپایک خارج از باندهای بولینگر
    • هر گونه تایید دیگری که استراتژی شما پیشنهاد می کند

چند نکته برای استفاده از داشبورد:

  1. پس از تنظیم پارامترهای اسکنر، آنها را از طریق دکمه “ذخیره” در پنجره “ورودی ها” ذخیره کنید، سپس می توانید بار بعدی که اسکنر را اجرا می کنید به راحتی تنظیمات مورد نظر خود را بارگذاری کنید.
  2. نشانگرهای تأیید خود را به الگوهای نمودار پیش فرض یا سفارشی اضافه کنید، بنابراین وقتی روی سلول های داشبورد کلیک می کنید، می توانید سیگنال واگرایی را در کنار سایر ابزارهای فنی خود در نمودار تازه باز شده مشاهده کنید.
  3. می‌توانید داشبورد را طوری تنظیم کنید که به‌طور خودکار نمودارها را برای واگرایی‌های هشدار جدید باز کند.
  4. داشبورد می‌تواند آخرین نوع هشداری را که برای هر نماد تنظیم کرده‌اید ذخیره کند (لطفاً پارامتر «فعال کردن هشدار برای نمادها در راه‌اندازی» را تنظیم کنید)، بنابراین می‌توانید از داشبورد به عنوان یادآوری سریع آخرین تحلیل روند خود برای نمادهای مختلف در بعدی استفاده کنید. روز یا جلسه ای که دوباره شروع به معامله می کنید.
  5. در نسخه MT5، نشانگر MACD|RSI به طور خودکار به نمودار باز شده اضافه می شود، اما برای MT4 باید نشانگر MACD|RSI را در قالب های پیش فرض و سفارشی ذخیره کنید (با پارامترهای ورودی برابر با پارامترهای MACD|RSI در تنظیمات داشبورد). سپس داشبورد خط واگرایی را روی نشانگر در نمودار جدید ترسیم می کند.

فیلتر کردن و تنظیم دقیق امواج روند:

چندین پارامتر فیلتر و نسبت وجود دارد که می توانید از آنها برای کاهش تعداد سیگنال ها و بهبود کیفیت آنها استفاده کنید. این پارامترها عبارتند از:

  • از فیلتر میانگین متحرک استفاده کنید
  • فقط واگرایی هایی را بیابید که در سطوح بیش از حد خرید/فروش بیش از حد هستند
  • فقط واگرایی هایی را پیدا کنید که پس از یک روند طولانی اتفاق می افتد
  • هشدار فقط در صورتی که واگرایی در مناطق S/R اتفاق بیفتد
  • پارامترهای نسبت در بخش “نسبت های واگرایی منظم”.
  • پارامترها در بخش “تنظیمات شمع معکوس قوی” (اگر گزینه “شمع معکوس قوی” را در پارامتر “نوع تایید” انتخاب کنید)
  • تنظیمات ZigZag
  • تنظیمات MACD|RSI

از پارامترهای بالا برای کاهش تعداد واگرایی هایی که در قوانین استراتژی معاملاتی شما مناسب نیستند و ایجاد تعادل بین تعداد سیگنال ها و کیفیت آنها استفاده کنید.

معاملات ناموفق خود را بررسی کنید تا ببینید کدام فیلترها می توانند تعداد سیگنال هایی را که منجر به واگرایی ناموفق می شوند کاهش دهند.

چند مثال برای نحوه استفاده از فیلترها:

  1. اگر استراتژی شما مستلزم آن است که باید بر اساس واگرایی هایی که پس از یک روند طولانی اتفاق می افتد معامله کنید، پارامتر مربوطه را فعال کرده و مقدار آن را تنظیم کنید.
  2. اگر پس از معاملات زیاد متوجه شدید که سفارشات موفق شما عمدتاً بر روی یک نوع خاص (شکل) از امواج روند هستند، می توانید از پارامترهای نسبت برای دریافت هشدار فقط برای واگرایی هایی که پس از آن نوع موج روند رخ می دهد استفاده کنید.
  3. داشبورد از نشانگر ZigZag برای شناسایی امواج روند استفاده می کند، بنابراین می توانید پارامترهای ZigZag را برای افزایش یا کاهش حساسیت داشبورد به نوسانات قیمت تغییر دهید. به عنوان مثال، اگر نمی خواهید داشبورد واگرایی هایی را پیدا کند که پس از عقب نشینی های کوچک روند اتفاق می افتد، می توانید مقدار “عمق” را افزایش دهید تا حساسیت ZigZag را کاهش دهید. همچنین، می‌توانید نشانگر ZigZag را روی نمادها و بازه‌های زمانی مختلف آزمایش کنید تا بهترین مقادیر را برای پارامترهای آن بیابید و سپس از آن مقادیر در تنظیمات داشبورد استفاده کنید.

در نظر گرفتن مناطق حمایت و مقاومت:

اگر با مفهوم حمایت و مقاومت در معاملات آشنایی دارید، اسکنر را طوری تنظیم کنید که مناطق S/R را پیدا کند و می توانید از آنها برای تصمیم گیری در مورد اینکه کدام یک از واگرایی های شناسایی شده توسط داشبورد نشانه معتبری از معکوس شدن روند هستند استفاده کنید. علاوه بر این، می‌توانید از مناطق S/R برای تنظیم سطوح توقف ضرر و سود جزئی استفاده کنید.

می‌توانید مناطق حمایت و مقاومت را برای همه نمادها و بازه‌های زمانی با کلیک بر روی سلول مربوط به آنها در داشبورد مشاهده کنید.

می‌توانید مناطق را از طریق پارامترهای داشبورد تنظیم کنید و انواع مناطقی را که می‌خواهید در نمودارها ببینید انتخاب کنید.

عیب یابی:

داشبورد به حداقل 350 شمع در یک نمودار برای یافتن واگرایی ها نیاز دارد، و در اولین اجرای داشبورد، دانلود داده های تاریخچه برای همه نمادها و بازه های زمانی که در داشبورد بارگذاری کرده اید، مدتی طول می کشد.

اگر متاتریدر در بارگذاری اطلاعات داشبورد گیر کرد، لطفاً موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • مطمئن شوید که متاتریدر به سرور متصل است و می تواند داده های تاریخچه را بارگذاری کند. نمودار برخی از نمادها را باز کنید و ببینید متاتریدر نمودار خود را به روز می کند یا خیر.
  • اگر نمودارهای نمادهایی که در داشبورد بارگذاری شده‌اند قبلاً باز نشده‌اند (مانند اجرای داشبورد در متاتریدر تازه نصب شده)، ممکن است چند دقیقه طول بکشد تا داده‌های مورد نیاز بارگیری شود، اما داشبورد در اجراهای بعدی سریع بارگیری می‌شود. می‌توانید نمودار آن نمادها را باز کنید و بین بازه‌های زمانی سوئیچ کنید تا مطمئن شوید متاتریدر داده‌های تاریخچه را بارگیری می‌کند.
  • در هدر داشبورد می توانید ببینید کدام نماد و بازه زمانی در داشبورد بارگذاری می شود. بنابراین اگر دیدید داشبورد برای مدت طولانی روی یک نماد باقی می‌ماند، می‌توانید نمودار آن را به صورت دستی باز کنید و بین بازه‌های زمانی برای دانلود داده‌های آن نماد جابه‌جا شوید.
  • داشبورد را با کمتر از 10 علامت و چند تایم فریم اجرا کنید تا مطمئن شوید که کارکرد عادی دارد و سپس تعداد نمادها و تایم فریم ها را افزایش دهید.
  • اگر داشبورد اطلاعات کافی برای یک نماد نداشته باشد و نتواند داده ها را دانلود کند، پیامی را در برگه “Experts” در پنجره “Toolbox” می نویسد. می‌توانید نمودار آن نمادها را به‌صورت دستی باز کنید و بین بازه‌های زمانی برای دانلود داده‌ها جابه‌جا شوید.
  • اگر اسکنر را تنظیم کرده‌اید که نمادها را از پنجره “مراقب بازار” بارگیری کند، پنجره Watch Market را بررسی کنید و مطمئن شوید که هیچ علامت خاکستری در لیست آن وجود ندارد.
  • MT4 به‌طور پیش‌فرض نوارهای زیادی را برای هر نماد در نمودارها بارگذاری می‌کند که معمولاً فقط برای آزمایش برگشتی مفید هستند، و کاهش آنها سرعت اجرای داشبورد را افزایش می‌دهد. در گزینه های متاتریدر، تب “نمودارها”، می توانید گزینه های “حداکثر میله ها در تاریخ” و “حداکثر میله ها در نمودار” را به 5000 یا کمتر کاهش دهید.

لطفاً اگر فکر می‌کنید داشبورد به ویژگی‌ای نیاز دارد تا به شما در تجارت مؤثرتر کمک کند، به من اطلاع دهید. سعی می کنم در صورت امکان و اگر برای اکثر کاربران مفید باشد، آن را به داشبورد اضافه کنم.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.