چه کسی می‌پذیرد با یک تانک اسرائیلی به غزه بروی، بعد بر آنها حکومت کنی؟!

[ad_1] روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی در گزارشی نوشت: اواخر اکتبر آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد که تشکیلات خودگردان فلسطین به ریاست محمود عباس باید پس از توقف جنگ، کنترل نوار غزه را دوباره به دست بگیرد و سایر طرف‌های بین‌المللی نیز می‌توانند در دوره انتقالی نقش ایفا کنند. تشکیلات خودگردان فلسطین در حال

کد خبر : 429230
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۵:۱۶
چه کسی می‌پذیرد با یک تانک اسرائیلی به غزه بروی، بعد بر آنها حکومت کنی؟!

[ad_1]

روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی در گزارشی نوشت: اواخر اکتبر آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد که تشکیلات خودگردان فلسطین به ریاست محمود عباس باید پس از توقف جنگ، کنترل نوار غزه را دوباره به دست بگیرد و سایر طرف‌های بین‌المللی نیز می‌توانند در دوره انتقالی نقش ایفا کنند.

تشکیلات خودگردان فلسطین در حال حاضر اختیارات محدودی در کرانه باختری دارد.

حماس سال ۲۰۰۷ پس از درگیری‌هایی با تشکیلات خودگردان فلسطین، آن را از غزه بیرون کرد.

عباس در دیدار اخیرش با بلینکن در تاریخ پنجم نوامبر، بازگشت تشکیلات خودگردان به غزه را در گروی یک روند سیاسی فراگیر دانست.

او گفت: نوار غزه بخشی جدایی ناپذیر از کشور فلسطین است و ما در چارچوب یک راه‌حل سیاسی فراگیر، مسؤولیت کامل خود را در کرانه باختری شامل قدس شرقی و نوار غزه برعهده خواهیم گرفت.

چند روز بعد نیز بلینکن همین سناریو را دوباره مطرح کرده و تمایل خود را نسبت به رویکرد یکپارچه‌سازی نوار غزه با کرانه باختری در مرحله پسا جنگ ابراز کرد.

آنچه امیدهای آمریکا را ضعیف کرد، بیانیه روز شنبه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بود که گفت، برای اداره غزه پس از جنگ چیزی به غیر از تشکیلات خودگردان را می‌خواهد.

نتانیاهو بر نیاز به کنترل امنیتی کامل غزه همراه با امکان ورود در هر زمانی برای بیرون کردن «کسانی که دست به حمله بزنند» تاکید کرد.

حسن خریشه، معاون رئیس شورای قانونگذاری فلسطین به خبرگزاری فرانسه گفت: شرایط پس از توقف جنگ در غزه به شکل مدیریت مدنی و حاکمیت نظامی با حضور جامعه بین‌المللی خواهد بود و تشکیلات خودگردان فلسطین بخشی از مدیریت مدنی منطقه‌ای سوخته خواهد بود.

خریشه افزود: فکر نمی‌کنم کسی در این شرایط مدیریت غزه را بپذیرد و هیچ طرف فلسطینی و فرد عاقلی نیست که قبول کند با تانکی آمریکایی و یا مرکاوای اسرائیلی به غزه بازگردد.

گروه بحران‌های بین‌المللی در یادداشتی تازه اعلام کرد: امید اندکی وجود دارد که تشکیلات خودگردان فلسطین که اصلا از محبوبیت زیادی برخوردار نیست، پس از حمله اسرائیل به غزه بازگردد و با آن به عنوان یک دشمن برخورد نشود.

اسامه حمدان، از رهبران حماس در لبنان در کنفرانس مطبوعاتی ضمن ابراز مخالفت با طرح‌ها برای منزوی کردن حماس، اعلام کرد که این جنبش هرگز قیمومیت بر غزه را قبول نخواهد کرد.

حمدان اظهار کرد: به کسانی که گمان می‌کنند حماس رفتنی است می‌گویم، حماس در وجدان مردم و در دل آرزوهایشان باقی خواهد ماند و هیچ قدرتی روی زمین نمی‌تواند آن را از بین ببرد و یا به حاشیه براند، طرح‌های آمریکا و رژیم اشغالگر رویاها و بخشی از جنگ روانی هستند که امیدواریم کسی در آنها مشارکت نکند.

حمدان که معاون رئیس دفتر سیاسی حماس است، گفت: می‌دانیم افرادی در حال گفت‌وگو با سران تشکیلات خودگردان و نیز سران منطقه درباره مرحله پس از حماس هستند، این جنگی روانی است که رژیم اشغالگر وارد آن شده و کامل‌کننده جنگ زمینی‌اش در غزه، کرانه باختری و همه جا است.

او افزود: اگر خواستید درباره مرحله پس از حماس صحبت کنید، این به معنای صحبت از مرحله پس از مردم فلسطین و پس از فلسطین است.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین که در نوار غزه از حماس پشتیبانی می‌کند، نیز هر گونه حاکمیت آتی را که بر غزه اعمال شود، رد کرد.

محمد الهندی، معاون دبیرکل این جنبش در بیروت گفت: از نیروهای بین‌المللی یا نیروهای عربی برای کنترل غزه صحبت می‌کنند، آیا کسی می‌تواند شهر غزه را با این حجم از درد و ویرانی مدیریت کند؟ و اگر نیروهای بین‌المللی بیایند که غزه را به نفع رژیم اشغالگر مدیریت کنند، مردم فلسطین بدون کمترین تردیدی آنها را نیروهای اشغالگر قلمداد خواهند کرد و با آنها خواهند جنگید.

الهندی افزود: آنها از تشکیلات خودگردان فلسطین صحبت می‌کنند، تشکیلات خودگردان فلسطین پس از تمامی این کشتارها با تانک‌های اسرائیلی بیاید تا نوار غزه را مدیریت کند؟ چگونه؟ چه کسی این شهرهای ویران شده را خواهد ساخت؟ (طرح) مارشال جدید، نمی‌توانید آن را اجرا کنید. (مارشال طرح آمریکایی که برای کمک اروپای غربی پس از ویرانی‌های برجای مانده از جنگ جهانی دوم تنظیم شد.)

سلام فیاض، نخست‌وزیر سابق تشکیلات خودگردان فلسطین راه‌حلی را ارائه کرد که بر اساس آن دو جنبش حماس و جهاد اسلامی در سازمان آزادی‌بخش فلسطین ادغام شده و پس از آن کابینه‌ای با موافقت این سازمان تشکیل شود که در دوره انتقالی با توافق‌های امنیتی سرسختانه‌ای با رژیم صهیونیستی، مسؤولیت مدیریت نوار غزه و کرانه باختری را بر عهده بگیرد.

جمال الفاضی، استاد سیاست و روابط بین‌الملل دانشگاه غزه گفت: فکر می‌کنم صحبت امروز و چه بسا تحرکات دیپلماتیک گسترده‌ای که هدایت آنها را وزیر خارجه آمریکا در مورد مرحله پس از حماس در نوار غزه به دست گرفته، در واقع تلاش برای بررسی و اطلاع از موضعگیری‌های تمامی طرف‌های کشورهای منطقه و تشکیلات خودگردان فلسطین بوده و در واقع ناشی از نگرانی آمریکا از نبود طرحی استراتژیک و تصوری برای اسرائیل درباره غزه است.

الفاضی افزود: تشکیلات خودگردان فلسطین به دنبال راه‌حلی است که حماس بخشی از آن باشد و یا دستکم با آن موافق باشد و در غیر این صورت ورود به جنگی داخلی و یا یک درگیری داخلی جدید وجود خواهد داشت.

ماجد العاروری، رئیس کمیسیون مدنی فلسطین برای استقلال دستگاه قضایی گفت: احمقانه است که هر یک از طرف‌های فلسطینی در دام بررسی شکل و ساختار حاکمیت غزه پس از جنگ بیفتد.

العاروری افزود: همه ما می‌دانیم جنگ چگونه آغاز شد، اما هیچ‌کسی نمی‌داند چگونه، چه زمانی و یا کجا پایان خواهد یافت.

رئیس کمیسیون مدنی فلسطین برای استقلال دستگاه قضایی ادامه داد: اکنون بحث بر سر تقسیم کیک به ویژه از سوی فلسطینی‌ها است، موضوعی که در آن تا حدی حماقت سیاسی و ورود به موضوعاتی فرضی با نتایج نامعلوم وجود دارد.

رژیم صهیونیستی به شدت در حال بمباران نوار غزه محاصره شده است و نیروهای آن از ۲۷ اکتبر عملیات زمینی را در شمال آغاز کردند و از چند روز قبل درگیری‌های شدیدی میان ارتش این رژیم و حماس در قلب غزه در جریان هستند.

رژیم صهیونیستی از روز اول جنگ به شهروندان خود تعهد داد که جنبش حماس را «نابود می‌کند». عملیات ارتش این رژیم در واکنش به حمله گسترده هفتم اکتبر حماس انجام شد.

بر اساس جدیدترین آمار ارائه شده از سوی مقامات رژیم صهیونیستی، از زمان آغاز این حملات بی‌سابقه حماس، دستکم ۱۲۰۰ تن در اراضی اشغالی جان خود را از دست دادند. همچنین ۲۳۹ تن دیگر از ساکنان اراضی اشغالی و اتباع خارجی در این عملیات به اسارت درآمده و بازداشت شده و به غزه منتقل شدند. در مقابل بر اساس آمار وزارت بهداشت غزه، در حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه بیش از ۱۱ هزار تن که بیش از ۴۵۰۶ تن از آنها کودک هستند، به شهادت رسیده‌اند.

۳۱۱۳۱۱

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.