چه چیزی در پشت تثبیت‌های محکم‌تر از حد انتظار یوان نهفته است؟ توسط رویترز

[ad_1] © رویترز. عکس فایل: اسکناس‌های دلار آمریکا و یوان چین در این تصویر دیده می‌شوند که در 30 ژانویه 2023 گرفته شده است. رویترز/دادو روویک/تصویر/عکس فایل نوشته جورجینا لی هنگ کنگ (رویترز) – یوان در سال جاری نزدیک به 5 درصد از ارزش خود را در برابر دلار از دست داده است و در

کد خبر : 370940
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۲
چه چیزی در پشت تثبیت‌های محکم‌تر از حد انتظار یوان نهفته است؟  توسط رویترز

[ad_1]


© رویترز. عکس فایل: اسکناس‌های دلار آمریکا و یوان چین در این تصویر دیده می‌شوند که در 30 ژانویه 2023 گرفته شده است. رویترز/دادو روویک/تصویر/عکس فایل

نوشته جورجینا لی

هنگ کنگ (رویترز) – یوان در سال جاری نزدیک به 5 درصد از ارزش خود را در برابر دلار از دست داده است و در هفته های اخیر بانک مرکزی چین شروع به عقب نشینی از کاهش قیمت کرده است و باند معاملات روزانه این ارز را در سطوح قوی تر از حد انتظار ثابت کرده است.

برخی از تحلیلگران پیشنهاد می‌کنند که تثبیت قوی‌تر به دلیل «عامل ضد چرخه‌ای» (CCF) است، تغییری در فرمول تنظیم باند معاملاتی برای دادن اختیار بیشتر به مقامات.

در اینجا نگاهی به نحوه عملکرد آن می اندازیم:

رفع مشکل روزانه چیست؟

یوان یک ارز کاملاً قابل تبدیل نیست و نرخ مبادله خشکی آن یک نرخ شناور مدیریت شده است. دلار/یوآن نقطه ای مجاز است هر روز 2% در هر طرف یک نقطه میانی ثابت معامله کند.

نقطه میانی توسط سیستم تجارت ارز خارجی چین (CFETS) محاسبه می شود، واحدی که توسط بانک خلق چین قبل از باز شدن بازار خشکی در ساعت 09:30 صبح (0130 GMT) نظارت می شود.

چگونه محاسبه می شود؟

CFETS از پانلی متشکل از 14 بانک بازارساز به دنبال مظنه است و بر اساس ورودی آنها، اصلاحیه را تولید می کند.

بانک ها قبل از ارائه عددی به CFETS به قیمت بسته شدن روز گذشته، حرکت یک شبه دلار یا جابجایی در سبدهایی مانند شاخص رنمینبی CFETS و شرایط عرضه و تقاضا در بازار اشاره می کنند.

سال گذشته یک منبع به رویترز گفت که از بانک‌ها خواسته شده است که «عامل ضد چرخه‌ای» را در محاسبات خود اعمال کنند و بر اساس آن، موارد ارسالی خود را به CFETS تغییر دهند.

عامل ضد چرخه ای چیست؟

قانون‌گذاران برای اولین بار در سال 2017 معرفی شدند و گفتند که CCF تلاشی برای انعکاس بهتر عرضه و تقاضا و هدایت فعالان بازار برای تمرکز بیشتر بر روی مبانی اقتصاد کلان است.

بانک مرکزی هرگز نحوه محاسبه CCF را فاش نکرد، اما تحلیلگران گفتند که هدف آن کاهش تأثیر قیمت رسمی بسته شدن، محاسبه شده در ساعت 4:30 بعد از ظهر (0830 GMT) بر اصلاح روز بعد است. در سال 2020 به حالت تعلیق درآمد.

این به بازارسازان اجازه می‌دهد تا قیمت پایانی را در جایی که مطابق با انتظارات آنها تلقی می‌شود، تخفیف دهند.

چرا CCF به عنوان حرکتی برای دفاع از یوآن تلقی می شود؟

در زمان ضعف یوان ظاهر می شود. CCF در سال 2020 زمانی که یوان به شدت افزایش یافت و مقامات تصمیم گرفتند اجازه دهند نیروهای بازار نقش بیشتری داشته باشند، کنار گذاشته شد.

اما در چیزی که تحلیلگران نشانه‌ای حاکی از احیای آن می‌دانند، تنها در هفته آخر ژوئن، تثبیت‌های روزانه قوی‌تر از حد انتظار توسط فعالان بازار در چهار جلسه از پنج جلسه و در دو مورد به طور قابل‌توجهی تنظیم شد. این روند در هفته جاری نیز ادامه یافته است.

تحلیلگران آن را بیشتر به عنوان یک سیگنال می‌دانند تا لزوماً یک ابزار مؤثر برای هدایت ارز، که در سه ماهه گذشته 5.3 درصد نسبت به دلار کاهش یافت.

تحلیلگران HSBC در یادداشتی تحقیقاتی می‌گویند: «ما فکر می‌کنیم که چنین تعدیل CCF در روزهای آینده ادامه خواهد داشت تا ریزش یوان را کاهش دهد، اما انتظار نداریم که PBOC خطی محکم بر روی زمین بکشد یا تلاش کند به زور روند را معکوس کند.» .

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.