چه بخش‌های به جشنواره‌های تئاتر و موسیقی فجر اضافه می‌شود؟

سیل ارسال آثار هنری کشورهای دور برای حضور در جشنواره های هنری فجر معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با اشاره به آغاز برنامه‌ریزی‌های انجام شده و آغاز کار گروه های ارزیاب و داوری آثار، گفت: به دلیل اینکه باید آثار کشورهای دورتر را زودتر مورد ارزیابی و بررسی قرار دهیم به همین منظور

کد خبر : 288381
تاریخ انتشار : جمعه ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱:۴۲
چه بخش‌های به جشنواره‌های تئاتر و موسیقی فجر اضافه می‌شود؟


سیل ارسال آثار هنری کشورهای دور برای حضور در جشنواره های هنری فجر

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با اشاره به آغاز برنامه‌ریزی‌های انجام شده و آغاز کار گروه های ارزیاب و داوری آثار، گفت: به دلیل اینکه باید آثار کشورهای دورتر را زودتر مورد ارزیابی و بررسی قرار دهیم به همین منظور دعوت کردیم که کشورهای داوطلب حضور در جشنواره های فجر آثار خودشان را زودتر برای ما بفرستند.

معرفی بهترین آثار

وی در ادامه با اشاره به اینکه فراخوان ها منتشر و اطلاع رسانی لازم انجام گرفته است و تا الان شماری زیادی از گروه های هنری آثار خودشان را ارسال کرده اند، اظهار داشت: بازبینی آثار رسیده و در حال ارسال از هم اکنون آغاز شده تا پس از بررسی آثار، بهترین ها را برای داوری و حضور در جشنواره های بین المللی فجر انتخاب و معرفی کنیم.

محمود سالاری

کشورهای فراوانی تقاضای حضور در جشنواره های هنری فجر را دارند

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از استقبال خوب و چشمگیر کشورهای مختلف برای حضور در جشنواره های فجر به خصوص جشنواره های موسیقی و تئاتر فجر خبر داد و گفت: بضاعت اقتصادی ما بعضا ایجاب نمی کند و از طرفی ملاحظات فرهنگی وجود دارد که نمی توانیم از همه گروه ها برای حضور در جشنواره ها دعوت بعمل آورده و میزبان آنها باشیم.

سالاری با اشاره به تقاضاهای فراوان برای شرکت و حضور در جشنواره های بین المللی فجر، ابراز امیدواری کرد که بتوان حداقل به ۵ تا ۶ گروه هنری داوطلب و متقاضی حضور در جشنواره های فجر پاسخ مثبت بدهیم.

افزوده شدن دو بخش جدید به جشنواره های موسیقی و تئاتر فجر

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سخنان خود همچنین از افزوده شدن دو بخش جدید و ویژه در جشنواره های موسیقی و تئاتر فجر خبر داد و گفت: جزئیات این دو بخش جدید متعاقبا در ایام نزدیکتر به آغاز جشنواره ها اطلاع رسانی خواهد شد.

به گفته وی، آنچه حائز اهمیت است اینکه مصمم هستیم که جشنواره های بین المللی هنری فجر با افزوده شدن بخش های جدید و تاثیرگذار هرچه بهتر و باشکوه تر از گذشته برای مخاطبان برگزار و همواره شاهد رشد کمی و کیفی این رویدادهای بزرگ فرهنگی و هنری کشور در سطح داخلی و خارجی باشیم.

بررسی پیشنهادات جدید جشنواره هنرهای تجسمی

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سخنان خود همچنین به تفاوت‌های دوره قبلی جشنواره هنرهای تجسمی با سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: افزایش ۴۰ درصدی آثار و شرکت‌کنندگان یکی از تفاوت‌های دوره قبلی (چهاردهم) از جشنواره با دوره‌های قبل بود که سال گذشته و در دوره چهاردهم در ۳۰ استان کشور جشنواره هنرهای تجسمی فجر برگزار شد که اتفاق جدیدی بود که طی سال‌های قبل انجام نشده بود.

سالاری در خصوص تغییرات و بخش های جدید جشنواره هنرهای تجسمی هم ، اظهار داشت: میرهاشمی دبیر جشنواره هنرهای تجسمی پیشنهاداتی را مطرح و ارائه کرده که قرار است این موارد در شورای سیاستگذاری جشنواره مورد بررسی قرار گرفته و به تصویب برسد که در صورت نهایی شدن این موارد نیز متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در عین حال تصریح کرد: این جشنواره می‌تواند آینده هنرهای تجسمی کشور را رقم بزند از این رو اگر ما در حوزه هنرهای تجسمی بتوانیم ریل‌گذاری دقیق و درستی داشته باشیم، برکات آن نصیب سایر رشته‌های هنری مانند: سینما، انیمیشن، هنرهای نمایشی و… نیز خواهد شد.

تاکید بر تجلی اخلاق متعالی و مفاهیم معرفتی در جشنواره پانزدهم هنرهای تجسمی

سالاری همچنین در ادامه به اهمیت انتخاب اعضای شورای سیاستگذاری اشاره و ابراز امیدواری کرد بتوان هرآنچه که در حوزه اخلاق متعالی و مفاهیم معرفتی آمده است را در جشنواره پانزدهم جاری کرد چراکه امسال در جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی نیز علاوه بر درخواست فراوان حضور و شرکت هنرمندان دیگر کشورها، در بخش داخلی نیز آثار و ظرفیت های خوب تولیدی هنرمندان کشور نیز در بخش وسیعی مشارکت خواهند کرد.

وی اضافه کرد: پیش بینی ما این است که با توجه به استقبال خوب اهالی فرهنگ و هنر از سراسر کشور، جشنواره بسیار خوبی را با سطح بالا و ارائه آثار خوب و فاخر را پیش رو داشته و از لحظ کمی و کیفی رویداد بسیار مناسب و باشکوهی را در حوزه هنرهای تسجیمی برای کشور رقم زده و به ارمغان بیاوریم.

۵۵۵۵



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.