چه اخباری بر قیمت طلا تاثیر می گذارد؟ – تجزیه و تحلیل و پیش بینی ها – 1 مارس 2023

[ad_1] طلا برای قرن ها به عنوان یک دارایی امن در نظر گرفته شده است و قیمت آن تحت تأثیر طیف گسترده ای از عوامل است. اخبار مربوط به اقتصاد، سیاست و روابط بین الملل همگی می توانند بر تقاضای طلا و به نوبه خود بر قیمت آن تأثیر بگذارند. در این مقاله به بررسی

کد خبر : 327565
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱:۵۶
چه اخباری بر قیمت طلا تاثیر می گذارد؟  – تجزیه و تحلیل و پیش بینی ها – 1 مارس 2023

[ad_1]

طلا برای قرن ها به عنوان یک دارایی امن در نظر گرفته شده است و قیمت آن تحت تأثیر طیف گسترده ای از عوامل است. اخبار مربوط به اقتصاد، سیاست و روابط بین الملل همگی می توانند بر تقاضای طلا و به نوبه خود بر قیمت آن تأثیر بگذارند. در این مقاله به بررسی دقیق اخباری که می تواند بر قیمت طلا تاثیر بگذارد می پردازیم.

  1. اخبار اقتصادی

یکی از مهم ترین عواملی که بر قیمت طلا تاثیر می گذارد اخبار اقتصادی است. شاخص‌های اقتصادی مانند نرخ تورم، رشد تولید ناخالص داخلی و نرخ‌های بهره می‌توانند بر ارزش ارزها تأثیر بگذارند، که می‌تواند بر تقاضای طلا تأثیر بگذارد.

تورم یکی از مهمترین عوامل افزایش قیمت طلا است. هنگامی که تورم افزایش می یابد، ارزش ارز کاغذی کاهش می یابد، که طلا را به گزینه سرمایه گذاری جذاب تری تبدیل می کند. به طور مشابه، زمانی که رشد تولید ناخالص داخلی کند می شود، سرمایه گذاران اغلب به طلا به عنوان یک دارایی امن روی می آورند.

نرخ بهره عامل مهم دیگری است که بر قیمت طلا تاثیر می گذارد. وقتی نرخ بهره پایین باشد، وام گرفتن پول ارزان‌تر می‌شود و مردم بیشتر در دارایی‌هایی مانند طلا سرمایه‌گذاری می‌کنند. برعکس، زمانی که نرخ بهره بالا باشد، وام گرفتن پول گران‌تر می‌شود و مردم کمتر در طلا سرمایه‌گذاری می‌کنند.

  1. اخبار سیاسی

اخبار سیاسی نیز می تواند بر قیمت طلا تاثیر بگذارد. طلا اغلب به عنوان پوششی در برابر عدم اطمینان سیاسی و اقتصادی در نظر گرفته می شود. هنگامی که بی ثباتی سیاسی یا عدم اطمینان وجود دارد، سرمایه گذاران تمایل دارند به سمت طلا به عنوان یک دارایی امن هجوم ببرند.

تنش ها و درگیری های ژئوپلیتیکی نیز محرک های مهم قیمت طلا هستند. به عنوان مثال، خطر جنگ، حملات تروریستی یا تحولات سیاسی می تواند باعث شود سرمایه گذاران به طلا پناه ببرند و قیمت آن را بالا ببرد.

یکی دیگر از عوامل سیاسی که می تواند بر قیمت طلا تاثیر بگذارد، سیاست های دولت است. تغییر در مقررات یا سیاست های مالیاتی می تواند بر تقاضای طلا و به نوبه خود بر قیمت آن تأثیر بگذارد.

  1. اخبار روابط بین الملل

اخبار روابط بین الملل نیز می تواند تاثیر بسزایی بر قیمت طلا داشته باشد. طلا یک کالایی است که در سطح جهانی معامله می شود و هر خبری که بر ثبات اقتصادی یا سیاسی جهانی تأثیر بگذارد می تواند بر قیمت آن تأثیر بگذارد.

به عنوان مثال، تنش های تجاری مداوم بین ایالات متحده و چین تأثیر قابل توجهی بر قیمت طلا داشته است. هنگامی که در مورد سیاست های تجارت جهانی عدم اطمینان وجود دارد، سرمایه گذاران اغلب به طلا به عنوان یک دارایی امن روی می آورند.

به همین ترتیب، اخبار مربوط به تغییرات ارزش دلار آمریکا نیز می تواند بر قیمت طلا تأثیر بگذارد. از آنجایی که طلا بر اساس دلار آمریکا قیمت گذاری می شود، هرگونه تغییر در ارزش دلار می تواند بر تقاضای طلا تاثیر بگذارد.

  1. بلایای طبیعی

بلایای طبیعی نیز می تواند بر قیمت طلا تاثیر بگذارد. هنگامی که یک بلای طبیعی مانند طوفان، زلزله یا سونامی وجود دارد، می تواند خسارت اقتصادی قابل توجهی ایجاد کند. سرمایه گذاران اغلب به طلا به عنوان یک دارایی امن در این مواقع عدم اطمینان اقتصادی روی می آورند که باعث افزایش قیمت آن می شود.

  1. اقدامات بانک مرکزی

بانک های مرکزی نیز می توانند با اقدامات خود بر قیمت طلا تأثیر بگذارند. زمانی که بانک های مرکزی ذخایر طلای خود را افزایش می دهند، می تواند تقاضا برای طلا را افزایش داده و قیمت آن را افزایش دهد. به طور مشابه، زمانی که بانک‌های مرکزی ذخایر طلای خود را کاهش می‌دهند، می‌توانند تقاضا برای طلا را کاهش داده و قیمت آن را کاهش دهند.

می توانید اندیکاتورها و ربات های ما برای اسکالپینگ را از لینک موجود در فروشگاه ما دانلود کنید https://www.mql5.com/en/users/master-mql4/seller

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.