چهره‌هایی که خبرساز شدند – ایسنا

[ad_1] گزارشی از آمار سینما در بهار ۱۴۰۲ و اسامی ۴۰ سینمای پرفروش، فیلم جدید ساعد سهیلی و علی نصیریان، معرفی بازیگران فیلم جدید مهران مدیری، گفت‌وگوهایی با سامان سالور، جواد هاشمی و محیا دهقانی، حاشیه‌های منوچهر هادی و نیسان آبی‌اش، انتقاد هنرمندان رادیو به دستمزدشان، مجوز گرفتن معادی، مهدویان و جیرانی، نظارت صدا و

کد خبر : 368383
تاریخ انتشار : جمعه ۹ تیر ۱۴۰۲ - ۲:۵۹
چهره‌هایی که خبرساز شدند – ایسنا

[ad_1]

گزارشی از آمار سینما در بهار ۱۴۰۲ و اسامی ۴۰ سینمای پرفروش، فیلم جدید ساعد سهیلی و علی نصیریان، معرفی بازیگران فیلم جدید مهران مدیری، گفت‌وگوهایی با سامان سالور، جواد هاشمی و محیا دهقانی، حاشیه‌های منوچهر هادی و نیسان آبی‌اش، انتقاد هنرمندان رادیو به دستمزدشان، مجوز گرفتن معادی، مهدویان و جیرانی، نظارت صدا و سیما بر شبکه نمایش خانگی و حواشی آن، درگذشت چند هنرمند، جای پارک ۲۰۰ هزار تومانی کنسرت علیرضا قربانی و گزارش‌هایی از کنسرت‌ها، تعیین حریم یک تپه تاریخی پس از تخریب ۷۰ و  بازگشت سنگ‌نگاره ساسانی به ایران از جمله اخبار فرهنگی هنری این هفته بود.

به گزارش ایسنا، در این هفته، گزارشی از آمار سینما در بهاری که گذشت، داشتیم. در پایان فصل بهار میزان فروش سینما با اکران حدود ۲۰ فیلم، به بیش از ۲۷۰ میلیارد تومان رسید و استقبال علاقه‌مندان به سینما از فیلم‌های روی پرده سینماداران را به سال پررونق امیدوار کرد. علی سرتیپی، مدیرعامل دفتر پخش فیلمیران و سینمادار  با اشاره به اینکه فروش فیلم «فسیل» امیدواری را در زنده بودن سینما ایجاد کرده است، تاکید کرد که دیگر دوران فیلم‌های کمدی “شانه تخم‌مرغی” تمام شده است.

هچنین  اسامی ۴۰ سینمای پرفروش کشور براساس گزارشی آماری از سوی موسسه سازمان سینمایی اعلام شد.  

برگزاری جشن حافظ در مهرماه

در ادامه، دبیر جشن حافظ از برگزاری بیست‌ودومین مراسم سینما و تلویزیون «حافظ» در مهرماه امسال خبر داد و این‌که تندیس حافظ بهترین فیلم کوتاه به جوایز این دوره اضافه شده است. 

از فیلم جدید ساعد سهیلی و علی نصیریان تا بازیگران فیلم جدید مهران مدیری

این در حالی است که فیلم سینمایی «شهرک» به کارگردانی علی حضرتی و با بازی ساعد سهیلی پس از دو سال از هفته آینده روی پرده سینماها می‌رود. 

همچنین فیلم سینمایی «نوروز» به کارگردانی سهیل موفق، تهیه‌کنندگی محمدرضا نادری و نویسندگی حمزه صالحی با بازی علی نصیریان و شبنم مقدمی کلید خورد و  فیلم کمدی «چپ، راست» با بازی رامبد جوان و پیمان قاسمخانی از هشتم تیرماه به صورت آنلاین  در دو پلتفرم اینترنتی نماوا و فیلیمو اکران می‌شود. 

افزون بر این‌ها، گروه بازیگران فیلم جدید مهران مدیری که این روزها در حال فیلمبرداری است، معرفی شد. این فیلم با بازی سمیرا حسن‌پور، مهرداد صدیقیان، مونا فرجاد، تینو صالحی، سعید زارعی، مهران مدیری و جمعی دیگر از بازیگران تئاتر و سینما ساخته می‌شود.  

درخشش ایرانی‌ها در جشنواره‌های بین‌المللی 

فیلم کوتاه «همستر» به کارگردانی فاطیما نوفلی به جشنواره بین‌المللی فیلم زنانه هات اسپرینگز راه یافت و مستند «پرسپولیس ـ شیکاگو» از تولیدات مرکز سیمافیلم به همت اداره کل تامین و رسانه بین‌الملل سیما در اولین دوره جشنواره فیلم‌های تاریخی اتریش به نمایش درمی‌آید.

فیلم کوتاه «۴۸ ساعت» ساخته آزاده موسوی تقدیر ویژه هیات داوران جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه پالم اسپرینگز را دریافت کرد.

در ادامه، جشنواره بین‌المللی فیلم ادینبورگ در کشور اسکاتلند اعلام کرد که فیلم سینمایی «فرمونت» ساخته بابک جلالی سینماگر ایرانی پایان‌بخش این جشنواره خواهد بود. 

تازه‌هایی از اصغر فرهادی 

رویداد سالانه «هفته برگمن» که برای یادبود «اینگمار برگمن» کارگردان بزرگ سینمای جهان برگزار می‌شود، امسال میزبان اصغر فرهادی به عنوان میهمان افتخاری و نمایش فیلم «درباره الی» خواهد بود.

از سویی، مرکز هنر معاصر گالیسیا در کشور اسپانیا میزبان نمایشگاهی چندرسانه‌ای از اصغر فرهادی است.

مازیار لرستانی:‌ «پسر انسان» شرح حال امثال من است

بالاخره «خانه خدا» را چه کسی ساخته است؟

گفت‌وگوهایی با سامان سالور، جواد هاشمی و محیا دهقانی 

گفت‌وگویی با سامان سالور ـ تهیه‌کننده فیلم سینمایی «سه کام حبس» داشتیم که این روزها روی پرده سینماهاست. سالور با ابراز نگرانی از جای خالی تفکر در سینما، از توجه بی‌حساب و کتاب به فیلم‌های کمدی و رصد نشدن برخی اتفاق‌ها، به گونه‌ای که انگار بعضی فیلم‌ها با چوب جادویی اکران می‌شوند، انتقاد کرد.

همچنین گفت‌وگویی با سیدجواد هاشمی داشتیم که با اشاره به کم شدن فیلم‌هایی برای کودکان و نوجوانان و انتقاد از نوع طرح‌هایی که برای ساخت فیلم کودک پیشنهاد می‌شود، گفت: نوع نگاه حاکم در دستگاه‌های دولتی برای ساخت فیلم در سینمای کودک ویژگی‌های لازم را برای جذب مخاطب ندارد.

گفت‌وگویی هم با محیا دهقانی، بازیگر سینما و تلویزبون داشتیم. این بازیگر درباره حضورش در رئالیتی‌شوهایی چون «ارتش سری»، «ناتو» و «ضد» و تاثیر آن بر بازیگری گفت و خبر داد که از نجلا (۳) خبری نیست.

حاشیه‌های منوچهر هادی و نیسان آبی‌اش

از طرفی منوچهر هادی که از مدت‌ها قبل در تدارک ساخت فصل دوم سریال «نیسان آبی» در شبکه نمایش خانگی بود، حالا اعلام کرده که از ساخت آن انصراف داده است.

بیشتر بخوانید:

دستمزد یک میلیاردی منوچهر هادی برای هر قسمت «نیسان آبی۲»

انتقاد هنرمندان رادیو به دستمزدشان

ایسنا در پی انتقاد هنرمندان رادیو در زمینه دستمزدهای پایین این رسانه با صحبت‌های چند پیشکسوت به نمایندگی از طیف وسیعی از فعالان این حوزه همراه شده است تا پیشنهادهایی را در این زمینه منعکس کند.

معادی، مهدویان و جیرانی مجوز گرفتند

همچنین شورای صدور مجوز تولید ساترا با برگزاری ۱۱ جلسه تعداد ۴۰ طرح سریال، هشت فیلمنامه سریال و پنج طرح برنامه تلویزیونی را با حضور کارگردانان، نویسندگان و تهیه‌کنندگان بررسی کرد. در سه ماه اول سال ۱۴۰۲ سریال‌های «زخم کاری ۲»، «گناه فرشته»، «خجالت نکش ۲»، «سرویس حوادث» و «افعی» از شورای صدور مجوز ساترا مجوز تولید گرفته‌اند.

نظارت صدا و سیما بر شبکه نمایش خانگی و حواشی آن

 کانون کارگردانان خانه سینما در بیانیه‌ای در مورد مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و نظارت صداوسیما بر شبکه نمایش خانگی هشداد داد و تاکید کرد:‌ برهم خوردن تعادل موجود در شبکه نمایش خانگی، به معنی تعطیلی نمایش خانگی و در نتیجه بی‌کاری بخش زیادی از صنوف سینمایی و بحران در جامعه سینما خواهد بود.

در ادامه، جزئیات کامل تفاهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صداوسیما درباره نمایش خانگی، فضای مجازی و… اعلام شد. به این ترتیب بخش‌های اصلی از کلیات حدود اختیار وزارت ارشاد و صدا و سیما در تفسیر موضوعات مربوط به صوت و تصویر فراگیر، برای اولین‌بار در ایسنا منتشر شد.

همچنین با انتشار بخش‌های اصلی از کلیات حدود اختیار وزارت ارشاد و صداوسیما در تفسیر موضوعات مربوط به صوت و تصویر فراگیر، نمایندگان ساترا و ارشاد و شورای عالی انقلاب فرهنگی در برنامه‌ای تلویزیونی کنار هم قرار گرفتند تا هر کدام از منظر سازمانی که زیرمجموعه آن قرار می‌گیرند، مصوبات اخیر را تحلیل کنند.

 وزیر ارشاد روز دوشنبه در حاشیه همایش «هوش مصنوعی، رسانه و تولید محتوا» به پرسش‌هایی درباره تبیین آیین‌نامه‌ رعایت حجاب در سینما و تلویزیون و همچنین وضعیت مجوزها در شبکه نمایش خانگی و فضای مجازی پاسخ داد. 

 مدیر یکی از پلتفرم‌های نمایش خانگی نیز نسبت به مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درخصوص حدود و اختیارات دستگاه‌ها، آینده شبکه نمایش خانگی را روشن ترسیم کرد؛ با این شرط که ساترا پلی بین حاکمیت و پلتفرم‌ها باشد و تسهیل‌گری کند.

در حاشیه جلسه دولت مطرح شد:

اسماعیلی: نظام حکمرانی فرهنگی و هنری قدیمی ما نیاز به بازتعریف دارد

جبلی: قانون را دور نزده‌ایم

نمایش‌های جدیدی که به روی صحنه می‌آیند

همچنین قرار است نمایش «طیب» به نویسندگی کهبد تاراج و کارگردانی مجید رحمتی از سیزدهم تیرماه  «آخرین سه‌شنبه سال» نوشته مشترک شهاب و وهاب مهربان با کارگردانی الهام شعبانی از هفته دوم تیرماه در تماشاخانه‌ ایران‌شهر به صحنه روند.

همچنین قرار است نمایش «نویسنده مرده است» به کارگردانی بهنام شرفی و با بازی یکتا ناصر و بهنام شرفی از دوازدهم تیرماه، در سالن ناظرزاده­ کرمانی این تماشاخانه اجراهای خود را آغاز ‌کند.

یک گروه جوان قرار است نمایشی را با عنوان «خانم آوازخوان کله‌ طاس» با بهره‌گیری از یکی از آثار مشهور اوژن یونسکو از نیمه تیرماه روی صحنه ببرد. 

افزون بر این‌ها، نمایش «بک تو بلک» به نویسندگی، طراحی و کارگردانی سجاد افشاریان در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر و نمایش «هِل پوک» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا عطایی‌فر مردادماه ۱۴۰۲ به صحنه خواهند رفت.

ادامه اجرای نمایش موزیکال «هفت خان اسفندیار» و شروع اجرای نمایش «یاماها ۱۰۰۰» به کارگردانی اشکان درویشی و مجید مختارپور از دیگر خبرهای تئاتری در این روزهاست. 

افزون بر این، فراخوان نهمین سمینار بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی برای برگزاری در پاییز ۱۴۰۲ منتشر شد.

برگزاری نوزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران مبارک

فهرست نمایش‌های بخش کودک و نوجوان نوزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران-مبارک، در حالی اعلام شد که نسبت به فهرست سال گذشته تغییراتی در آن دیده می‌شد. 

این در حالی بود که نوزدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران مبارک امسال در شرایطی آغاز شد که این دوره برخلاف دوره‌های پیشین شادپیمایی نداشت و  کار خود را با اجرای ۷ نمایش در بخش صحنه‌ای از هشتم تیرماه آغاز کرد.

مجموعه تئاترشهر، مرکز تئاتر مولوی، تالار هنر و دو سالن بوستان و گلستان مرکز تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سالن‌هایی هستند که میزبان این جشنواره هستند.

همچنین نمایش‌هایی از کشورهای برزیل، گرجستان، ترکیه، پرو، مکزیک و ارمنستان، میهمان جشنواره نمایش عروسکی تهران هستند.

و این‌که  تندیس مبارک مقابل خانه موزه خیمه‌شب‌بازی ایران جانمایی شد.

از تئاتر بیشتر بخوانید:

«جریان» علیرضا معروفی روی صحنه تئاتر

برای پولشویی کار نمی‌کنم

درگذشت چند هنرمند 

 علی رفیعی علامرودشتی، محقق و مصحح، در ۷۲ سالگی، پانته‌آ اقبال‌زاده، مترجم و فرزند شهرام اقبال‌زاده، فرناز بهزادی ـ هنرمند باسابقه نمایش عروسکی و «فردریک فورست»  از چهره‌هایی بودند که از دنیا رفتند.

فریماه فرجامی و ابراهیم وحیدزاده در بیمارستان

همچنین خبردار شدیم که فریماه فرجامی بازیگر قدیمی به کما رفته و  ابراهیم وحیدزاده، کارگردان سینما به دلیل خونریزی مغزی و جراحی در بیمارستان بستری است.

جای پارک ۲۰۰ هزار تومانی کنسرت علیرضا قربانی و گزارش‌هایی از کنسرت‌ها

در شرایطی که برگزاری کنسرت در محوطه‌های تاریخی به لحاظ امکان آسیب با اما و اگرهایی همراه است، در هفته‌های اخیر کاخ‌ سعدآباد سه کنسرت را میزبانی می‌کند که هر کدام جمعیت بالایی را هم پذیرا می‌شوند. ضمن اینکه در شرایطی که فضایی به عنوان پارکینگ برای مخاطبان این کنسرت‌ها در نظر گرفته نشده است، بر اساس مشاهدات برای مثال در کنسرت علیرضا قربانی محل‌های پارک اتومبیل در خارج از محوطه سعدآباد، به قیمت ۲۰۰ هزار تومان اجاره داده می‌شود!

گزارشی هم از کنسرت‌های پیش ‌رو و ماجرای تغییر سالن‌های کنسرت و کوچ حمید هیراد و راغب به برج میلاد داشتیم. 

همچنین آلبوم جدید گروه «آن» با عنوان «آفتاب روشن» منتشر شد؛ آلبوم «آفتاب ‌روشن» سوگ‌نامه‌ای در رثای محمدرضا لطفی است.

نخستین شب شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران و اجرای فرج علیپور

گزارشی هم از نخستین شب شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران داشتیم. اولین شب از این جشنواره با اجراهای صحنه‌ای گروه‌هایی از استان‌های گلستان، خراسان شمالی و قزوین، با محوریت تعزیه به میزبانی گنبد کاووس برگزار شد.

همچنین از  کنسرت فرج علیپور در تالار وحدت نوشتیم. فرج علیپور از آن دست هنرمندانی است که در بین مردم لرستان از محبوبیت بالایی برخوردار است و بلیت کنسرت‌هایش روی زمین نمی‌ماند. این هنرمند موسیقی لرستان، شامگاه ششم تیر در تالار وحدت به روی صحنه رفت و آثار محبوب و قدیمی خود را اجرا کرد که با استقبال مخاطبان روبه‌رو شد.

در ادامه، کنسرت جاودانه‌های موسیقی ایران با صدای محمدجواد یزدچی به همراهی ارکستر نیایش به سرپرستی علیرضا امینی، ۱۱ تیرماه در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.

مراسم تودیع و معارفه روسای پیشین و فعلی فرهنگستان هنر

سوم تیرماه مراسم تودیع و معارفه روسای پیشین و فعلی فرهنگستان هنر با حضور جمعی از اعضای این نهاد فرهنگی هنری برگزار شد. ریاست فرهنگستان هنر از اواخر سال ۹۹ بر عهده بهمن نامورمطلق بود و حالا طی روزهای گذشته مجید شاه‌حسینی به عنوان رییس جدید این نهاد تعیین شده است.

راهکارهایی که برای کتاب‌خوان کردن بچه‌ها وجود دارد

به دنبال سوژه کتاب‌خوانی کودکان و نوجوانان و راهکارهایی که برای کتاب‌خوان کردن بچه‌ها وجود دارد، محمدرضا یوسفی نویسنده ادبیات کودک و نوجوان، رضی هیرمندی  مترجم ادبیات کودک و نوجوان، و فاطمه مرتضائی‌فرد کتابدار و عضو شورای کتاب کودک در این زمینه نکته‌هایی را مطرح کردند.

همچنین فراخوان نخستین دوره متمرکز و حضوری آموزش شعر و داستان کودک ‌و نوجوان با عنوان «قاصدک» از سوی خانه کتاب و ادبیات ایران منتشر شد.

بیشتر بخوانید:

مروری بر نخستین کنگره نویسندگان ایران

انتقادهای خواهرزاده جلال آل‌احمد

 محمود سالاری معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در حکمی محمد خراسانی‌زاده را به عنوان سرپرست موزه‌ هنرهای معاصر منصوب کرد.

همچنین نمایشگاه نقاشی «آبگون» به سرپرستی لیلا شاهنجرینی در فرهنگسرای اندیشه از جمعه ۹ تیرماه برگزار می‌شود. در این نمایشگاه نقاشی، آثاری با موضوع انسان، طبیعت و گل که توسط جمعی از زنان هنرمند خلق شده به نمایش درخواهد آمد.

خبرهایی درباره حج 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از مکاتبه با شورای عالی امنیت ملی برای ازسرگیری عمره خبر داد و گفت: عربستانی‌ها برای اعزام زائران ایرانی به عمره بلافاصله پس از پایان حج تمتع درخواست داده‌اند.

 معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت ـ  آخرین وضعیت زائران ایرانی در عربستان را تشریح کرد و  وزارت بهداشت عربستان سعودی در بحبوحه افزایش دما به زائران حج درباره گرمازدگی هشدار داد.

ارتقای سطح خدمات عربستان به ایرانی‌ها

حج با اسکوتر و هوش مصنوعی

حج رکورد می‌شکند؟

راهکارهایی برای چالش‌های حج

رقابت ایرانی‌ها با اروپایی‌ها برای سفر به ترکیه

همچنین وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه اعلام کرد در پنج ماه نخست سال ۲۰۲۳ در مجموع بیش از ۱۴ میلیون نفر به این کشور سفر کرده‌اند و این میان، ایرانیان پنجمین گروه بزرگ گردشگران ورودی به این کشور هستند.

ایران رییس شورای حکام میراث ناملموس آسیای غربی و مرکزی شد

پنجم تیرماه نشست شورای حکام مرکز مطالعات منطقه‌ای پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس در آسیای غربی و مرکزی به انگیزه انتخاب رییس جدید این شورا و تصویب برخی امور در اساسنامه و توافق‌نامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و یونسکو، در تهران برگزار شد. در این نشست ریاست شورای حکام مرکز مطالعات منطقه‌ای پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس در آسیای غربی و مرکزی به علی دارابی ـ معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران ـ رسید.

تازه‌هایی از کوه خواجه

در ادامه، مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان از توقف فعالیت‌های عمرانی در «کوه خواجه» خبر داد و درباره کوه‌بری و تعرض به محوطه این میراث تاریخی و طبیعی توضیحات تازه‌تری داد.

تعیین حریم یک تپه تاریخی پس از تخریب ۷۰ درصد آن

محوطه باستانی «تپه خدائی» پس از آن‌که بیش از ۷۰ درصد آن در سال‌های گذشته تخریب شده است، تعیین حریم و عرصه شد. باستان‌شناسان حفاظت از این تپه تاریخی را با توجه به دست‌درازی‌ها به آن بسیاری ضروری دانسته‌اند.

سقف بخشی از بازار «قیصریه» قزوین فروریخت

سقف بخشی از بازار «قیصریه» قزوین فروریخت. در حالی که یکی از دوستداران میراث فرهنگی قزوین علت ریزش سقف را بی‌توجهی میراث‌ فرهنگی این استان به بازار قیصریه می‌داند، اما معاون میراث فرهنگی قزوین می‌گوید علت ریزش سقف این بازار هنوز مشخص نشده و درحال بررسی است.

هشدار درباره وام مرمت

سخنگوی انجمن صنفی مرمتگران آثار فرهنگی و هنری نیز درباره درباره «وام مرمت» هشدار داد و گفت: اختصاص تسهیلات بانکی برای نگهداری، مرمت و مقاوم‌سازی بناهای تاریخی ایده بسیار خوبی است که اجرای آن باید مشروط و ضابطه‌مند شود، چرا که احتمال انحراف از آن وجود دارد و ممکن است بهانه‌ای برای تخریب و نوسازی بناهای تاریخی شود.

 بازگشت سنگ‌نگاره ساسانی به ایران

وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از بازگشت سنگ‌نگاره ساسانی به ایران خبر داد. این سنگ‌نگاره جزء آثار سرقت‌شده از ایران اعلام شده که حدود هفت سال پیش در بریتانیا کشف و ضبط شد. گفته شده است این شیء در موزه ملی ایران به نمایش گذاشته می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نقش برجسته ساسانی پس از بازگشت به ایران چه می‌شود؟

فاجعه در مسجد ۸۰۰ ساله

جشنی برای شکرگزاری شبیه سیزده بدر

همچنین عضو هیأت علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی از شناسایی و بررسی کتیبه‌ای منقش به نام «ایران» در آرامگاهی در شهر راجشاهی بنگلادش خبر داد.

 دست آخر این‌که، دبیر ستاد اربعین حسینی خبر داد که تاریخ شروع سفر اربعین از ابتدای ماه صفر و تاریخ آغاز ثبت نام برای انجام سفر اربعین از ابتدای ماه محرم خواهد بود و  رییس ستاد مرکزی بزرگداشت دهه امامت و ولایت به ویژه‌برنامه‌های ایام دهه امامت و ولایت پرداخت و جهاد تبیین در امر غدیر را مهم‌ترین سیاست این ستاد در ایام جشن غدیر قلمداد کرد.

پیشنهادهایی برای خواندن:

پرتره ۸۰ میلیون دلاری در بازار هنر

خالق یکی از برترین نقاشی‌های تاریخ

نویسنده‌ای که با «غرور و تعصب» ماندگار شد

نقاشی که از گردهمایی شاهکارها جا ماند

۱۲ اثر از خالق اپراهای ماندگار جهان گم شده است

فروش رکوردشکن پرتره‌ای از یک زن ناشناس

مجازات برای دیوارنویسی روی اثر دوهزارساله

با پول سفر پرخطر را می‌خرند؛ امنیت را چطور؟

روایت بازیگری که به بازدید تایتانیک رفت

چرا زیر آب رفتن پرطرفدار شد؟

انتهای پیام 

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.