چهار هزار موکب داوطلب اربعین/ ۵ نکته به زائران و موکب‌دارها

[ad_1] رییس کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه اربعین از ثبت بیش از چهار هزار درخواست تمدید و صدور پروانه موکب‌داری خبر داد و پنج نکته مهم را به موکب‌داران و زائران یادآور شد. به گزارش ایسنا، محمد جلال‌مآب با تاکید بر ضرورت احترام گذاشتن به قوانین دولت عراق و مردم این کشور که میزبان

کد خبر : 384713
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۴
چهار هزار موکب داوطلب اربعین/ ۵ نکته به زائران و موکب‌دارها

[ad_1]

رییس کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه اربعین از ثبت بیش از چهار هزار درخواست تمدید و صدور پروانه موکب‌داری خبر داد و پنج نکته مهم را به موکب‌داران و زائران یادآور شد.

به گزارش ایسنا، محمد جلال‌مآب با تاکید بر ضرورت احترام گذاشتن به قوانین دولت عراق و مردم این کشور که میزبان اصلی زائران اربعین هستند، اظهار کرد: حضور موکب‌داران ایرانی در عراق تنها با هدف مشارکت در فیض میزبانی از زائران اربعین حسینی است. بنابراین موکب‌داران و زائران ایرانی باید به قوانین، آداب و رسوم و فرهنگ کشور میزبان راهپیمایی اربعین پایبند باشند.

رییس کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه اربعین، بر «پرهیز از ایجاد فضای رقابت‌ منفی» بین موکب‌های ایرانی و عراقی تاکید کرد و افزود: مردم و عشایر عزیز عراقی، گاه با برپا کردن یک چادر یا خیمه ساده و تقدیم چای و خرما، خالصانه و با تمام وجود به میزبانی از زائران اربعین می‌پردازند، لذا هر اقدامی از سوی موکب‌های ایرانی، که القاکننده فضای رقابتی یا تفاخر به امکانات باشد، امری نکوهیده و ناپسند است.

جلال‌مآب با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر «مردمی ماندن اربعین حسینی»، بیان کرد: حضور موکب‌های بزرگ وابسته به نهادهای بزرگ دولتی نباید به گونه‌ای باشد که این حرکت بزرگ مردمی را تحت شعاع قرار داده و عرصه را برای خدمت موکب‌های مردمی کوچک تنگ کند.

او حفظ روحیه خادمی را ضروری دانست و اظهار کرد: قرارگرفتن در حلقه خادمان سیدالشهداء (ع) می‌طلبد تا موکب‌داران و خادمان مواکب ایرانی با تمام توان و روی گشاده به استقبال زائران بروند و خدای ناکرده با تندرویی ناشی از خستگی، زائران را رنجیده خاطر نکنند.

رییس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات با تاکید بر این‌که مراسم اربعین تجلی امت واحده اسلامی است، گفت: موکب‌داران باید تا زمان تکمیل ظرفیت موکب، پذیرای همه زائران چه ایرانی و چه غیر ایرانی باشند و خدای ناکرده به بهانه این‌که موکب مختص زائران فلان شهرستان یا گروه است، مانع ورود سایر زائران حتی زائران خارجی نشوند.

جلال‌مآب بر ایجاد موکب‌های مشترک ایرانی عراقی تاکید کرد و افزود: تشکیل موکب‌های مشترک با برادران عراقی افزون بر پیامدهای مثبت فرهنگی، به کاهش هزینه‌های حمل و نقل، تامین زمین و زیرساخت‌ها و… نیز کمک خواهد کرد.

بنابر اعلام ستاد اربعین، پیاده‌روی اربعین از ۲۷ مردادماه آغاز خواهد شد. به تقویم ایران ۱۵ شهریورماه اربعین است.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.