چهار دلیل برای اینکه سرمایه گذاران انتظار دارند دلار آمریکا به کاهش خود ادامه دهد توسط بلومبرگ

[ad_1] بلومبرگ را &کپی کنید. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو ایالات متحده، در طی یک کنفرانس خبری پس از نشست کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) در واشنگتن، دی سی، ایالات متحده، در روز چهارشنبه، 22 مارس 2023، صحبت می کند. فدرال رزرو نرخ بهره را یک چهارم درصد افزایش داد. با وجود خطر تشدید بحران

کد خبر : 349967
تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۴:۴۳
چهار دلیل برای اینکه سرمایه گذاران انتظار دارند دلار آمریکا به کاهش خود ادامه دهد توسط بلومبرگ

[ad_1]


بلومبرگ را &کپی کنید. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو ایالات متحده، در طی یک کنفرانس خبری پس از نشست کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) در واشنگتن، دی سی، ایالات متحده، در روز چهارشنبه، 22 مارس 2023، صحبت می کند. فدرال رزرو نرخ بهره را یک چهارم درصد افزایش داد. با وجود خطر تشدید بحران بانکی که بازارهای جهانی را متلاطم کرده است، کوهنوردی به پایان نرسیده است. عکاس: آل دراگو/ بلومبرگ

(بلومبرگ) — سرمایه گذاران حرفه ای می بینند که ارزش دلار حتی از بالاترین سطح دو دهه گذشته در سال گذشته کاهش یافته است، زیرا بازار چرخه تسهیل در آینده فدرال رزرو را پایین آورده است.

طبق آخرین نظرسنجی MLIV Pulse، حدود 87 درصد از 331 شرکت‌کننده در نظرسنجی انتظار دارند که فدرال رزرو نرخ بهره را به 3 درصد یا کمتر کاهش دهد – برخی به میزان قابل توجهی – در یک چرخه کاهشی که 40 درصد معتقدند امسال شروع خواهد شد. این در مقابل قیمت گذاری بازار است که نرخ سیاست ضمنی را در دو سال حدود 3.05٪ قرار می دهد.

به همین ترتیب، سرمایه‌گذاران حرفه‌ای با فاصله 17 درصدی بین خرس‌ها و گاوها، روی دلار منفی هستند. بسیاری صراحتاً اعلام می کنند که آنها نزولی هستند زیرا مسیر بازدهی به عنوان قیمت بسیار بالا است. جالب توجه است، دومین پاسخ محبوب این است که فشارهای بخش بانکی تا حد زیادی به ایالات متحده محدود می شود، که علاوه بر این نشان می دهد که فدرال رزرو مجبور خواهد شد بیشتر از همتایان جهانی خود رفتار کند.

اگرچه در نگاه اول عجیب به نظر می رسد، اما در واقع سابقه تاریخی برای کاهش شدید فدرال رزرو بدون پیروی از سایر بانک های مرکزی وجود دارد. در طول رکود فناوری در اوایل دهه 2000 و سال منتهی به فروپاشی Lehman Brothers، سیاست پولی ایالات متحده به شدت از کشورهای همتای جهانی فاصله گرفت. در مورد دوم، فدرال رزرو بین آگوست 2007 تا آوریل 2008 325 واحد پایه کاهش داد، در حالی که بانک مرکزی اروپا در جولای 2008 به طرز بدنامی 25 واحد پایه افزایش یافت – و دلار در این دوره قبل از لیمان بسیار ضعیف بود.

اما بدبینی دلار صرفاً محصول مشکلات ایالات متحده نیست. گروهی از سرمایه گذاران به طور شگفت انگیزی بر این باورند که افزایش ارزش ین یا یوان عامل اصلی کاهش دلار خواهد بود.

چرا تعجب؟ اولاً، کازوئو اوئدا، رئیس جدید بانک ژاپن تا کنون تمام تلاش خود را کرده است که تا حد ممکن خسته کننده باشد، و امید کمی به کسانی که روی پایان دادن به سیاست فوق العاده سست که منجر به ضعف ین شده است، ارائه کرده است. با این اوصاف، Ueda یک پنجره مناسب برای از بین بردن کنترل منحنی بازده دارد در حالی که حداقل فشار بر بازارهای نرخ محلی وجود دارد. اگر او تصمیم بگیرد که اقدام کند، این احتمالاً منجر به افزایش قابل توجه ین خواهد شد – شواهدی وجود دارد که حتی تغییرات کوچک سیاست BOJ می تواند تأثیر بزرگی بر ارز داشته باشد.

دوم، شاخص غافلگیری اقتصادی سیتی گروپ برای چین در این ماه نزدیک به بالاترین میزان از سال 2006 افزایش یافت و با این حال، یوان تا کنون در سال 2023 تنها حدود 1 درصد در برابر سبد تجاری خود افزایش یافته است. یوان باید افزایش یابد، اما این نگران کننده است که این ارز وجود دارد. تقریباً در برابر اخبار خوب غیرقابل نفوذ بوده است، زیرا تصور اینکه کشور چه کارهای بیشتری برای تحت تأثیر قرار دادن می تواند انجام دهد دشوار است. جدای از ریسک ژئوپلیتیکی جاری، ممکن است سرمایه گذاران به زمان نیاز داشته باشند تا به این ایده عادت کنند که تجارت چین بازگشته است.

دلار زدایی؟

ریسک دور شدن کلی تر از دلار چیزی است که سرمایه گذاران به طور جدی به آن توجه می کنند. اکثر پاسخ دهندگان معتقدند که دلار در عرض یک دهه کمتر از نیمی از ذخایر جهانی را تشکیل می دهد.

از سوی دیگر، به‌ویژه در میان خرده‌فروشی‌ها، نرخ دلار همچنان ادامه دارد. اکثریت واضحی از دوستداران دلار بر این باورند که مسیر نرخ فدرال رزرو در واقع قیمت پایین‌تری دارد، و این تایید می‌کند که درست کردن جهت ارز در نهایت به شکست سیاست‌ها ختم می‌شود.

جالب توجه است که خطر سقوط سقف بدهی تقریباً ناگفته می ماند. با این حال، کمتر کسی می‌تواند مناقشه کند که فضای سیاسی امروز بسیار سخت است و خطرات به اندازه سال‌های متمادی بالاست. رویارویی سال 2011 بهترین الگو برای قضاوت در مورد واکنش احتمالی بازار به یک اشتباه جدی است. در آن زمان، بازدهی به طور قابل توجهی کاهش یافت، اما دلار در این دوره افزایش یافت زیرا ریسک گریزی بر افکار سرمایه گذاران تسلط داشت.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.