چهارشنبه پرنوسان شاخص بورس تهران

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، برپایه معاملات آخرین روز هفته، شاخص کل بورس با افزایش یک هزار و ۶۰۶ واحد به رقم یک میلیون و ۳۱۶ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن نیز با یک هزار و ۱۵۸ واحد کاهش به رقم۳۹۶ هزار و ۷۴۵ واحد را به ثبت رساند. امروز، بیش از

کد خبر : 83136
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱:۱۷
چهارشنبه پرنوسان شاخص بورس تهران



به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، برپایه معاملات آخرین روز هفته، شاخص کل بورس با افزایش یک هزار و ۶۰۶ واحد به رقم یک میلیون و ۳۱۶ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن نیز با یک هزار و ۱۵۸ واحد کاهش به رقم۳۹۶ هزار و ۷۴۵ واحد را به ثبت رساند.

امروز، بیش از ۶ میلیارد و ۵۳۸ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۵ هزار و ۲۱۶ میلیارد ریال دادوستد شد.

شاخص کل (هم‌وزن) با یک هزار و ۱۵۸ واحد کاهش به ۳۹۶ هزار و ۷۴۵ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۷۳۲ واحد کاهش به ۲۵۰ هزار و ۷۵۹ واحد رسید.

شاخص بازار اول افزایش ۴ هزار و ۲ واحد و شاخص بازار دوم کاهش ۵ هزار و ۵۸۳ واحدی را تجربه کردند.

همچنین گروه شیمیایی با ۵۹ هزار و ۴۰۰ معامله به ارزش ۶ هزار و ۵۸۵ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۶۱ هزار و ۲۲۶ معامله به ارزش ۵ هزار و ۹۱۴ میلیارد ریال، گروه خودرو با ۶۱ هزار و ۷۴۸ معامله به ارزش ۳ هزار و ۳۲۴ میلیارد ریال، گروه سیمان با ۳۶ هزار و ۸۴۴ معامله و به ارزش ۳ هزار و ۸۲ میلیارد ریال و گروه کانه فلزی با ۳۶ هزار و ۱۱۱ معامله به ارزش ۳ هزار و ۶۳ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

شرکت ملی صنایع مس ایران با ۲ هزار و ۷۳۵ واحد، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با ۷۳۲ واحد، شرکت پتروشیمی نوری با ۶۹۲ واحد، شرکت پتروشیمی جم با ۶۴۱ واحد و شرکت پتروشیمی پردیس با ۵۳۳ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.

در مقابل، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۹۱۱ واحد، بانک ملت با ۶۵۷ واحد، شرکت توسعه معادن و فلزات با ۶۱۵ واحد، شرکت پتروشیمی پارس با ۵۲۰ واحد و شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با ۴۸۵ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

همچنین، بیمه البرز با ۵.۰۳ درصد، شرکت سیمان سپاهان با ۵ درصد، شرکت‌های سیمان دورود، سرمایه‌گذاری بهمن و ارتباطات سیار ایران با ۴.۹۸ درصد و شرکت پتروشیمی شازند با ۴.۹۷ درصدافزایش، بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند.

از سوی دیگر، شرکت مهندسی نصیر ماشین با ۲۵.۲ درصد، شرکت جام دارو با ۲۵.۰۸ درصد، شرکت کمباین‌سازی ایران با ۶.۵۸ درصد، گروه بهمن با ۵.۶۵ درصد و بانک سینا با ۵.۴۸ درصد بیشترین کاهش قیمت را داشته‌اند.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.