چند نکته درباره سفر پاپ به عراق

1- این سفر بیانگر کارامدی یک #دیپلماسی قوی و چندجانبه موفق می باشد. کشور عراق قریب سی سال درگیر ناآرامی های متعدد داخلی ناشی از تجاوزات مکرر بیگانگان و آشوب ها و اغتشاشات داخلی می باشد و با وجود یک نظام کاملا غیر متمرکز توانسته است در تلاطمات مختلف مسیری مشخص در روابط خارجی ایجاد

کد خبر : 28857
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰:۲۴
چند نکته درباره سفر پاپ به عراق



1- این سفر بیانگر کارامدی یک #دیپلماسی قوی و چندجانبه موفق می باشد. کشور عراق قریب سی سال درگیر ناآرامی های متعدد داخلی ناشی از تجاوزات مکرر بیگانگان و آشوب ها و اغتشاشات داخلی می باشد و با وجود یک نظام کاملا غیر متمرکز توانسته است در تلاطمات مختلف مسیری مشخص در روابط خارجی ایجاد نماید و در میان مناقشات طرفهای متخاصم خارجی به دنبال منافع ملی کشور خود باشد.
2- برنامه دیدار رهبر کاتولیک های جهان با حضرت #آیت_الله_سیستانی مرجع عالی شیعیان در #نجف به عنوان اهم برنامه این سفر می تواند چهره جدیدی از مذهب مترقی شیعه در جهان به ویژه عالم مسیحیت به نمایش گذارد و قطعا حضور پاپ در بیت ساده حضرت آیت الله تاثیر معنوی و موثری در اذهان مسیحیان به جای خواهد گذاشت که درقالب دیپلماسی دینی در نظم نوین جهانی ماندگار خواهد شد.
3- شاید بتوان نکته مهم این سفر را برنامه های تشریفات روز اول سفر #پاپ_فرانسیس به بغداد دانست که نوع استقبال بیانگر تغییر تدریجی ماهیت حکومت عراق از یک حکومت دینی به یک نظام #سکولار می باشد به طوریکه منافع خود را در جدایی دین از سیاست تشخیص داده است. پس از سقوط صدام بعثی، دولت های عراق گرایش های مذهبی به ویژه گرایش به مذهب مترقی شیعه داشتند و ملاحظات سایر مذاهب و فرقه ها نیز به موجب قانون اساس مورد توجه قرار می گرفت اما پس از حوادث سال گذشته و روی کار آمدن دولت جدید عراق به تدریج گرایش های سکولارانه در عراق قوت گرفت که سفر رهبر کاتولیک های جهان می تواند پیامد این تغییر ماهیتی در حکومت عراق باشد. 
در هر حال سفر پاپ به عراق را باید فرصتی در هنگامه های پرتلاطم خاورمیانه دانست و همچنین با هوشیاری و درایت نباید از نقش مهم کشور و ملت عراق در تقویت #مقاومت در برابر نظام اهریمنی سلطه غفلت کرد، مقاومتی که می تواند با ایجاد #تمدن_ نوین_اسلامی  تحولات بزرگی در راستای حکومت موعود توحیدی ایجاد کند و پایگاه یکی از نمادهای این تمدن بزرگ انسانی یعنی مراسم بزرگ #اربعین در این کشور قرار دارد و همین می تواند همواره به عنوان تهدیدی بالقوه علیه منافع #نظام_سلطه در محاسبات دشمنان قرار گیرد.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.