چندین بانک مرکزی بزرگ اقدامات هماهنگی را برای افزایش نقدینگی در بحبوحه بحران بانکی انجام می دهند – بیت کوین نیوز

یکشنبه عصر، 19 مارس 2023، ساعت 5:00 بعد از ظهر به وقت شرقی، فدرال رزرو ایالات متحده به همراه چندین بانک مرکزی از جمله بانک انگلستان، بانک کانادا، بانک ژاپن، بانک مرکزی اروپا، و بانک ملی سوئیس بانک، اقدام هماهنگی را برای تقویت تامین نقدینگی از طریق ترتیبات خط سوآپ نقدینگی دلار آمریکا اعلام کرد.

کد خبر : 336014
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
چندین بانک مرکزی بزرگ اقدامات هماهنگی را برای افزایش نقدینگی در بحبوحه بحران بانکی انجام می دهند – بیت کوین نیوز


یکشنبه عصر، 19 مارس 2023، ساعت 5:00 بعد از ظهر به وقت شرقی، فدرال رزرو ایالات متحده به همراه چندین بانک مرکزی از جمله بانک انگلستان، بانک کانادا، بانک ژاپن، بانک مرکزی اروپا، و بانک ملی سوئیس بانک، اقدام هماهنگی را برای تقویت تامین نقدینگی از طریق ترتیبات خط سوآپ نقدینگی دلار آمریکا اعلام کرد. این اعلامیه به دنبال یک بحران بانکی بود که با سقوط سه بانک آمریکایی آغاز شد و در سطح بین المللی گسترش یافت.

آشفتگی در صنعت بانکداری منجر به اقدام هماهنگ برای افزایش نقدینگی می شود

قبل از افتتاح وال استریت در روز دوشنبه و پیش از نشست بعدی فدرال رزرو، بانک مرکزی آمریکا به همراه پنج بانک مرکزی بزرگ دیگر، اقدام قاطعانه ای را برای افزودن نقدینگی به سیستم مالی اعلام کردند. بانک های شرکت کننده شامل بانک انگلستان، بانک کانادا، بانک ژاپن، بانک ملی سوئیس و بانک مرکزی اروپا (ECB) بودند. در واقع، تمامی بانک های مرکزی شرکت کننده، بیانیه های مطبوعاتی مشابهی را در رابطه با اقدامات جدید منتشر کردند.

جزئیات اعلامیه فدرال رزرو: «برای بهبود اثربخشی خطوط سوآپ در تأمین بودجه دلار آمریکا، بانک‌های مرکزی که در حال حاضر عملیات دلاری آمریکا را ارائه می‌کنند، موافقت کرده‌اند که تعداد عملیات سررسید ۷ روزه را از هفتگی به روزانه افزایش دهند». این عملیات روزانه از دوشنبه 20 مارس 2023 آغاز خواهد شد و حداقل تا پایان آوریل ادامه خواهد داشت.

آخرین طرح بانک‌های مرکزی موضوعی پرطرفدار در شبکه‌های اجتماعی و تریبون‌ها است، زیرا بسیاری معتقدند سیاست‌های انقباضی پولی به پایان رسیده است. آرتور هیز، بنیانگذار Bitmex، در توییتی درباره این وضعیت نوشت: گفتن، همه چیز تمام شد!!! این [is] چه اتفاقی می‌افتد وقتی هیچ‌کس نمی‌خواهد دلار را در بانک‌هایی نگه دارد که نمی‌توانند با استفاده از #برنامه سرمایه‌گذاری بانکی از فدرال رزرو وام بگیرند. مطمئن نیستم که چگونه فدرال رزرو وقتی دلار به همتایان خود می دهد افزایش یابد. کات کات کات.”

از سفت شدن تا تسهیل

آشفتگی در صنعت بانکداری پس از سقوط بانک سیلیکون ولی و بانک امضا آغاز شد. فدرال رزرو ایالات متحده طرحی را اعلام کرد که تمام سپرده گذاران بیمه نشده هر دو موسسه را کامل می کند. اندکی بعد، غول بانکی سوئیسی Credit Suisse علائم شدید ضعف نشان داد و 50 میلیارد فرانک از بانک ملی سوئیس وام گرفت. مقامات سوئیسی سپس تصرف اضطراری Credit Suisse توسط UBS را ترتیب دادند که این غول مالی را به مبلغ 3 میلیارد فرانک سوئیس (3.2 میلیارد دلار) خریداری کرد.

علاوه بر این، 11 وام دهنده بزرگ ایالات متحده هفته گذشته 30 میلیارد دلار به بانک First Republic تزریق کردند. آخرین طرح شش بانک مرکزی می تواند به طور بالقوه منجر به گسترش پولی، حباب های اعتباری و کمک های مالی بیشتر شود. با ارائه نقدینگی به بانک ها و بازارها، بانک های مرکزی عمده حمایت از ایجاد اعتبار و پول در اقتصاد را تایید می کنند. تصمیم فدرال رزرو ایالات متحده و سایر بانک های مرکزی برای افزایش دفعات عملیات سررسید 7 روزه از هفتگی به روزانه را می توان با خیال راحت به عنوان تسهیل پولی در نظر گرفت.

شبکه خطوط سوآپ در میان این بانک‌های مرکزی مجموعه‌ای از تسهیلات ثابت در دسترس است و به عنوان پشتوانه نقدینگی مهم برای کاهش فشارها در بازارهای مالی جهانی عمل می‌کند و از این طریق به کاهش اثرات این فشارها بر تامین اعتبار برای خانوارها و مشاغل کمک می‌کند. شش بانک مرکزی در این اطلاعیه به تفصیل اشاره کردند. علاوه بر این، پس از اینکه سوئیس مشکل Credit Suisse با UBS را حل کرد، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو و جانت یلن، وزیر خزانه داری بیانیه مشترکی صادر کردند و گفتند:

ما از اعلامیه‌های امروز مقامات سوئیس برای حمایت از ثبات مالی استقبال می‌کنیم. وضعیت سرمایه و نقدینگی سیستم بانکی ایالات متحده قوی است و سیستم مالی ایالات متحده انعطاف پذیر است. ما برای حمایت از اجرای آنها با همتایان بین المللی خود در تماس نزدیک بوده ایم.»

برچسب ها در این داستان

کمک مالی، بانک کانادا، بانک انگلستان، بانک ژاپن، بحران بانکی، سرمایه، بانک های مرکزی، سقوط، اعتبار، سپرده گذاران، تصاحب اضطراری، بانک مرکزی اروپا، فدرال رزرو، غول مالی، ثبات مالی، سیستم مالی، تامین مالی جهانی بازارها، همتایان بین المللی، وام دهندگان، نقدینگی، پشتیبان نقدینگی، تسهیل پولی، سیاست پولی، شبکه خطوط سوآپ، انعطاف پذیری، تامین اعتبار، بانک ملی سوئیس، سیستم بانکی ایالات متحده، UBS، بیمه نشده، وال استریت

به نظر شما اثرات بلندمدت تصمیم بانک‌های مرکزی برای افزایش دفعات سررسید ۷ روزه بر اقتصاد جهانی چه خواهد بود؟ نظرات خود را در بخش نظرات زیر به اشتراک بگذارید.

جیمی ردمن

جیمی ردمن رهبر اخبار در Bitcoin.com News و یک روزنامه نگار فناوری مالی است که در فلوریدا زندگی می کند. ردمن از سال 2011 عضو فعال جامعه ارزهای دیجیتال بوده است. او علاقه زیادی به بیت کوین، کد منبع باز و برنامه های غیرمتمرکز دارد. از سپتامبر 2015، ردمن بیش از 6000 مقاله برای Bitcoin.com News درباره پروتکل‌های مخربی که امروز در حال ظهور هستند، نوشته است.




اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر یک از محتوا، کالاها یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.