چشم انداز نرخ GBP/JPY، GBP/USD، EUR/GBP

[ad_1] چشم انداز پوند انگلیس: امید به آتش‌بس در اوکراین موجب تغییر چشمگیر دارایی‌هایی شده است که طی دو هفته گذشته از بین رفته‌اند. نرخ‌های GBP/JPY و GBP/USD طی 24 ساعت گذشته به شدت بالاتر بوده‌اند، در حالی که نرخ‌های EUR/GBP به مقاومت کانال رسیده‌اند. تغییرات اخیر در rتاجر خرده فروشی تثبیت موقعیت یک سوگیری

کد خبر : 176761
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۸:۴۰
چشم انداز نرخ GBP/JPY، GBP/USD، EUR/GBP

[ad_1]

چشم انداز پوند انگلیس:

  • امید به آتش‌بس در اوکراین موجب تغییر چشمگیر دارایی‌هایی شده است که طی دو هفته گذشته از بین رفته‌اند.
  • نرخ‌های GBP/JPY و GBP/USD طی 24 ساعت گذشته به شدت بالاتر بوده‌اند، در حالی که نرخ‌های EUR/GBP به مقاومت کانال رسیده‌اند.
  • تغییرات اخیر در rتاجر خرده فروشی تثبیت موقعیت یک سوگیری نزولی برای نرخ‌های GBP/JPY و GBP/USD، با یک سوگیری صعودی برای نرخ‌های EUR/GBP پیشنهاد کنید.

بستن عروسک ماتریوشکا؟

اقتصاد بریتانیا کمتر از اتحادیه اروپا به دلیل تهدید جدا شدن از روسیه تحت تأثیر قرار می گیرد، تا جایی که بریتانیا تنها 3 درصد گاز طبیعی خود را از روسیه دریافت می کند (در مقایسه با 45 درصد برای اتحادیه اروپا). اما به عنوان یک ارز اروپایی، پوند انگلیس در گرداب فرو رفته است، اگرچه تلاش‌های تحریمی بریتانیا علیه روسیه در بهترین حالت ناچیز بوده است.

24 ساعت گذشته بارقه‌ای از امید را برای راه‌حلی برای تهاجم روسیه به اوکراین نشان می‌دهد – حتی اگر تردیدها در مورد دوام مذاکرات اخیر باقی بماند. رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی نشان داده است که پس از کنار گذاشتن هرگونه تظاهر به پیوستن به ناتو، مایل به بحث در مورد راه حل دیپلماتیک است و نشان می دهد که اوکراین مایل است با خواسته های روسیه برای “ضمانت امنیتی” کنار بیاید.

صرفاً چشم انداز خروج از بحران کنونی باعث افزایش کمک های بسیار مورد نیاز در سراسر بازارها شده است. ارزهای اروپایی آسیب دیده وضعیت خوبی دارند و پناهگاه های امنی مانند ین ژاپن و دلار آمریکا در حال عقب نشینی هستند. در حالی که از نظر تاثیر در بازارهای مالی نزدیک به صفر نیست، نتیجه خالص بهبود ریسک پذیری برای پوند بریتانیا (اما بیشتر برای یورو) مفید بوده است.

تجزیه و تحلیل فنی نرخ پوند/دلار آمریکا: نمودار روزانه (فوریه 2021 تا مارس 2022) (نمودار 1)

تحلیل فنی پوند بریتانیا: چشم انداز نرخ پوند/ین، پوند/دلار، یورو/ پوند انگلیس

نرخ‌های GBP/USD ممکن است در کوتاه‌مدت پایین‌تری ایجاد کنند، زیرا الگوی شمعدانی ستاره صبحگاهی در بازه زمانی روزانه ظاهر شده است. اگرچه اندیکاتورهای مومنتوم پایین تر هستند – این جفت در زیر پوشش روزانه 5-، 8-، 13- و 21-EMA قرار دارد، MACD روزانه روند پایین تری دارد و Slow Stochastics روزانه در قلمرو فروش بیش از حد باقی می ماند – بازگشت به بالای 23.6% اصلاح فیبوناچی در محدوده پایین/بالای 2020 در 1.3165، مفهوم شکل گیری پایین را تقویت می کند. یک رالی امدادی ممکن است به زودی فرصت فروش نزدیک به 1.3400 را در روزهای آینده ایجاد کند.

شاخص احساسات مشتری IG: پیش‌بینی نرخ پوند/دلار آمریکا (9 مارس 2022) (نمودار 2)

تحلیل فنی پوند بریتانیا: چشم انداز نرخ پوند/ین، پوند/دلار، یورو/ پوند انگلیس

پوند/دلار آمریکا: داده‌های معامله‌گران خرده‌فروشی نشان می‌دهد که 73.53 درصد معامله‌گران دارای لانگ خالص هستند و نسبت معامله‌گران لانگ به کوتاه 2.78 به 1 است. در حالی که تعداد معامله گران خالص-شورت نسبت به دیروز 12.82 درصد و نسبت به هفته گذشته 24.07 درصد کاهش یافته است.

ما معمولاً دیدگاهی مخالف نسبت به احساسات جمعیت داریم، و این واقعیت که معامله‌گران خالص هستند نشان می‌دهد که قیمت‌های پوند/دلار آمریکا ممکن است به کاهش خود ادامه دهند.

معامله گران نسبت به دیروز و هفته گذشته نسبت به دیروز و هفته گذشته سود خالص بیشتری دارند و ترکیب احساسات فعلی و تغییرات اخیر به ما یک سوگیری معاملاتی نزولی GBP/USD قوی تر می دهد.

تجزیه و تحلیل فنی نرخ پوند / ین پوند: نمودار روزانه (مارس 2021 تا مارس 2022) (نمودار 3)

تحلیل فنی پوند بریتانیا: چشم انداز نرخ پوند/ین، پوند/دلار، یورو/ پوند انگلیس

به طور مشابه، نرخ‌های GBP/JPY به شدت بالاتر رفته و در آستانه دستیابی به یک مانع فنی مهم هستند: بازگشت به بالای خط روند صعودی از پایین‌ترین حد مارس 2020 و دسامبر 2021. با انجام این کار، دوباره به مثلث متقارنی که در اکتبر 2021 شروع به شکل گیری کرد، باز می گردد. یک شکست نزولی کاذب رخ می داد. علاوه بر این، این جفت هرگز به زیر خط روند نزولی از اوج های جولای 2007 (بالاترین زمان) و اوت 2015 نرسید، و از این پس به افزایش قابل توجهی اعتبار می بخشد. بازگشت به 21-EMA روزانه، که نرخ GBP/JPY برای آن از 23 فوریه کمتر از هر جلسه بسته شده است، در کوتاه مدت محتمل به نظر می رسد.

شاخص احساسات مشتری IG: پیش‌بینی نرخ پوند/ین (9 مارس 2022) (نمودار 4)

تحلیل فنی پوند بریتانیا: چشم انداز نرخ پوند/ین، پوند/دلار، یورو/ پوند انگلیس

GBP/JPY: داده های معامله گران خرده فروشی نشان می دهد که 49.32 درصد معامله گران دارای لانگ خالص هستند و نسبت معامله گران کوتاه به لانگ 1.03 به 1 است. تعداد معامله گران در معاملات خالص 13.39 درصد بیشتر از دیروز و 40.49 درصد بیشتر از هفته گذشته است. در حالی که تعداد معامله گران نت-شورت نسبت به روز گذشته 11.90 درصد و نسبت به هفته گذشته 25.44 درصد کاهش داشته است.

ما معمولاً دیدگاه مخالفی نسبت به احساسات جمعیت داریم، و این واقعیت که معامله‌گران کوتاه‌مدت هستند نشان می‌دهد که قیمت‌های پوند / ین ممکن است به افزایش خود ادامه دهند.

با این حال معامله گران نسبت به دیروز و در مقایسه با هفته گذشته کمتر کوتاهی می کنند. تغییرات اخیر در احساسات هشدار می دهد که علیرغم این واقعیت که معامله گران به صورت خالص کوتاه می مانند، روند فعلی قیمت پوند/ین به زودی کاهش می یابد.

تجزیه و تحلیل فنی نرخ EUR/GBP: نمودار روزانه (مارس 2021 تا مارس 2022) (نمودار 5)

تحلیل فنی پوند بریتانیا: چشم انداز نرخ پوند/ین، پوند/دلار، یورو/ پوند انگلیس

نرخ‌های EUR/GBP دو روز پیش به پایین‌ترین حد سالانه خود رسید و به حمایت کانال در روند نزولی که از اواسط دسامبر در حال اجرا بود رسید. اما سرعت برگشت نسبتاً سریع افزایش یافته است و این جفت از قبل به مقاومت کانال نزدیک به 0.8415 در جلسه رسیده است. اندیکاتورهای مومنتوم به سرعت در حال تبدیل شدن به صعودی هستند، به طوری که MACD روزانه نزدیک به انتشار یک متقاطع صعودی است (البته زیر خط سیگنال آن)، در حالی که استوکاستیک روزانه آهسته شروع به پیشروی بالاتر از خط میانه خود کرده است. حرکت بالای 0.8415 در را برای بازگشت به اوج ماه فوریه در 0.8478 باز می کند، و فراتر از آن، صعود به اوج های دسامبر نزدیک به 0.8600.

شاخص احساسات مشتری IG: پیش‌بینی نرخ EUR/GBP (9 مارس 2022) (نمودار 6)

تحلیل فنی پوند بریتانیا: چشم انداز نرخ پوند/ین، پوند/دلار، یورو/ پوند انگلیس

EUR/GBP: داده های معامله گران خرده فروشی نشان می دهد که 62.66 درصد معامله گران دارای معاملات خالص هستند و نسبت معامله گران لانگ به کوتاه 1.68 به 1 است. در حالی که تعداد معامله گران نت-شورت بدون تغییر نسبت به دیروز و 39.46 درصد بیشتر از هفته گذشته است.

ما معمولاً دیدگاهی مخالف نسبت به احساسات جمعیت داریم، و این واقعیت که معامله‌گران خالص هستند نشان می‌دهد که قیمت‌های EUR/GBP ممکن است به کاهش خود ادامه دهند.

با این حال معامله گران نسبت به دیروز و در مقایسه با هفته گذشته سود خالص کمتری دارند. تغییرات اخیر در احساسات هشدار می دهد که روند فعلی قیمت یورو/ پوند ممکن است به زودی افزایش یابد، علیرغم این واقعیت که معامله گران به مدت خالص باقی می مانند.

— نوشته شده توسط کریستوفر وکیو، CFA، استراتژیست ارشد



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.