چشم انداز فنی USD/JPY: مانع بزرگ پیش رو

[ad_1] USD، JPY، دلار آمریکا، ین ژاپن، USD/JPY – چشم انداز فنی: USD/JPY با یک مانع بزرگ روبرو شده است چشم انداز کوتاه مدت و میان مدت چیست؟ سطوح کلیدی برای تماشا کدامند؟ توصیه شده توسط DailyFX پیش بینی JPY رایگان خود را دریافت کنید پیش بینی فنی کوتاه مدت USD/JPY – کمی صعودی USD/JPY

کد خبر : 268033
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۶:۵۷
چشم انداز فنی USD/JPY: مانع بزرگ پیش رو

[ad_1]

USD، JPY، دلار آمریکا، ین ژاپن، USD/JPY – چشم انداز فنی:

  • USD/JPY با یک مانع بزرگ روبرو شده است
  • چشم انداز کوتاه مدت و میان مدت چیست؟
  • سطوح کلیدی برای تماشا کدامند؟

توصیه شده توسط DailyFX

پیش بینی JPY رایگان خود را دریافت کنید

پیش بینی فنی کوتاه مدت USD/JPY – کمی صعودی

USD/JPY در آستانه مواجهه با یکی از مهمترین مناطق مقاومتی است که از زمان شکست عمده خود در آوریل تجربه کرده است و به دنبال آن روند صعودی شتاب گرفت.

به بالاترین حد در سال 1998 یعنی 147.65 نزدیک می شود، که مصادف با میانگین متحرک 200 چهارمی و لبه بالایی یک کانال رو به رشد از سال 2012 است (نمودار را ببینید). مطمئناً هیچ نشانه ای از برگشت روند صعودی یا حتی نشانه ای قریب الوقوع از عقب نشینی وجود ندارد – این جفت در روز پنجشنبه به بالاترین سطح روزانه، هفتگی، ماهانه، سه ماهه و سالانه جدید دست یافت. برای اینکه هر گونه تسلی/عقب نشینی اتفاق بیفتد، حداقل، قیمت باید از رسیدن به اوج های جدید جلوگیری کند. به نظر می رسد این مورد برای USD/JPY صدق نمی کند، حداقل هنوز. از این رو مسیر کمترین مقاومت در حال حاضر همچنان پابرجاست.

نمودار سه ماهه USD/JPY

نمودار سه ماهه USD/JPY

نمودار ایجاد شده با استفاده از TradingView

با این اوصاف، همچنین آشکار است که روند صعودی چند ماهه در نمودارهای روزانه و هفتگی نشانه‌هایی از خستگی را نشان می‌دهد – یعنی واگرایی منفی (افزایش قیمت مرتبط با توقف یا کاهش حرکت) – در نمودارهای روزانه و هفتگی. مانند همه این موارد، واگرایی ها ممکن است لازم باشد اما شرایط کافی برای اطمینان از تغییر یک روند نیست. علاوه بر این، واگرایی ها حس زمان بندی چنین چرخشی را ارائه نمی دهند. تفاوت ها تنها می توانند بخشی از داستان را توضیح دهند، مگر اینکه توسط قیمت تایید شود.

به عنوان یک نشانه اولیه مبنی بر اینکه رالی واقعاً در کوتاه مدت متزلزل است، USD/JPY باید به زیر سقف های سپتامبر 145-146 بشکند. این امر اختلافات را وارد بازی می کند. هر گونه عقب نشینی بیشتر می تواند USD/JPY را به سمت پایین ترین سطح مداخله در سپتامبر یعنی 140.34 سوق دهد. USD/JPY باید قاطعانه از میانگین متحرک 89 روزه، نزدیک به بالاترین سطح ژوئیه یعنی 139.40 بشکند تا روند صعودی گسترده تر شروع به شکستن کند. همانطور که نمودار زیر نشان می دهد، آخرین باری که USD/JPY به طور قاطع کمتر از میانگین بود، در اوایل سال 2021 قبل از شروع افزایش بود.

نمودار روزانه USD/JPY

نمودار روزانه USD/JPY

نمودار ایجاد شده با استفاده از TradingView

نتیجه موارد فوق این است که اگرچه احتمال توقف در رالی USD/JPY در حال افزایش است، اما اینکه چقدر پایدار یا عمیق خواهد بود یک سوال باقی می ماند. اگر این یک اصلاح سریع، کوتاه و کم عمق باشد، مانند واکنش به مداخله اخیر بانک مرکزی ژاپن، ممکن است به اندازه کافی مهم نباشد که در نمودار سه ماهه ثبت شود، یا حتی به اندازه کافی معنادار نباشد که روند صعودی گسترده تر را از مسیر خارج کند. این نشانه قوی است که نشان می دهد الگوی اصلی سر و شانه معکوس ایجاد شده در سال جاری هنوز در حال اجرا است – هدف قیمت این الگو به افزایش بیشتر دلار/ین در ماه ها/سال های آینده اشاره دارد.

— نوشته شده توسط مانیش جرادی، استراتژیست برای DailyFX.com

توصیه شده توسط DailyFX

مبانی تجارت روند



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.