چشم انداز فنی میانگین صنعتی داوجونز، شاخص ترکیبی نزدک: بازگشت فصلی در پیش است؟

[ad_1] DJIA، میانگین صنعتی داو جونز، شاخص ترکیبی نزدک، IXIC – چشم انداز فنی: به نظر می رسد اسلاید DJIA در حال از دست دادن است شاخص ترکیبی نزدک در اطراف حمایت قوی قرار دارد آیا بازگشت روز دوشنبه ادامه خواهد داشت و سطوح کلیدی برای تماشا کدامند؟ توصیه شده توسط تیم DailyFX پیش بینی

کد خبر : 263043
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
چشم انداز فنی میانگین صنعتی داوجونز، شاخص ترکیبی نزدک: بازگشت فصلی در پیش است؟

[ad_1]

DJIA، میانگین صنعتی داو جونز، شاخص ترکیبی نزدک، IXIC – چشم انداز فنی:

  • به نظر می رسد اسلاید DJIA در حال از دست دادن است
  • شاخص ترکیبی نزدک در اطراف حمایت قوی قرار دارد
  • آیا بازگشت روز دوشنبه ادامه خواهد داشت و سطوح کلیدی برای تماشا کدامند؟

توصیه شده توسط تیم DailyFX

پیش بینی سهام رایگان خود را دریافت کنید

آیا جهش روز دوشنبه در سهام ایالات متحده نشانه ای از چگونگی روند می تواند در سه ماهه پایانی سال تقویم باشد؟ احساسات، موقعیت، فصلی بودن، و شرایط فروش بیش از حد نشان می دهد که این احتمال همچنان بالاست (هفته گذشته اشاره شد). با این حال، روند نزولی گسترده‌تر بدون تغییر باقی می‌ماند.

بدبینی در بازارها زیاد است. با وجود تجمع تماشایی شب گذشته، شاخص ترس و طمع CNN همچنان در منطقه «ترس شدید» (23 در مقابل 16 اوایل دوشنبه) قرار دارد. نسبت CBOE ایالات متحده در ماه گذشته به بالاترین سطح از زمان فروش Covid-19 در اوایل سال 2020 رسید، قبل از اینکه در روزهای اخیر عقب نشینی کرد. در مواقعی که سطح ترس بالاست یا احساسات بدبینانه است، نسبت به تماس‌ها مورد پسند قرار می‌گیرند، که باعث می‌شود قیمت‌ها نسبت به تماس‌ها گران‌تر شود. این در موقعیت‌یابی بازار نیز منعکس می‌شود – طبق برآوردهای بازار، CTA، صندوق‌های تامینی و موقعیت مدیران دارایی به طور قابل‌توجهی کوتاه است.

سهام از ابتدای سال تحت تاثیر قرار گرفته است، به طوری که DJIA حتی پس از بازگشت روز دوشنبه بیش از 20 درصد از سال تا به امروز کاهش یافته است، در حالی که شاخص S&P 500 تاکنون بیش از 23 درصد در سال جاری از دست داده است. در نتیجه، تنها 10٪ از سهام بالاتر از میانگین متحرک 200 روزه (DMA) مربوطه در میانگین صنعتی داوجونز (DJIA) هستند و تنها 15٪ از سهام بالاتر از 200-DMA مربوطه در S&P 500 گسترده تر هستند. فهرست مطالب. با این حال، اگر تاریخ راهنما باشد، این احتمال وجود دارد که سهام بتواند بخشی از ضررهای امسال را جبران کند.

image1.png

منبع داده: بلومبرگ، نمودار تهیه شده توسط مانیش جرادی

در 20 سال گذشته، سه ماهه چهارم یک سال تقویمی برای بازارهای سهام صعودی بوده است. براساس داده‌های بلومبرگ، میانگین صنعتی داوجونز (DJIA) در ماه اکتبر 1.38 درصد، در نوامبر 1.99 درصد و در دسامبر 1.0 درصد افزایش یافته است. این درحالی است که شاخص‌های معیار ایالات متحده در اطراف حمایت فنی قوی قرار دارند.

توصیه شده توسط تیم DailyFX

مبانی تجارت محدوده

چشم انداز فنی کوتاه مدت DJIA – خنثی

DJIA در تلاش برای شکستن زیر سطح حمایت کلیدی در پایین ترین سطح ژوئن 29650 بوده است. واگرایی مومنتوم مثبت (کاهش سطوح شاخص مرتبط با افزایش حرکت) در نمودارهای روزانه و هفتگی نشان می دهد که لغزش اخیر در کوتاه مدت در حال از دست دادن است (نمودار را ببینید). اگر شاخص بتواند به بالاتر از سطح 29812 هفته گذشته صعود کند، چشم انداز افزایش بیشتر در این دوره را افزایش خواهد داد. مقاومت بعدی در اوایل سپتامبر 31,050 و پس از آن در اواسط سپتامبر 32,500 قرار دارد. روند نزولی میان مدت بعید است در حالی که شاخص زیر 200-DMA (در حال حاضر در حدود 33175) قرار دارد، تغییر کند.

نمودار روزانه DJIA

نمودار روزانه DJIA

نمودار ایجاد شده با استفاده از TradingView

چشم انداز فنی کوتاه مدت شاخص ترکیبی نزدک – خنثی

مشابه DJIA، شاخص ترکیبی نزدک در حال آزمایش پشتیبانی همگرای عمده است – پایین ترین سطح ژوئن 10565، بالاترین سطح قبل از کووید 9840 و میانگین متحرک 200 هفته ای. با توجه به اهمیت سطح حمایت، چشم انداز حداقل یک مکث کوتاه مدت در لغزش آن همچنان بالاست، به خصوص که خرس ها، در حالی که غالب هستند، به نظر می رسد کنترل خود را از دست می دهند (نمودار را ببینید). حتی اگر ریکاوری دیشب ادامه پیدا کند، لزوماً به معنای پایان بدترین ها نیست. برای شاخص کامپوزیت نزدک، 200-DMA، مصادف با اوج 13180 اوت، مقاومت سختی برای شکست این شاخص باقی می‌ماند.

نمودار هفتگی NASDAQ COMPOSITE INDEX

نمودار هفتگی NASDAQ COMPOSITE INDEX

نمودار ایجاد شده با استفاده از TradingView

توصیه شده توسط تیم DailyFX

مقدمه ای بر تجارت اخبار فارکس

— نوشته شده توسط مانیش جرادی، استراتژیست DailyFX.com



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.