چشم انداز فنی شاخص هانگ سنگ و شاخص ترکیبی شانگهای: نزولی

[ad_1] HANG SENG، COMPOSITE شانگهای – چشم انداز فنی: شاخص هانگ سنگ همچنان به پایین ترین حد خود ادامه می دهد. شاخص ترکیبی شانگهای در خطر کاهش بیشتر است. چه مقدار بیشتر برای شاخص ها منفی است و چه سطوح کلیدی را باید تماشا کرد؟ توصیه شده توسط تیم DailyFX پیش بینی سهام رایگان خود

کد خبر : 265526
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۸:۱۴
چشم انداز فنی شاخص هانگ سنگ و شاخص ترکیبی شانگهای: نزولی

[ad_1]

HANG SENG، COMPOSITE شانگهای – چشم انداز فنی:

  • شاخص هانگ سنگ همچنان به پایین ترین حد خود ادامه می دهد.
  • شاخص ترکیبی شانگهای در خطر کاهش بیشتر است.
  • چه مقدار بیشتر برای شاخص ها منفی است و چه سطوح کلیدی را باید تماشا کرد؟

توصیه شده توسط تیم DailyFX

پیش بینی سهام رایگان خود را دریافت کنید

چشم انداز فنی کوتاه مدت شاخص HANG SENG – نزولی

پایین ترین سطح 11 ساله جدیدی که در هفته گذشته ثبت شد، نشانه این است که روند نزولی گسترده تر در شاخص هانگ سنگ (HSI) دست نخورده باقی مانده است. این به دنبال یک سری شکست های حمایتی از اوایل سال 2022، از جمله میانگین متحرک حیاتی 200 هفته ای، پایین ترین سطح 2020 و پایین ترین حد مارس 2022 است. با توجه به اینکه شاخص واگرایی میانگین متحرک (MACD) اکنون در قلمرو منفی نمودار ماهانه قرار دارد، روند نزولی به خوبی تثبیت شده است (MACD < 0 نشان دهنده روند نزولی است) و به طور بالقوه می تواند به حمایت قابل توجه بعدی در پایین ترین سطح سال 2011 یعنی 16170 منجر شود.

با این حال، اخیراً، به نظر می رسد روند نزولی در حال از دست دادن مقداری حرکت است، همانطور که با واگرایی مثبت (کاهش قیمت شاخص در کنار شاخص های حرکتی افزایشی) و یک شمع برگشت صعودی در نمودارهای هفتگی اشاره شده است. در حالی که بعید است که این چشم انداز نزولی کلی را تغییر دهد، اما احتمال نوعی تثبیت/بازگشت جزئی را در کوتاه مدت قبل از از سرگیری کاهش آن افزایش می دهد.

نمودار روزانه شاخص Hang Seng

image1.png

نمودار ایجاد شده با استفاده از TradingView

یکی از تاییدیه‌هایی مبنی بر اینکه روند کوتاه‌مدت در حال تغییر به سمت جانبی است، افزایش بالاتر از مقاومت تبدیل به حمایت فوری در مارس 18235 است که می‌تواند راه را برای آزمایش مجدد پایین‌ترین سطح ماه مه 19179 باز کند. به نظر می‌رسد مقاومت قوی با مشخصه میانگین متحرک 89 روزه: این شاخص آخرین بار در اوایل سال 2021 به طور قاطع بالاتر از آن بود.

توصیه شده توسط تیم DailyFX

مبانی تجارت روند

چشم انداز فنی کوتاه مدت شاخص ترکیبی شانگهای – نزولی

با از سرگیری معاملات پس از تعطیلات روز ملی، شاخص ترکیبی شانگهای می تواند پس از شکستن زیر سطح حمایت کلیدی در لبه پایین کانال صعودی مجموعه از مارس ماه گذشته، به کاهش خود ادامه دهد. در حالی که شاخص به هدف مثلث آغاز شده در ماه سپتامبر دست یافته است، پایین‌ترین حد در نمودارهای روزانه قبل از تعطیلات نشانه‌ای از دست نخورده ماندن روند نزولی است.

نمودار روزانه شاخص ترکیبی شانگهای

image2.png

نمودار ایجاد شده با استفاده از TradingView

حمایت بعدی در اواسط ماه مه یعنی 2957 و به دنبال آن یک مانع قوی تر در پایین ترین سطح آوریل 2864 رخ می دهد. سطح اخیر همچنین میانگین متحرک 200 ماهه را نشان می دهد. این شاخص از زمان بحران بزرگ مالی به طور قاطع به زیر آن نرسیده است. حمایت بعدی در پایین ترین حد 2020 یعنی 2647 است. یک آستانه اصلی دیگر در پایین ترین حد 2019 یعنی 2441 است و شکست قاطع زیر این میزان به دو دلیل برای چشم انداز تصویر بزرگ بسیار مضر است.

اولاً، شکست به زیر 2441 باعث ایجاد یک الگوی دوگانه بالا در نمودار ماهانه می شود (که با قله های 2018 و 2021 مشخص شده است)، احتمالاً راه را به سمت پایین ترین سطح سال 2013 یعنی 1850 باز می کند. در محدوده هفت ساله، به طور بالقوه منجر به افزایش نوسانات با یافتن تعادل جدید شاخص می شود. در جهت صعودی، برای کاهش فشار نزولی کوتاه مدت، شاخص باید از پایین ترین سطح اوت یعنی 3155 بشکند.

توصیه شده توسط تیم DailyFX

مبانی تجارت برک آوت

— نوشته شده توسط مانیش جرادی، استراتژیست DailyFX.com



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.