چشم انداز دلار همچنان دارای ریسک رویداد مهم و فشار فنی است

[ad_1] نکات پیش بینی فنی دلار آمریکا، یورو دلار، USDJPY و NZDUSD: از آنجا که کانال روند بزرگتر شکست از DXY شاخص دلار در 10 دسامبر، گرین‌بک راه خود را به سمت یک گوه نزولی مشخص در پیش گرفته است. احتمال شکست برای دلار و برخی از تلاقی های کلیدی آن وجود دارد – اما

کد خبر : 294154
تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۳:۵۷
چشم انداز دلار همچنان دارای ریسک رویداد مهم و فشار فنی است

[ad_1]

نکات پیش بینی فنی دلار آمریکا، یورو دلار، USDJPY و NZDUSD:

  • از آنجا که کانال روند بزرگتر شکست از DXY شاخص دلار در 10 دسامبر، گرین‌بک راه خود را به سمت یک گوه نزولی مشخص در پیش گرفته است.
  • احتمال شکست برای دلار و برخی از تلاقی های کلیدی آن وجود دارد – اما نباید بر اساس اعتقاد، به ویژه با توجه به انتظارات نقدینگی تعطیلات، شکسته شود.
  • یورو دلار در موقعیت فنی برای شکستن در هر دو جهت است USDJPY و NZDUSD در حال حاضر در مراحل مختلف پیشرفت هستند

توصیه شده توسط John Kicklighter

نحوه معامله EUR/USD

پیش بینی فنی برای دلار آمریکا: صعودی

دلار هفته جدید را در یک موقعیت فنی نامطمئن آغاز خواهد کرد. با وجود آتش بازی ناشی از ریسک رویداد مانند تصمیم نرخ FOMC، CPI نوامبر و PMI دسامبر. گرین بک نتوانست یک شکست فنی قاطعانه از یک الگوی فنی برجسته ایجاد کند. در حالی که از زمان شکست کانال صعودی چشمگیر آن در 10 نوامبر، مقداری عقب نشینی نزولی بیشتری از شاخص دلار DXY وجود داشته است، پیشرفت آن به طور قابل توجهی کاهش یافته است. این شرایط به یک مثلث نزولی بسیار برجسته تبدیل شده است – برای من بسیار شیب دار که نمی توانم آن را به عنوان یک الگوی پرچم در نظر بگیرم. چنین وضعیتی از پیشرفت فنی معمولاً برای من مورد توجه قرار می گیرد، زیرا منتظر بودم تا بازار شکسته شود، چه صعودی یا نزولی. سپس به دنبال این هستم که مشخص کنم آیا این وقفه صرفاً یکی از «ضرورت‌ها» است که به موجب آن ما به سادگی از فضای مانور یا «اعتقاد» خارج شده‌ایم که توانایی یافتن دنباله‌روی را القا می‌کند. با توجه به اینکه رابطه بین DXY و پیش بینی های مربوط به چشم انداز صندوق های فدرال رزرو تا سال 2023 (در زیر) چقدر قوی بوده است، گمانه زنی نرخ می تواند نقش مهمی را ایفا کند، اما ممکن است این همبستگی هم پیدا نکند. حرکت حرکتی به این دو هفته پایانی سال استثنایی از قاعده خواهد بود، اما این بدان معنا نیست که ما باید آن را حذف کنیم.

نمودار شاخص DXY با SMA 100 روزه با پیش‌بینی نرخ فدرال رزرو تا پایان سال 2023 (روزانه)

image1.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

با پس‌زمینه نامشخص بین جهت و عمق بازار، من به دنبال جفت‌هایی با دلار هستم که برای نتایج متفاوت به نظر می‌رسند. با توجه به اینکه شاخص DXY ICE اصولاً EURUSD است، منطقی است که نمودار این جفت معیار شبیه آینه کل به نظر برسد (دلار “ارز مظنه” است). همانطور که گفته شد، نمودار 4 ساعته EURUSD، گوه رو به رشد را به تمرکز واضح تری وارد می کند. بسته به جایی که سری پایین‌ترین الگوها را می‌کشید، به نظر می‌رسد که به شکستن کران پایین نزدیک شده‌ایم یا قبلاً این کار را انجام داده‌ایم. اگر بگوییم یک الگوی سر و شانه واضح در این جفت از سه شنبه تا جمعه هفته گذشته وجود دارد طولانی است، اما با روح حرکت مطابقت دارد. با شکاف در نقدینگی، گرانش سفته‌بازی برای پیروی از شکستن «خط گردن» مختل خواهد شد. اگر خرس‌ها قصد نشان دهند، باید محکومیت را دوباره پیدا کنند. اولین گام برای یک گام نزولی، شکست خالص به زیر 1.0580 است، اما بازگشت به 1.0700 به همان اندازه شکست معتبر خواهد بود (به جز این که یک نتیجه صعودی خواهد بود).

نمودار EURUSD با SMA 20 روزه (4 ساعت)

image2.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

در جایی که EURUSD خود را به عنوان بازاری معرفی می‌کند که می‌تواند در هر جهت شکسته شود، USDJPY با تمایل نزولی در برابر گرین‌بک وزن بیشتری دارد. علیرغم تلاش‌های دلار برای استحکام در برابر مقاومت در برابر بسیاری از جفت‌های دیگر بعدازظهر جمعه، این متقاطع عقب‌نشینی خود را از مقاومت محوری (حمایت سابق) در حدود 137.50/138.00 افزایش داد. نزدیک‌ترین مقاومت فنی با آزمایش‌های مکرر در ماه گذشته و در حال حاضر میانگین متحرک 20 روزه، مقدار قابل توجهی وزن را تحمل می‌کند. شایان ذکر است که از روز جمعه، USDJPY به مدت 30 روز معاملاتی زیر SMA 20 روزه خود نگه داشته است. این طولانی‌ترین کشش نزولی در این نام از ژوئن 2019 است. با نگاهی پایین‌تر، SMA 200 روزه نزدیک است، اما هر تلاش واقعی برای کشش احتمالاً نیاز به مشاهده پایین‌ترین نوسان قبلی در حدود 134 دارد. پس از آن، فیب 38.2 درصدی محدوده 2021-2022 به 133.20 می رسد.

نمودار USDJPY با SMAهای 20 و 200 روزه، شاخص نابرابری 20 روزه (روزانه)

image3.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

“فوریت” زیادی در کاهش نرخ USDJPY وجود ندارد. ازدحام ایجاد شده در این چند هفته اخیر بیشتر شبیه فلات به نظر می رسد که در یک چرخش کلی بزرگتر به چالش کشیده شود که ممکن است هفته ها طول بکشد تا گره گشایی شود – به ویژه در شرایط تعطیلات. از سوی دیگر، معکوس کانال NZDUSD در یک بازه زمانی سریع‌تر اتفاق می‌افتد. با استفاده از SMA 50 روزه به عنوان معیاری برای سرعت، این جفت (نسبت به میانگین متحرک) در سریع‌ترین کلیپ در سال‌های گذشته افزایش یافت تا اینکه در هفته گذشته به اوج خود در حدود 0.6500 رسید. با عقب نشینی بعدی، کف کانال روند صعودی تمیزی که تشکیل شده بود، تزلزل پیدا کرد. وقفه در راه است، اما به نظر می رسد که در هفته پیش رو منتظر آب های عمیق تر است. با توجه به اینکه یک جهش به روز جمعه بالاتر از کف محدوده هفته قبل در حدود 0.6305 وجود داشت که اتفاقاً همزمان با SMA 20 روزه است، هر گونه تلاش نزولی بعدی در اوایل هفته آینده می تواند به آسانی الگوی H&S را در نمودارهای بازه زمانی پایین انجام دهد (نمودار زیر. نمودار شمع های 8 ساعته است).

نمودار NZDUSD با SMAهای 20 و 200 روزه (8 ساعت)

image4.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

کشف کنید که چه نوع معامله گر فارکس هستید



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.