چشم انداز بازار برای هفته 1 تا 5 می

[ad_1] هفته با تعطیلی در اروپا به مناسبت روز کارگر در دوشنبه آغاز می شود، اما ما برخی از داده ها را از ایالات متحده دریافت خواهیم کرد، مانند PMI تولید ISM. در روز سه شنبه، همه نگاه ها به جلسه RBA و نرخ نقدی در استرالیا خواهد بود. علاوه بر این، داده‌های فرصت‌های شغلی

کد خبر : 353482
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳
چشم انداز بازار برای هفته 1 تا 5 می

[ad_1]

هفته با تعطیلی در اروپا به مناسبت روز کارگر در دوشنبه آغاز می شود، اما ما برخی از داده ها را از ایالات متحده دریافت خواهیم کرد، مانند PMI تولید ISM. در روز سه شنبه، همه نگاه ها به جلسه RBA و نرخ نقدی در استرالیا خواهد بود. علاوه بر این، داده‌های فرصت‌های شغلی JOLTS ایالات متحده منتشر خواهد شد.

با حرکت به روز چهارشنبه، نیوزیلند تغییرات شغلی q/q و نرخ بیکاری خود را منتشر خواهد کرد. ایالات متحده تغییر ADP Non-Farm Employment و ISM Services PMI را منتشر خواهد کرد و به دنبال آن بیانیه FOMC، نرخ بودجه فدرال و کنفرانس مطبوعاتی FOMC منتشر خواهد شد.

روز پنجشنبه نرخ اصلی بازپرداخت مالی منطقه یورو، بیانیه سیاست پولی و کنفرانس مطبوعاتی بانک مرکزی اروپا را به همراه خواهد داشت. در نهایت، روز جمعه، سوئیس داده‌های CPI m/m خود را منتشر می‌کند، در حالی که ایالات متحده میانگین درآمد ساعتی m/m، تغییر اشتغال غیرکشاورزی و نرخ بیکاری را منتشر می‌کند. کانادا همچنین اطلاعات تغییرات اشتغال و نرخ بیکاری خود را در روز جمعه منتشر خواهد کرد.

PMI تولید و PMI خدمات ISM ایالات متحده سرنخ هایی را در مورد عملکرد بخش تجاری در سه ماهه دوم پس از سه ماهه اول ناامیدکننده تحت تأثیر تقاضای پایین تر و نرخ های بهره بالا ارائه خواهد کرد. تحلیلگران بازار انتظار دارند که PMI آمریکا از 46.3 به 46.6 افزایش یابد و PMI خدمات از 51.2 به 51.6 برسد.

بازار پیش بینی می کند که RBA نرخ های بهره فعلی را در جلسه این هفته حفظ کند، مشابه تصمیم خود در جلسه گذشته. علیرغم تورم بالا و مداوم در استرالیا، نشانه هایی وجود دارد که ممکن است به اوج خود رسیده باشد و بانک را وادار کرد تا رویکردی منتظر بمانند تا اثرات تصمیمات سیاست پولی را ارزیابی کند. با توجه به اظهارات فرماندار لو پس از آخرین جلسه RBA، ثابت نگه داشتن نرخ ها لزوماً به این معنی نیست که افزایش ها به پایان رسیده است.

برای داده‌های مربوط به فرصت‌های شغلی مارس JOLTS، اجماع بر این است که از 9.93 میلیون به 9.74 میلیون کاهش یابد، اما تحلیلگران سیتی در واقع انتظار دارند که پس از افت غیرمنتظره در فوریه، به 10.1 میلیون افزایش یابد. حتی با این کاهش، تعداد فرصت‌های شغلی در حال حاضر بیشتر از سطوح قبل از همه‌گیری است.

داده های آتی برای نیوزیلند شامل تغییر اشتغال در سه ماهه اول است، با اجماع بر این که بدون تغییر در 0.2٪ باقی بماند و همچنین نرخ بیکاری که انتظار می رود کمی از 3.4٪ به 3.5٪ افزایش یابد. نرخ مشارکت احتمالاً 71.7 درصد باقی خواهد ماند. این داده‌ها برای RBNZ بسیار مهم هستند، که باید شواهدی از کاهش بازار کار و کاهش تورم را قبل از توقف چرخه افزایش نرخ مشاهده کند.

بازار انتظار دارد در نشست آتی FOMC نرخ بهره را 25 واحد در ثانیه افزایش دهد و به دنبال آن یک مکث برای ارزیابی اثربخشی سیاست پولی فعلی انجام شود. رئیس پاول احتمالاً در مورد پایان احتمالی چرخه پیاده روی مورد سوال قرار خواهد گرفت، اما او احتمالاً رویکرد وابستگی به داده های فدرال رزرو را مجدداً تکرار می کند و از پاسخ مستقیم اجتناب می کند. همچنین ممکن است در این جلسه سوالاتی در مورد استرس مداوم در بخش مالی مطرح شود.

این هفته، تمرکز بر داده‌های تورم منطقه یورو خواهد بود، زیرا می‌تواند بینشی از نشست آتی بانک مرکزی اروپا در روز پنجشنبه ارائه دهد. به دنبال افزایش تورم اصلی در ماه مارس، فیلیپ لین، اقتصاددان ارشد بانک مرکزی اروپا، تاکید کرد که انقباض بیشتر محتمل است و اظهار داشت که “داده های فعلی نشان می دهد که ما باید دوباره نرخ ها را افزایش دهیم.” اجماع بازار برای افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره در نشست ماه مه و به دنبال آن افزایش ۲۵ واحدی دیگر در ماه ژوئن است. پیش‌بینی می‌شود که داده‌های تورم کل سال در ماه آوریل داغ باشد.

علیرغم اطلاعات متفاوت اخیر، بازار کار در ایالات متحده همچنان محدود است. تحلیلگران پیش بینی می کنند که رشد حقوق و دستمزد از 236 هزار به 180 هزار کاهش می یابد، در حالی که انتظار می رود میانگین درآمد ساعتی در مترمربع در 0.3 درصد ثابت بماند و نرخ بیکاری از 3.5 درصد به 3.6 درصد افزایش یابد.

تحلیلگران ولز فارگو گفتند: نرخ مشارکت نیروی کار نیز برای چهارمین ماه متوالی افزایش یافت. اما کاهش برنامه‌های استخدام و فرصت‌های شغلی نشان‌دهنده کاهش تقاضا برای کارگران است.

انتظار می رود برای اقتصاد کانادا، تغییر اشتغال از 34.7 هزار به 22.6 هزار کاهش یابد و نرخ بیکاری از 5 درصد به 5.1 درصد افزایش یابد.

این مقاله توسط جینا کنستانتین نوشته شده است.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.