چشم‌انداز پیچیده عضویت فنلاند و سوئد در ناتو

[ad_1] به گزارش هوشمند نیوز، موسسه رند در گزارشی نوشت: حمله ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به یک کشور همسایه غیر ناتو و درگیر شدن در شمشیربازی هسته ای، ضمانت دفاعی متقابل ماده 5 اتحاد ممکن است جذابیت جدیدی برای دو شریک شمالی ناتو، فنلاند و سوئد به دست آورده باشد. در واقع، سیاستمداران فنلاندی بحث

کد خبر : 182167
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۹
چشم‌انداز پیچیده عضویت فنلاند و سوئد در ناتو

[ad_1]

به گزارش هوشمند نیوز، موسسه رند در گزارشی نوشت: حمله ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به یک کشور همسایه غیر ناتو و درگیر شدن در شمشیربازی هسته ای، ضمانت دفاعی متقابل ماده 5 اتحاد ممکن است جذابیت جدیدی برای دو شریک شمالی ناتو، فنلاند و سوئد به دست آورده باشد. در واقع، سیاستمداران فنلاندی بحث عضویت در هلسینکی را از سه شنبه آغاز کردند، با یک نظرسنجی جدید که حاکی از حمایت از پیوستن به این اتحاد است.

هر دو کشور محاسبه هزینه و فایده دشواری در رابطه با عضویت در ناتو ( به‌منظور تلافی احتمالی پوتین ، چه در طول فرآیند عضویت و چه بلافاصله پس از الحاق ) دارند . اما از نقطه نظر ناتو، قضیه ساده‌تر به نظر می‌رسد: افزودن فنلاند و سوئد می‌تواند پیش‌بینی‌پذیری اتحاد را در زمان عدم قطعیت، قابلیت‌های نظامی درجه یک و تزریق ارزش‌های دموکراتیک ارائه دهد.

به طور سنتی، داشتن گزینه عضویت در ناتو، اما عدم اعمال آن، به عنوان یک عامل بازدارنده در استکهلم و هلسینکی دیده می شود. روسیه از گسترش ناتو می ترسد و در نتیجه ممکن است رفتار خود را در منطقه شمال اروپا تعدیل کند. علاوه بر این، تفکر سنتی بر این باور بود که تردید روسیه در مورد مشارکت فنلاند و سوئد، محاسبات مسکو را در صورت بروز بحران پیچیده خواهد کرد. تهاجم اخیر پوتین و عقلانیت مشکوک ممکن است این پویایی را به طور اساسی تغییر دهد. با توجه به فضای امنیتی فزاینده غیرقابل پیش‌بینی در اروپا، غرب از برنامه‌ریزی و مشاوره مشترک و بدون توقف مداوم و ارزیابی اینکه آیا فنلاند و سوئد باید در اتاق حضور داشته باشند یا خیر، سود می‌برد.

311311

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.