چرخ پنجمی که پارک دوبل را مثل آب‌خوردن ساده می‌کند!/ فیلم

[ad_1] تینا مزدکی_در دنیای مدرن ممکن است ویژگی دستیار پارک برای شما جدید به نظر برسد، اما به هیچ وجه یک نوآوری نیست. در واقع، بروکس واکر حداقل پایه‌های ایدئولوژیک را برای همین راه در دهه 1930 بنا کرد. مطمئناً، خودروهایی که امروزه از کمک پارک استفاده می‌کنند، چرخ پنجمی ندارند که به آنها کمک

کد خبر : 441549
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱:۰۱
چرخ پنجمی که پارک دوبل را مثل آب‌خوردن ساده می‌کند!/ فیلم

[ad_1]

تینا مزدکی_در دنیای مدرن ممکن است ویژگی دستیار پارک برای شما جدید به نظر برسد، اما به هیچ وجه یک نوآوری نیست. در واقع، بروکس واکر حداقل پایه‌های ایدئولوژیک را برای همین راه در دهه 1930 بنا کرد. مطمئناً، خودروهایی که امروزه از کمک پارک استفاده می‌کنند، چرخ پنجمی ندارند که به آنها کمک کند پارک کنند. اما، ایده پشتیبان پارک که از گذشته تا به امروز پابرجا بوده است، کمک می‌کند رانندگان از پارک موازی هراس نداشته باشند.

رانندگی و پارک کردن با چرخ پنجم چیست؟

مکانیسمی که خود مخترع آن را «دیفرانسیل متحرک» نامیده است، یک نوآوری زیبا در وسایل نقلیه است که به رانندگان کمک می‌کند تا اتومبیل‌های خود را به طور موازی در یک نقطه تنگ، پارک کنند.

این مکانیسم از یک پمپ هیدرولیک برای فشار دادن لاستیک زاپاس ماشین روی زمین استفاده می‌کرد. این کار به این دلیل انجام شد که راننده بتواند با چرخش شعاعی خودرو خود را به داخل و خارج از یک فضای پارک مانور دهد.

چرخ پنجمی که پارک دوبل را مثل آب‌خوردن ساده می‌کند!/ عکس

یک نوآوری بزرگ همیشه آن را بزرگ واقع نمی‌شود

اکنون، بسیاری از کارشناسان خودرو اعلام می‌کنند که اگر چرخ پنجمی را به وسیله نقلیه خود اضافه کنند، تمام مشکلات پارک از بین می‌رود، با این حال هیچ کس نمی‌داند چرا این مفهوم هرگز مطرح نشد. اینطور نیست که این اختراع نور روز را ندیده باشد. تنها سهم نسبتاً زیادی از تبلیغات را به خود اختصاص داد و یک نمونه اولیه کار مناسب برای سهامداران مختلف وجود داشت. با این حال، شرکت‌های بزرگ خودروسازی به سادگی از این مکانیسم استفاده نکردند.

می‌توان استدلال کرد که شاید آن‌ها فاقد آینده نگری بودند یا فکر می‌کردند که خریداران مایل به صرف هزینه اضافی فقط برای این مکانیسم نیستند. اما، هیچ چیز را نمی‌توان با اطمینان گفت، زیرا هیچ چیز در مورد جذب ضعیف این سازه به اندازه کافی مستند نشده است. با این حال مخترع حاضر نبود از اختراع خود دست بکشد. او به ثبت اختراع طرح خود ادامه داد و در 6 دسامبر 1938، شش سال پس از اختراع، بالاخره یکی از آنها به او اعطا شد.

بیشتر بخوانید:

پس از این، واکر مکانیسم چرخ پنجم پارک را روی یک کادیلاک 1951 نصب کرد. او آن را «کمک پارک» نامید و همچنین اشاره کرد که مکانیک‌ها می‌توانند این سیستم را در آن زمان در هر خودرویی به روز کنند. اگرچه چرخ پنجم پارک طراحی شده توسط بروکس واکر هرگز اوج نگرفت، اما تاریخ این مخترع را با علاقه به یاد می‌آورد . این به این دلیل است که بدون توجه به اینکه نوآوری او چگونه پیش رفت، او به تکمیل مکانیسم پارک موازی خود تا دهه 1970 ادامه داد، یعنی زمانی که درگذشت. دفعه بعد که دستیار پارک خود را به کار می‌گیرید تا به آرامی در نقطه‌ای تنگ پارک کنید، به یاد داشته باشید که این او بود که اساس این مفهوم را پایه‌گذاری کرد.

منبع: getmyparking

227323

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.