چرخه انتخابات اسرائیل

[ad_1] 9 آوریل 2019 – روز انتخابات، پس از آن نتانیاهو – تحت تحقیقات جنایی به دلیل فساد – هفته ها برای تشکیل ائتلاف تلاش می کند و شکست می خورد. سپس، به جای اینکه رقیب اصلی خود – بنی گانتز – رئیس سابق نیروهای مسلح – فرصتی برای تشکیل دولت داشته باشد، نتانیاهو در

کد خبر : 274070
تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲
چرخه انتخابات اسرائیل

[ad_1]

9 آوریل 2019 – روز انتخابات، پس از آن نتانیاهو – تحت تحقیقات جنایی به دلیل فساد – هفته ها برای تشکیل ائتلاف تلاش می کند و شکست می خورد. سپس، به جای اینکه رقیب اصلی خود – بنی گانتز – رئیس سابق نیروهای مسلح – فرصتی برای تشکیل دولت داشته باشد، نتانیاهو در یک اقدام سیاسی بی‌سابقه، انتخابات دیگری را آغاز کرد که اسرائیل را در هرج و مرج سیاسی فرو برد.

17 سپتامبر 2019 – انتخابات دوم. حزب لیکود نتانیاهو و حزب میانه‌روی آبی و سفید گانتس با یک تساوی مجازی به پایان رسید و هفته‌ها هیچ یک از این دو مرد موفق به تشکیل دولت نشدند که منجر به برگزاری سومین انتخابات شد.

21 نوامبر 2019 – نتانیاهو به رشوه خواری، کلاهبرداری و خیانت در اعتماد در سه مورد متهم شده است که در آنها گفته می شود در ازای پوشش مثبت و دریافت غیرقانونی هدایا به غول های رسانه ای لطف کرده است. نتانیاهو همه تخلفات را رد می کند و مدعی است که قربانی یک شکار جادوگران سیاسی شده است.

2 مارس 2020 – اسرائیلی‌ها که زیر سایه ویروس تازه وارد شده برگزار می‌شوند، بار دیگر پای صندوق‌های رای می‌روند اما بن‌بست همچنان پابرجاست. ظرف چند هفته، گانتز موافقت می‌کند که با نتانیاهو به «دولت وحدت اضطراری» بپیوندد، که با شروع محاکمه فساد نتانیاهو، از بحران اقتصادی و بهداشتی ناشی از همه‌گیری عبور خواهد کرد. قبل از پایان سال، پس از اینکه نتانیاهو از قرارداد تقسیم قدرت خود با گانتز عقب نشینی کرد و انتخابات چهارم برگزار شد، دولت وحدت ملی در حال حاضر بر سر اختلاف بودجه دچار تزلزل شده است.

23 مارس 2021 – انتخابات چهارم. پس از هفته‌ها مذاکره و جنگ 11 روزه بین اسرائیل و شبه‌نظامیان فلسطینی در غزه – نتانیاهو نتوانست یک دولت را تشکیل دهد و رقیب میانه‌رو یایر لاپید فرصت بعدی را برای تلاش پیدا می‌کند – و موفق می‌شود.

2 ژوئن 2021 – لاپید اعلام کرد که موفق به تشکیل یک دولت شده است. ائتلاف بعید – و شکننده – او از احزاب راست‌گرا، لیبرال و عرب در کمتر از دو هفته بعد سوگند یاد می‌کند و به ۱۲ سال حکومت متوالی نتانیاهو پایان می‌دهد.

ژوئن 2022 – کمتر از یک سال از حکومتش می گذرد، ائتلاف لاپید اکثریت کم خود را به دلیل فرار از دست می دهد. دولت به جای اینکه منتظر بماند تا مخالفان به آنها رای بدهند، پارلمان را منحل می کند و پنجمین انتخابات اسرائیل از سال 2019 را آغاز می کند.

1 نوامبر 2022 – روز انتخابات. پس از اعلام نتایج رسمی، معمولاً چند روز، رئیس جمهور با احزاب رایزنی می کند و نامزدی را که به نظر او بیشترین شانس را برای تشکیل دولت دارد، انتخاب می کند. هیچ حزبی هرگز اکثریت پارلمان 120 کرسی را به دست نیاورده است که دولت های ائتلافی را امری عادی می کند. هر کس که انتخاب شود، احتمالاً مذاکرات طولانی ائتلاف، یا تشکیل دولت – یا انتخابات ششم، انجام خواهد شد.

(گزارش توسط مایان لوبل، ویرایش توسط ویلیام مکلین)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.