چرخش صعودی قیمت طلا، چشم انداز نقره به دلیل ترس از رکود تیره شده است

پیش بینی قیمت طلا: اندکی صعودی پیش بینی قیمت نقره: خنثی تا خفیف نزولی قیمت طلا برای دومین هفته متوالی کاهش می یابد، نقره نیز کاهش می یابد، اما متحمل ضررهای سنگین تری می شود. افتادن ایالات متحده بازدهی و افزایش اشتها برای موقعیت‌های دفاعی ممکن است طلا را بالاتر ببرد. نقره ممکن است به

کد خبر : 220900
تاریخ انتشار : شنبه ۴ تیر ۱۴۰۱ - ۴:۰۴
چرخش صعودی قیمت طلا، چشم انداز نقره به دلیل ترس از رکود تیره شده است


پیش بینی قیمت طلا: اندکی صعودی

پیش بینی قیمت نقره: خنثی تا خفیف نزولی

  • قیمت طلا برای دومین هفته متوالی کاهش می یابد، نقره نیز کاهش می یابد، اما متحمل ضررهای سنگین تری می شود.
  • افتادن ایالات متحده بازدهی و افزایش اشتها برای موقعیت‌های دفاعی ممکن است طلا را بالاتر ببرد. نقره ممکن است به دلیل ترس از یک اقتصاد از این موقعیت استفاده کامل نکند رکود تقاضا برای فلزات صنعتی را کاهش می دهد
  • این مقاله به سطوح فنی کلیدی طلا که باید در هفته آینده توجه شود، می پردازد

بیشترین خوانده شده: قیمت طلا به دلیل تورم و رکود، سیگنال‌های متناقضی ارسال می‌کند

قیمت طلا (XAU/USD) در پنج جلسه گذشته متحمل زیان متوسطی شد که حدود 0.6 درصد کاهش یافت و به 1830 دلار رسید و برای دومین هفته متوالی در بحبوحه ضعف در مجتمع کالایی کاهش یافت، اما با کاهش احتمالاً توسط افزایش اضطراب رکود. نقره (XAG/USD)در همین حال، عملکرد منفی نیز داشت، اما بزرگتر ارسال کرد رها کردن بر نگرانی ها که رکود اقتصادی خواهد بود تقاضای خنک برای مواد خام با کاربردهای صنعتی

به دنبال هفته آینده، مسیر طلا و نقره ممکن است مقداری واگرایی را نشان دهد، حتی اگر این دو دارایی به دلیل ویژگی های مشابه پناهگاه امن و حساسیت قابل مقایسه به نرخ های بهره، تمایل به تجارت موازی دارند. گفته می شود، این احتمال وجود دارد که طلا بتواند تثبیت شود و روند صعودی، اما نقره برای به دست آوردن مجدد جایگاه زیادی تلاش خواهد کرد. بیایید نگاهی به چرایی آن بیاندازیم.

در روزهای آتی، چندین رویداد پرتأثیر در تقویم ایالات متحده رخ خواهد داد، از جمله سفارشات کالاهای بادوام ماه مه و تولید ژوئن ISM. اعداد اولیه از نظرسنجی های منطقه ای و S&P Global PMI گزارش می دهد نشان می‌دهد که داده‌های دریافتی احتمالاً به سمت نزولی متعجب می‌شوند و باعث افزایش نرخ می‌شوند شبح رکود در بزرگترین اقتصاد جهان

ترس از اینکه ایالات متحده به سمت فرود سخت پیش می رود ممکن است تقاضا برای سرمایه‌گذاری‌هایی را که تمایل دارند ارزش خود را حفظ کنند یا در طول آشفتگی بازار افزایش دهند، تقویت کند. این روایت همچنین می تواند بر نرخ های بهره آمریکا فشار نزولی وارد کند یا حداقل از افزایش قابل توجه آن جلوگیری کند.

پس از اینکه FOMC هزینه های استقراض را با 75 واحد پایه به 1.50-7.75 درصد افزایش داد. جلسه ژوئن و نشان داد که برنامه های خود را برای افزایش پیش بارگذاری دنبال خواهد کرد، بازدهی خزانه داری شروع به افزایش کرده است. عقب کشیدن از اوج چرخه خود در نگرانی که سخت شدن شرایط مالی باعث رکود خواهد شد، قبل از هدایت یک محور سیاست. در صورت ادامه بدتر شدن آمارهای اقتصادی، این انتظارات احتمالا در کوتاه مدت تثبیت خواهند شد، سناریویی که در این مرحله محتمل به نظر می رسد.

با بازدهی که مجدداً قیمت گذاری شده است و اشتها برای موقعیت‌های دفاعی در حال افزایش است، به نظر می‌رسد که طلا در موقعیت مناسبی قرار دارد تا در کوتاه مدت بهبود مناسبی داشته باشد. در حالی که این دو عامل می توانند قیمت سایر فلزات گرانبها را نیز افزایش دهند، نقره به دلیل نگرانی ها مبنی بر اینکه انقباض بالقوه تولید داخلی به طور قابل توجهی تقاضا برای فلزات صنعتی را کاهش می دهد، با مشکل مواجه خواهد شد. به دلایل فوق، XAU/USD می تواند با سوگیری اندکی صعودی معامله شود در انتهای ماه XAG/USD به نوبه خود دارای یک نیم رخ خنثی تا کمی نزولی.

تجزیه و تحلیل فنی طلا

از منظر فنی، نوسانات طلا در هفته های اخیر کاهش یافته است و این فلز به چیزی که به نظر می رسد وارد شده است مرحله تثبیت و طی چند ماه گذشته در محدوده 1875/1805 دلار معامله می شود. با توجه به اینکه XAU/USD اکنون به سمت حد پایین این بازه حرکت می کند، معامله گران باید واکنش قیمت را به دقت مشاهده کنند تا جهت کوتاه مدت احتمالی را تعیین کنند. با این حال، شکست به زیر 1805 دلار می تواند راه را برای عقب نشینی به سمت 1780 دلار و به دنبال آن 1755 دلار باز کند.

در سوی دیگر، اگر قیمت طلا شروع به حرکت به سمت بالا کند، همانطور که توسط تحلیل بنیادی پیشنهاد شده است، مقاومت اولیه نزدیک به 1860 دلار ظاهر می‌شود، منطقه‌ای که با میانگین متحرک ساده 50 روزه تعریف می‌شود و خط روند نزولی که از اوج مارس امتداد یافته است. اگر گاوها بتوانند این مانع را از بین ببرند، می‌توانیم شاهد صعود به سمت 1880 دلار باشیم. با قدرت بیشتر، تمرکز به 1895 دلار تغییر می‌کند، یعنی اصلاح فیبوناچی 38.2 درصدی کاهش مارس/مه.

نمودار فنی قیمت طلا

نمودار قیمت طلا با استفاده از TradingView تهیه شده است

ابزارهای آموزشی برای تاجران

  • آیا تازه شروع کرده اید؟ دانلود مبتدیان راهنمای معامله گران FX
  • آیا می خواهید در مورد شخصیت تجاری خود بیشتر بدانید؟ را بگیرید مسابقه DailyFX و دریابید
  • داده های موقعیت یابی مشتری IG اطلاعات ارزشمندی را در مورد احساسات بازار ارائه می دهد. راهنمای رایگان خود را دریافت کنید در مورد نحوه استفاده از این اندیکاتور تجاری قدرتمند در اینجا.

— نوشته شده توسط دیگو کولمن، استراتژیست بازار برای DailyFX





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.