چرا قیمت برخی بومگردی‌ها یکباره دوبرابر شد؟

[ad_1] همزمان با افزایش موج سفرها به جنوب کشور، هزینه اقامت در برخی بومگردی‌ها با افزایش قابل توجهی مواجه شده است. در یک ماه گذشته بررسی قیمت‌ها در برخی بومگردی‌های این مناطق، افزایش نرخ تا دوبرابر را نشان می‌دهد. رئیس جامعه اقامتگاه‌های بومگردی ایران، اما با رد این اتفاق از سوی بومگردی‌های مجاز، عامل این

کد خبر : 462025
تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷
چرا قیمت برخی بومگردی‌ها یکباره دوبرابر شد؟

[ad_1]

همزمان با افزایش موج سفرها به جنوب کشور، هزینه اقامت در برخی بومگردی‌ها با افزایش قابل توجهی مواجه شده است. در یک ماه گذشته بررسی قیمت‌ها در برخی بومگردی‌های این مناطق، افزایش نرخ تا دوبرابر را نشان می‌دهد. رئیس جامعه اقامتگاه‌های بومگردی ایران، اما با رد این اتفاق از سوی بومگردی‌های مجاز، عامل این گرانی را برخی پلتفرم‌های فروش و رزرو اقامتگاه دانست.

یاور عبیری در گفت‌وگو با ایسنا درباره افزایش نرخ اقامت در برخی بومگردی‌های جنوب کشور در زمانی که با افزایش تقاضا برای سفر مواجه هستند، اظهار کرد: بومگردی‌ها نرخ اقامت را افزایش نداده‌اند. برخی سایت‌ها و پلتفرم‌های فروش و رزرواسیون خدمات اقامت به دلیل شیوه‌هایی که برای تبلیغات و فروش دارند، نرخ‌ها را افزایش می‌دهند، وگرنه از هزینه اضافه‌شده، چیزی عاید بومگردی‌ها نمی‌شود و بیشتر مبلغ، به دلیل گارانتی فروش خدمات اقامتگاه، به همان سایت رزرواسیون می‌رسد.

او افزود: این سایت‌ها پرنفوذ و قدرتمند هستند و شیوه کار آنها به وجهه و هویت بومگردی‌ها ضربه می‌زند. در این سایت‌ها و پلتفرم‌ها هر نوع اقامتگاهی پیدا می‌شود، از مجاز و مجوزدار گرفته تا خانه‌های شخصی و ویلایی. اگر این سایت‌ها مجوز فعالیت دارند چرا تحت کنترل و نظارت نیستند و اجازه دارند هر نوع اقامتگاهی را تبلیغ کنند؟ اگر غیرمجاز هستند چرا آزادانه فعالیت می‌کنند و مانع کار آنها نمی‌شوند؟

عبیری گفت: ما بارها درباره تأثیر منفی این سایت‌ها و سامانه‌های فروش و رزرواسیون اعتراض کرده‌ایم، اما هیچ ترتیب اثری نداده‌اند. علاوه‌بر این، در یکی از پلتفرم‌های شناخته‌شده تبلیغات و آگهیِ فروش، تبلیغ اقامتگاه‌ها مشاهده می‌شود، چرا باید در چنین پلتفرمی که کالا، خانه و ماشین می‌فروشند، اجازه تبلیغ اقامتگاه‌های گردشگری هم داده شود؟

رئیس جامعه اقامتگاه‌های بومگردی ایران در ادامه درباره میانگین نرخ اقامت در بومگردی‌های کشور، گفت: هزینه اقامت در مناطق مختلف کشور متفاوت است، مثلا نرخ‌ها در استان‌های غربی به نسبت استان‌های مرکزی پایین‌تر است، اما به طور کل، میانگین نرخ را برای هر نفر حدود ۴۰۰ – ۵۰۰ هزار تومان می‌توان اعلام کرد.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.