چرا دلار آمریکا دوباره اینقدر قوی شده است؟ توسط رویترز

[ad_1] © رویترز. عکس فایل: اسکناس های دلار آمریکا در این تصویر نشان داده شده است که در 14 فوریه 2022 گرفته شده است. رویترز/دادو روویک/تصویر نوشته هری رابرتسون لندن (رویترز) – اگر سرمایه گذاران امسال روی یک چیز توافق کنند، این است که دلار سقوط خواهد کرد. این جهش 2 درصدی دلار در ماه

کد خبر : 360365
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲
چرا دلار آمریکا دوباره اینقدر قوی شده است؟  توسط رویترز

[ad_1]


© رویترز. عکس فایل: اسکناس های دلار آمریکا در این تصویر نشان داده شده است که در 14 فوریه 2022 گرفته شده است. رویترز/دادو روویک/تصویر

نوشته هری رابرتسون

لندن (رویترز) – اگر سرمایه گذاران امسال روی یک چیز توافق کنند، این است که دلار سقوط خواهد کرد. این جهش 2 درصدی دلار در ماه گذشته را بسیار گیج کننده کرده است.

تورم ایالات متحده در حال کاهش است و فدرال رزرو ممکن است افزایش نرخ بهره خود را در ماه آینده متوقف کند. بنابراین دلار باید در مسیر کاهش باشد، درست است؟

تحلیلگران می گویند که تعدادی از عوامل احتمالاً در این امر دخیل هستند. یکی این که طیفی از نگرانی‌ها – در مورد مذاکرات سقف بدهی ایالات متحده، سلامت بانک‌ها و چشم‌انداز اقتصاد جهانی – اعتبار دلار را به عنوان پناهگاه امن می‌سوزاند.

در همین حال، برخی نشانه‌ها وجود دارد که فدرال رزرو مجبور به افزایش مجدد نرخ‌ها شود و عوامل فنی بیشتری برای موقعیت‌یابی سرمایه‌گذاران دخیل هستند.

ترس از سقف بدهی

این واحد پولی – که واحد پول ایالات متحده را در برابر شش واحد پول دیگر می سنجد – از اواسط آوریل تقریباً 2 درصد افزایش یافته و به حدود 103 واحد رسیده است، اگرچه هنوز حدود 10 درصد از بالاترین رقم 20 ساله سپتامبر گذشته 114.78 کاهش یافته است.

توضیح استراتژیست های ارزی در حال حاضر این است که افت سقف بدهی باعث تقویت دلار شده است.

دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در حال نزدیک‌تر شدن به توافق بر سر افزایش سقف وام 31.4 تریلیون دلاری هستند. اما در زمانی که بسیاری از بانک‌ها ضعیف به نظر می‌رسند، تهدید یک نکول بدهی فاجعه‌بار بالقوه ایالات متحده همچنان ادامه دارد.

هنگامی که بازارها با چنین نگرانی هایی مواجه می شوند، اغلب دارایی های کم خطرتر مانند اوراق قرضه، طلا و دلار را خریداری می کنند.

استر رایشلت، استراتژیست ارزی در Commerzbank (ETR:) گفت: «قدرت اخیر دلار تا حد زیادی ناشی از افزایش تقاضای پناهگاه امن با توجه به «ناشناخته‌های ناشناخته» است.

«آسیب‌پذیری‌ها در بانک‌های منطقه‌ای ایالات متحده چقدر شدید است و عواقب تشدید درگیری سقف بدهی ایالات متحده چه می‌تواند باشد؟»

برخی از علائم نگران کننده در مورد رشد اقتصاد جهانی نیز ممکن است به خرید امن کمک کند. داده‌های این هفته چین نشان داد که اقتصاد این کشور در ماه آوریل ضعیف عمل کرده است.

فدرال رزرو ممکن است به پایان نرسد

آلوین تان، رئیس استراتژی آسیا FX در RBC Capital Markets، در بحث پناهگاه امن تردید دارد.

او گفت که اگر سرمایه گذاران نگران بودند، سهام سقوط می کرد. در واقع، از اواسط آوریل ثابت بوده است و امسال بیش از 8 درصد افزایش یافته است.

تان گفت نگرانی‌ها مبنی بر اینکه فدرال رزرو هنوز تورم را کاهش نداده است، بخشی از ماجرا است. نظرسنجی دانشگاه میشیگان که هفته گذشته منتشر شد نشان داد که انتظارات تورمی مصرف‌کننده در ماه مه به بالاترین میزان در پنج سال گذشته یعنی 3.2 درصد افزایش یافت و بازده اوراق قرضه و دلار را افزایش داد.

معامله گران در حال حاضر انتظار دارند که بانک مرکزی ایالات متحده در اواخر سال جاری و با فراگیر شدن رکود، نرخ بهره را به شدت کاهش دهد، با این حال تان در این مورد تردید دارد.

او گفت: «ما فکر می‌کنیم که این احتمال وجود دارد که نرخ‌های بهره آمریکا بیشتر شود. ما با این استدلال که دلار در حال کاهش مداوم است، قانع نشده ایم.

بازگشت طبیعی

برای سایر تحلیلگران، عوامل به اصطلاح فنی در بازی هستند.

سرمایه گذاران شرط بندی های بزرگی در برابر دلار انجام داده اند. داده‌های کمیسیون معاملات آتی کالا نشان می‌دهد، شرط‌بندی خالص صندوق‌های تامینی و سایر سفته‌بازان در هفته گذشته به 14.56 میلیارد دلار رسید که بزرگترین چنین موقعیتی از اواسط سال 2021 است.

به طور غیر شهودی، این موقعیت می تواند به رالی ها کمک کند. اگر دلار اندکی افزایش یابد، برخی از معامله گران ممکن است مجبور شوند با خرید دلار، پوزیشن های فروش خود را ببندند، که سپس ارزش آن را افزایش می دهد.

چستر انتونیفور، استراتژیست FX در BCA Research، می گوید: «دلار بسیار بسیار زیاد فروخته شده است.

“این یک شاخص فنی است. اما یک شاخص فنی ساده این است که کاهش مستقیم دلار برای شما بسیار غیر معمول است.”

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.