چرا جت‌های خصوصی در ارتفاع بالاتری پرواز می‌کنند؟

[ad_1] غزال زیاری: تفاوت میان پرواز با هواپیمای یک شرکت هواپیمایی و یک جت شخصی، به مراتب فراتر از احساس راحتی و آسایش در طول پرواز است و بحث اصلی به عملیات پرواز بر می‌گردد. این تفاوت‌های عملیاتی اغلب شامل این است که جت‌های خصوصی در ارتفاع بالاتری پرواز می‌کنند که می‌تواند بر تجربه پرواز

کد خبر : 395203
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۶:۱۷
چرا جت‌های خصوصی در ارتفاع بالاتری پرواز می‌کنند؟

[ad_1]

غزال زیاری: تفاوت میان پرواز با هواپیمای یک شرکت هواپیمایی و یک جت شخصی، به مراتب فراتر از احساس راحتی و آسایش در طول پرواز است و بحث اصلی به عملیات پرواز بر می‌گردد. این تفاوت‌های عملیاتی اغلب شامل این است که جت‌های خصوصی در ارتفاع بالاتری پرواز می‌کنند که می‌تواند بر تجربه پرواز تاثیر چشمگیری داشته باشد. اما دلیل این موضوع چیست؟

چرا جت‌های خصوصی در ارتفاع بالاتری پرواز می‌کنند؟

هواپیماهای مسافربری معمولا در ارتفاع ۱۰۵۰۰ متری سطح زمین پرواز می‌کنند اما جت‌های خصوصی ممکن است بین ۱۲۵۰۰ تا ۱۳۷۰۰ متر از سطح زمین فاصله بگیرند و برخی از جت‌ها حتی ممکن است تا ارتفاع ۱۵۵۰۰ متر از سطح زمین بالا بروند.

جت‌های خصوصی به دلیل ابعاد کوچکتر، از نظر نسبت قدرت به وزن، شرایط بهتری دارند و همین به آنها این امکان را می‌دهد تا توانایی بالارفتن سریع و حمل بارهای سبک‌تر، از جمله نکاتی است که جت‌های خصوصی را از هواپیماهای تجاری متمایز می‌کند. بتوانند زودتر به سرعت بالاتر دست یافته و بیشتر ارتفاع بگیرند. هواپیماهای مسافربری بزرگ، سوخت بیشتری نیاز دارند و بارشان سنگین‌تر است و از همین رو برای ارتفاع گرفتن به زمان بیشتری نیاز خواهند داشت.

private-jets-.jpg

فواید و مزایای عملیاتی

رسیدن به سرعت بالا و در نتیجه ارتفاع گرفتن، چند مزیت کاربردی برای مسافران جت‌های خصوصی دارد.

شاید مهمترین مزیت پرواز در ارتفاع بالاتر، کاهش حجم ترافیک هوایی در آن ارتفاع باشد. این به معنای زمان پرواز کوتاه‌تر وسفر سریع‌تر برای مسافران خواهد بود؛ باید این را در نظر داشت که با افزایش ارتفاع، موتورهای هواپیماها کارآمدتر می‌شوند، چرا که با کاهش چگالی هوا، هواپیماها سوخت کمتری می‌سوزانند.

بیشتر بخوانید:

از سوی دیگر پرواز در ارتفاعات بالاتر، باعث می‌شود تا از تاثیرگذاری شرایط نامساعد جوی بر روی پرواز، تا حدود زیادی کاسته شود. جت‌های خصوصی که در ارتفاعات بالاتر پرواز می‌کنند، راحت‌تر می‌توانند از فراز طوفان‌های بزرگ عبور کرده و حتی زمانی که این اتفاق نیفتد، در راستای تغییر مسیر برای جلوگیری از تداخل با طوفان، با ترافیک و ازدحام هوایی مواجه نخواهند شد.

این در حالی است که در پروازهای معمولی، خلبانان به هنگام تغییر مسیر، ممکن است با چالش‌هایی از جمله ازدحام ترافیک هوایی روبرو شوند و همین باعث اختلالات احتمالی و طولانی‌تر شدن زمان پرواز خواهد شد.

کاهش ترافیک هوایی در ارتفاعات بالاتر، به نفع مسافران جت‌های خصوصی است؛ چرا که خطوط هوایی تجاری به دلیل پروازهای مداوم و فراوان، با ترافیک هوایی سنگینی روبرو می‌شوند که این امر برنامه‌های پروازها را پیچیده می‌کند.

private-jets.jpg

راحتی مسافران

در ارتفاعات بالاتر، آرامش و راحتی مسافران نیز افزایش خواهد یافت. چرا که احتمال مواجهه با طوفان و آب و هوای نامساعد در آن ارتفاع کمتر خواهد بود. هوا در ارتفاع ۱۲۵۰۰۰ بالاتر از سطح زمین و بالاتر از آن رقیق‌تر است و همین باعث می‌شود تا مسافران سفری آرام‌تر را تجربه کرده و احتمال وقوع تلاطم در پرواز کاهش چشمگیری بیابد.

جت‌های خصوصی به دلیل وزن سبک‌ترشان ، می‌توانند سریعتر ارتفاع گرفته و به حداکثر ارتفاع مدنظرشان برسند و در ارتفاع بالاتری پرواز کنند و همین باعث خواهد شد تا کارآیی عملیاتی‌شان افزایش بیابد. در عین حال باید ترافیک هوایی کمتر، اجتناب از طوفان‌ها و شرایط آب و هوایی نامساعد را نیز به این مزایا افزود و در نتیجه مسافران جت‌های هوایی پروازهایشان را در مدت زمانی کمتر و در مسیری مستقیم انجام می‌دهند.

منبع: simpleflying

227227

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.