چرا تیم‌های ایرانی قهرمان آسیا نمی‌شوند؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ شب گذشته در شبکه اجتماعی کلاب‌هاوس اتاقی با موضوع حسرت قهرمانی تیم‌های ایرانی در آسیا تشکیل شد و محمد نصرتی و فرزاد آشوبی، دو پیشکوت فوتبال ایران درباره این اتفاق و هم‌چنین شرایط نمایندگان ایران در این فصل صحبت‌های جالبی را مطرح کردند که بخشی از آن را در ادامه می‌خوانید: محمد

کد خبر : 103918
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۶
چرا تیم‌های ایرانی قهرمان آسیا نمی‌شوند؟


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ شب گذشته در شبکه اجتماعی کلاب‌هاوس اتاقی با موضوع حسرت قهرمانی تیم‌های ایرانی در آسیا تشکیل شد و محمد نصرتی و فرزاد آشوبی، دو پیشکوت فوتبال ایران درباره این اتفاق و هم‌چنین شرایط نمایندگان ایران در این فصل صحبت‌های جالبی را مطرح کردند که بخشی از آن را در ادامه می‌خوانید:

محمد نصرتی پیشکسوت باشگاه پرسپولیس درباره جدایی شهریار مغانلو گفت:«پس از محرومیت عیسی کسی توقع نداشت عبدی انقدر مسلط کار کند و اعتماد به نفس او بالا رفته و می تواند خوب کار کند. درست است شهریار این اواخر خوب کار کرده بود ولی عیسی هم انگیزه بالایی دارد و عبدی و پاکدل هم می توانند خوب کار کنند و اینگونه نیست که مشکل داشته باشد.در خط هافبک هم اسدی و دهقانی بازیکنان خوبی هستند که اضافه شده‌اند.»

او درباره حسرت ۲۸ ساله تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا هم گفت:«من اسمش را حسرت نمی گذارم و اسمش عدم مدیریت صحیح است. برانکو هم اواخر حضورش اشاره کرد که فوتبال ما آماتور دنبال می شود. به نظرم یک سری زیرساخت ها مناسب نیست و برنامه ها مدون نیست. اتفاقات غیرقابل پیش بینی در باشگاه های بزرگ می افتد. مثلا همین تیم تراکتور. استقلال هم یک سری مشکلات مدیریتی داشت یا پرسپولیس که مدیریتش تغییر کرده است.»

او درباره بازی فردای پرسپولیس گفت:« با توجه به اینکه پرسپولیس دو دوره است به فینال لیگ قهرمانان می‌رسد قطعا در این دوره هم شرایط خوب و مطلوبی دارد و تجربه بازیکنان و کادر فنی بیشتر شده است. از طرفی چون در دوره اول با برانکو و پنجره بسته به فینال رسید اعتماد به نفس خوبی دارد و حتی تیم‌های دیگر هم به این نتیجه رسیدند مثل پرسپولیس می‌توانند به فینال برسند. پرسپولیس می‌تواند مقابل استقلال تاجیکستان برنده باشد. البته هیچ تیمی از پیش برنده نیست و قطعا کادر فنی بازی های حریف در مرحله مقدماتی را آنالیز کرده و آن ها الهلال را هم شکست داده اند. به لحظاف فیزیکی ولی از پرسپولیس ضعیف تر هستند و تیم های ملی و باشگاهی ما نشان داده اند در غرب آسیا بهترین هستند. تنها مشکل عدم هماهنگی و این باشد که پرسپولیس در کوران مسابقات نبوده است.

فرزاد آشوبی همچنین در مورد خصوصی سازی گفت: یک سری استانداردها باید وجود داشته باشد ولی در ورزش ما الان چنین دیدگاهی وجود ندارد و در شرایط فعلی این کار سخت است. البته بعضی باشگاه ها در بحث سخت افزاری شرایط بهتری دارند ولی این برای موفقیت باشگاه ها کافی نیست. ما حتی فرض را بر این بگیریم که خصوصی سازی انجام شود و باشگاه ها واگذار شوند، با قوانینی که از سرمایه گذار حمایت نمی کنید چه توقعی خواهیم داشت؟ بدون اصلاح قوانین ناقص، خصوصی سازی فقط کلمه است و در صورت عملی شدن هم اتفاقات خوبی نخواهد افتاد.

او درباره شرایط استقلال اظهار داشت:«استقلال با شرایط سختی به مصاف تیمی می رود که شرایط متفاوتی دارد و اگر منطقی باشیم، شانس و احتمال برتری برای تیمی است که برنامه ریزی بهتری دارد و این ها عواملی است که احتمال برد الهلال را بیشتر می کند. امیدوارم روز خاصی را شاهد باشیم و این تیم برای موفقیت نیاز به فاکتورهای ویژه ای دارد و حق اشتباهی نیست.»

هافبک سابق سرخابی‌ها درباره نقل و انتقالات استقلال گفت:«وقتی ما از یک فرآیند صحبت می‌کنیم، یک بخشی این است که استقلال بازیکنانی را از دست داد و این طبیعی است ولی مهم این است که جایگزینی به چه صورتی خواهد بود و چقدر زمان لازم است تا این بازیکنان به شکل خوبی با سایر نفرات به هماهنگی نسبی برسند. تمرینات استقلال نه در زمان بندی مورد نظر کادر فنی و نه به شکل مورد نظر آن ها شروع شد و فضای توام با آرامشی نبود و این انرژی زیادی از گروه فنی و بازیکنان گرفت. در مورد خریدها امین قاسمی‌نژاد بازیکن باکیفیتی است و می تواند در استقلال هم عملکرد سابق را تکرار کند. استقلال خریدهای بدی نداشته و جدایی قایدی با توجه به پیشنهاداتش عجیب نبود. بزرگ ترین افسوس من این بود که مسعود ریگی از این تیم جدا شد چون بازیکنی بود که با کمترین نوسان و بیشترین بازدهی در استقلال بازی می کرد و حیف شد که استقلال نتوانست چنین بازیکنی را حفظ کند.»

آشوبی درباره تغییرات پرسپولیس گفت:«پرسپولیس دو بازیکن فوق العاده خودش و بهترین بازیکنانش یعنی کنعانی زادگان و نوراللهی را از دست داد. نعمتی و ابراهیمی خصوصیاتی دارند که می توانند در پرسپولیس موفق باشند. رضا اسدی بازیکن مورد علاقه من بود ولی دوری اش از فضای فوتبال ایران باعث می شود که مجبور باشیم صبر کنیم. در حال حاضر مهم ترین دغدغه جانشینی نوراللهی است. خوبی رضا اسدی این است که می تواند در چند نقطه بازی کند و این سبک از بازیکنان سطح بالایی دارند ولی این که الزاما همان فرمت نوراللهی را بخواهد تکرار کند سخت است. مهم این است اسدی فرم خوبی داشته باشد که با ایده های فنی به خودش و تیمش کمک کند و مدل بازی اش در پرسپولیس جذب شود.»

او در پایان گفت:«امیدوارم شرایط به سمتی برود که دغدغه‌های فوتبال ما در زمینه‌هایی که درگیر آن است به حداقل برسد و استانداردسازی و حرفه‌ای‌سازی به معنای واقعی در فوتبال ما شکل بگیرد. ما برای موفقیت هیچ راهکاری به جز این مسیر نخواهیم داشت.»

چرا تیم‌های ایرانی قهرمان آسیا نمی‌شوند؟

۲۵۸ ۲۵۱



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.