چرا بایدن برای اسرائیل کاسه داغتر از آش شد؟/ جو سمپاتی غریزه‌ای دارد

[ad_1] به گزارش هوشمند نیوز پایگاه مادرجونز در تحلیلی نوشت: «برای بایدن این موضوع شخصی است، و او در درونش، هویت خودرا با اسراییل شناسایی می کند. این را می توان در صحبت های شدیدا احساساتی او درباره قربانیان اسراییلی حمله حماس دید. ولی قبل و بعد از حمله حماس به اسراییل، بایدن هیچگاه هیچ

کد خبر : 455005
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۴:۱۹
چرا بایدن برای اسرائیل کاسه داغتر از آش شد؟/ جو سمپاتی غریزه‌ای دارد

[ad_1]

به گزارش هوشمند نیوز پایگاه مادرجونز در تحلیلی نوشت: «برای بایدن این موضوع شخصی است، و او در درونش، هویت خودرا با اسراییل شناسایی می کند. این را می توان در صحبت های شدیدا احساساتی او درباره قربانیان اسراییلی حمله حماس دید. ولی قبل و بعد از حمله حماس به اسراییل، بایدن هیچگاه هیچ نوع همدلی ای با مردم فلسطین نشان نداده است. پروفسور رشید خالدی، استاد مطالعات مدرن عربی در دانشگاه کلمبیا میگوید، بایدن این همدلی را نشان نمی دهد “چون واقعا فکر میکنم مردم فلسطین را اصلا نمیبیند.” پروفسور خالدی میگوید در عوض، “بایدن مردم اسراییل را آنطور که دولت های آن و دستگاه رسانه ای عظیم آن معرفی می کنند می بیند.” یک مقام سابق دولت بایدن می گوید، “آقای رییس جمهور انسانیتِ دو طرف را تصدیق نمی کند. او درد و رنج اسراییلی ها را با جزییات کامل توصیف می کند، ولی در عوض درد فلسطینی ها را مبهم باقی می گذارد، اگر اصلآ آن را ذکر کند.”…»

نویسنده می گوید که این مقاله متن صدها شهادت در کنگره امریکا را که فراموش شده اند، مرور می کند، و با تعداد زیادی از مقامات سابق دولت های اوباما و بایدن، و همچنین کارشناسان برجسته اسراییل و فلسطین مصاحبه کرده است.

نویسنده می نویسد: «این بررسی نشان می دهد که بایدن دارای سمپاتی غریزه ای برای اسراییلی ها است، ولی هیچگونه کنجکاوی درباره [درد و رنج] فلسطینیان ندارد؛ نگاه او به سیاست داخل در امریکا و نظر مردم نسبت به اسراییل روز به روز کهنه تر شده است؛ و دارای تعهدی عمیق به این باور غیر قابل اثبات است که صلح در خاورمیانه فقط وقتی خواهد آمد که هیچگونه فاصله ای بین آمریکا و اسراییل نباشد [و امریکا صد در صد از اسراییل حمایت کند]. نتیجه این نگاه این است که بایدن- علیرغم فشار شدید بین المللی- به تداوم اهدای کمک های بدون قید و شرط به اسراییل حق تقدم داده است تا به خودِ جنگ. نتیجه چنین سیاسی هم قابل پیش بینی است. اسراییل برای ده ها سال هرچه که خواسته از امریکا گرفته است، هر رئیس جمهور دیگری از امریکا نیز همین حمایت را به خاطر حمله حماس به اسراییل که منجر به کشته شدن ۱۲۰۰ اسراییلی شد، ارائه می کرد.

ولی بایدن بیشتر از هر دموکرات دیگری در دفاع از اسراییل پیش رفته است. وقتی سناتور بود، ده ها سال قبل از ترامپ بایدن از انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس حمایت کرد، لاف زد که بیشتر از هر آمریکایی دیگری برای جمع آوری پول برای ایپک- بزرگترین لابی اسراییل در امریکا- کوشش کرده است، و شدیدا به جورج بوش پدر به خاطر فشار آوردن به اسراییل برای مذاکره با مردم فلسطین حمله کرد. به عنوان معاون اوباما مانع از فشار او به اسراییل برای مذاکرات صلح با فلسطینیان شد، و به عنوان رئیس جمهور همان سیاست حمایت [یک طرفه] از اسراییل را که ترامپ اجرا کرد ادامه داده، و فلسطینیان را کنار گذارده است…..

در روزهای اول جنگ بایدن گفت که حمله حماس به اسراییل معادل ۱۵ حمله تروریستی به آمریکا در ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ هستند. حال که نزدیک ۲۴ هزار نفر از مردم فلسطین جان باخته اند، با همان استدلال، این تعداد جان باخته معادل ۹۰۰ حمله ۱۱ سپتامبری به غزه است. اگرچه اسراییل به هیچ یک از توصیه های دولت بایدن عمل نکرده است، اما بایدن هنوز به کنگره فشار می آورد که به اسراییل ۱۴.۳ میلیارد دلار کمک[اضافی علاوه ی بر کمک سالانه ۳.۸ میلیارد دلاری] کند. این به غیر از هزاران بمبی است که امریکا به اسراییل داده که بیشتر غزه را ویران کرده، ۸۰ درصد مردم غزه را آواره کرده، و با استفاده از سلاح گرسنگی مرتکب اعمالی شده که دیدبان حقوق بشر آن را جنایات جنگی نامیده است.

بایدن اغلب گفته که حمایت[تمام عیار] او از اسراییل به دو دلیل است: گفت و گویی که وی با پدرش درباره هولوکاست داشت، و همچنین ملاقاتی که او با گلدا میر نخست وزیر سابق اسراییل در سال ۱۹۷۳ داشت. ولی مهم ترین دلیل حمایت بایدن از اسراییل گفتگوی “بسیار بسیار” طولانی ای بود که او با سناتور هنری جکسون- سناتور دموکرات راستگرا- درباره اسراییل داشت. در سال ۱۹۸۳، در مراسم یادبود سناتور جکسون، بایدن گفت اگر جکسون نبود او آنقدر از اسراییل حمایت نمی کرد. جکسون به او توصیه کرد که بارها به اسراییل رفته و از کمپ های نازی ها در زمان جنگ دوم جهانی نیز دیدن کند…..»

۳۱۱۳۱۱

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.