چرا استخراج بیت کوین به Stratum V2 نیاز دارد؟

[ad_1] استخراج بیت کوین متمرکز است، اما خطر سانسور شبکه چقدر واقعی است؟ و آیا پروتکلی به نام Stratum V2 می تواند صنعت را نجات دهد؟ این سرمقاله نظری توسط فدریکو ریوی، نویسنده خبرنامه Bitcoin Train است. منبع استخراج بیت کوین در دسترس همه: لوازم خانگی، دستگاه های پوشیدنی مانند ساعت های هوشمند و عینک

کد خبر : 329812
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
چرا استخراج بیت کوین به Stratum V2 نیاز دارد؟

[ad_1]

استخراج بیت کوین متمرکز است، اما خطر سانسور شبکه چقدر واقعی است؟ و آیا پروتکلی به نام Stratum V2 می تواند صنعت را نجات دهد؟

این سرمقاله نظری توسط فدریکو ریوی، نویسنده خبرنامه Bitcoin Train است.

منبع

استخراج بیت کوین در دسترس همه: لوازم خانگی، دستگاه های پوشیدنی مانند ساعت های هوشمند و عینک های هوشمند، همگی قادر به استخراج با ریزتراشه های تخصصی هستند. این آینده ای است که بسیاری از بیت کوین داران به آن امیدوار هستند.

در حالی که چنین سناریویی ممکن است چندان دور از واقعیتی که در انتظار ما است نباشد، امروز ما هنوز در بیت کوین هستیم. روایت آفرینش در انجیل فصل و واقعیت هنوز آنطور که آنتونوپولوس پیش بینی کرده بود، نیست. در واقع ماینینگ در حال متمرکز شدن است.

ماه گذشته، Foundry USA تنها 34 درصد از نرخ هش را هماهنگ کرد. اگر Antpool را اضافه کنیم که سهم آن 18.2٪ از کل نرخ هش است، 52٪ از قدرت محاسباتی جهانی بیت کوین تنها در اختیار دو استخر ماینینگ است.

پیتر تاد، توسعه‌دهنده معروف بیت‌کوین اخیراً به مشکل این تمرکز اشاره کرد:

“بیت کوین مرده است.” ماینینگ به پایان رسیده است. آنها بیت کوین را تنظیم خواهند کرد. “سانسور خواهد آمد.”

من می توانم شما را در حال حاضر بشنوم، اما ما باید آرام باشیم. برای درک مفاهیم – و راه حل ها – باید یک قدم به عقب برداریم و مفهوم “استخر معدن” را مرور کنیم.

تکامل استخراج استخر

آیا ترجیح می دهید هر پنج سال یک بار 100000 دلار دریافت کنید یا سالی یک بار 20000 دلار؟ پاسخ به این سوال توسط اکثر افراد، ظهور استخرهای معدن را توضیح می دهد.

در دراز مدت، پرداخت یکسان است، آنچه تغییر می کند دفعات دریافت پرداخت است. در یک محیط بسیار رقابتی مانند استخراج، این امر بسیار مهم است. این می تواند بقا یا ورشکستگی مزارع ماینینگ را تعیین کند که – صرف نظر از تغییر قیمت بیت کوین – باید ماشین ها را با پرداخت هزینه برق و همچنین وام هایی که برای خرید سخت افزار یا سایر هزینه ها گرفته می شود، روشن نگه دارد.

استخر ماینینگ سروری است که معمولاً توسط یک شرکت اداره می‌شود و مزارع ماینینگ و ماینرهای فردی واقع در مناطق مختلف را متحد می‌کند و منابع محاسباتی خود را ادغام می‌کند و آنها را به عنوان محصول یک تیم واحد ترکیب می‌کند و در رقابتی که استخراج بیت کوین است، شرکت می‌کند. قدرت محاسباتی بالا که توسط استخرها هماهنگ می شود، در مقایسه با شانس اندک یک ماینر، این امکان را فراهم می کند که بیشتر در رقابت اثبات کار برنده شود و پاداش را به تناسب محاسبات بین همه اعضای خود توزیع کند. قدرتی که فراهم کرده اند.

بیایید مثالی بزنیم: راه اندازی یک مزرعه ماینینگ که 0.025 درصد از نرخ هش جهانی را تولید می کند – فعالیتی که امروزه مستلزم سرمایه گذاری چند میلیون دلاری است – به احتمال زیاد به ماینر اجازه می دهد تا از هر 4000 بلوک بلاک چین بیت کوین بنویسد. با در نظر گرفتن میانگین نرخ تولید یک بلوک در هر 10 دقیقه، این به معنای یک پاداش بلاک در ماه است که در حال حاضر 6.25 بیت کوین ارزش دارد.

با این حال، با همان قدرت محاسباتی موجود، می‌توان به یک استخر ماینینگ ملحق شد که مثلاً 25 درصد از نرخ هش جهانی را کنترل می‌کند. از نظر آماری، این استخر به احتمال زیاد در هر چهار بلوک یک بلوک استخراج می کند، یعنی هر 40 دقیقه یک بلوک. مزرعه ماینینگی که تصمیم به پیوستن دارد، متناسب با قدرت محاسباتی که ارائه می‌کند، پاداش دریافت می‌کند، بنابراین همیشه معادل یک بلوک در ماه دریافت می‌کند، اما به طور متوسط ​​هر 40 دقیقه یک بار پرداخت می‌شود (معمولاً استخرها پاداش را پرداخت می‌کنند. یک بار در روز برای کاهش هزینه ها).

پیوستن به یک استخر، آینده را قابل پیش‌بینی‌تر می‌کند، زیرا پرداخت‌ها، اگرچه لزوماً بیشتر از استخراج انفرادی نیستند، اما فراوان‌تر هستند. اولین استخر در سال 2010 با نام Slush Pool که اکنون به عنوان Braiins Pool شناخته می شود، به وجود آمد و از آن زمان، این مدل از جمعیت خارج شد.

همانطور که در بالا توضیح داده شد، بسیاری از قدرت محاسباتی شبکه در حال حاضر در دست استخرها است که به ناچار نقاط تمرکز را تشکیل می دهند.

بنابراین، وضعیت کنونی ماینینگ چگونه است و چه خطراتی دارد؟

ظهور ریخته گری ایالات متحده آمریکا

در 15 فوریه 2021، Foundry USA Pool 0.98٪ از نرخ هش را هماهنگ کرد. دو سال بعد این رقم به 34 درصد رسیده است. در این میان چه اتفاقی افتاده است؟

منبع

Foundry یک شرکت مستقر در نیویورک است که به طور کامل متعلق به گروه ارز دیجیتال (DCG)، یکی از بزرگترین صندوق های سرمایه گذاری “کریپتو” در جهان است. از جمله فعالیت‌های مختلف Foundry می‌توان به استخراج معدن اشاره کرد که توسط کسب‌وکار Foundry USA Pool انجام می‌شود که به معیار واقعی برای استخراج‌کنندگان نهادی ایالات متحده تبدیل شده است.

تصادفی نیست که رشد Foundry تا حدودی با ممنوعیت استخراج معادن چین در ماه مه 2021 همزمان است. همانطور که در آن زمان به طور گسترده گزارش شد، بسیاری از معدنچیانی که از چین فرار کردند به قزاقستان و همچنین ایالات متحده سرازیر شدند. یکی از مقاصد مورد علاقه تگزاس بوده است، که در حال حاضر یکی از مساعدترین مناطق در جهان برای استخراج معادن به شمار می رود، حداقل به دلیل قوانین دوستانه.

در مصاحبه اخیر، گابریل ورنتییک محقق معدن و توسعه دهنده Stratum V2 به مجله بیت کوین گفت که “بیشتر ماینرهای مستقر در تگزاس زیر نظر Foundry هستند.”

پس از آن می‌تواند دلیل دیگری در پشت سواری استخر آمریکایی وجود داشته باشد: سرمایه‌گذاری هنگفت در ASIC‌های جدید در زمانی (بازار صعودی بین اواخر سال 2020 و اوایل سال 2021) که بسیاری از رقبا می‌توانند تمرکز بیشتری روی کسب سود داشته باشند. برای مثال، در سپتامبر 2020، Foundry با سازنده ASIC MicroBT همکاری امضا کرده بود تا دسترسی اولویت‌دار به ASIC‌های جدید M30S را برای ماینرهای سازمانی خود فراهم کند.

چندین ماه از خرید ASIC تا شروع عملیات آن می گذرد، به ویژه در زمانی که تراشه ها در دسترس نیستند. بنابراین، هنگامی که سخت افزار جدید در پایان سال 2021 آماده بهره برداری می شود، آنچه اتفاق می افتد این است که Foundry USA سهم بزرگی از بازار را به دست می آورد. به عنوان مثال، از 8.5٪ در اکتبر 2021 به 19٪ در ژانویه 2022 می رسد.

خطرات تمرکز معدن چیست؟

چرا این مشکل است که Foundry USA 34٪ از نرخ هش جهانی را هماهنگ می کند؟ زیرا تا به امروز، اگرچه قدرت محاسباتی استخر توسط تعداد زیادی مزارع مختلف استخراج می شود، بلوک های نامزد در کنار استخر ساخته شده اند. این استخر است که تصمیم می گیرد کدام تراکنش ها را در بلوک قرار دهد. این یک نقطه آسیب‌پذیری را معرفی می‌کند که می‌تواند به دو مشکل منجر شود: سانسور تراکنش‌ها یا آدرس‌ها و حمله 51 درصدی. دومی می تواند دو هدف داشته باشد:

  1. Denial of Service: استخراج عمدی بلوک های خالی که با جلوگیری از تایید تراکنش ها، سرعت شبکه را کند می کند. با 34 درصد قدرت محاسباتی، این احتمالاً هر سوم بلوک خالی خواهد بود.
  2. خرج مضاعف: لغو تراکنشی که توسط مهاجم انجام شده و از طریق فورک بلاک چین در یک بلوک تایید شده اخیر قرار داده شده است.

این تهدید توسط پروتکل فعلی که توسط ماینرها و استخرهای استخراج برای برقراری ارتباط با یکدیگر استفاده می شود امکان پذیر است: Stratum V1.

با این حال، ما می دانیم که راه حل چیست و نام آن Stratum V2 است (به تفصیل در زیر). در حال حاضر، Braiins Pool، خود Foundry USA و یک تیم از توسعه دهندگان مستقل و منبع باز روی آن کار می کنند. گروه دوم شامل ورنتی است.

آیا این احتمال وجود دارد که تحت یک تعهد فرضی ایالات متحده، Foundry USA بتواند معاملات خاصی را سانسور کند؟

ورنتی گفت: از نظر فنی، ممکن است این اتفاق بیفتد. “اما برای چه مدت؟ هرچه سانسور بیشتر طول بکشد، ماینرها زمان بیشتری برای درک این موضوع دارند و شروع به انتقال فعالیت خود به استخرهای دیگر می کنند. این به این دلیل است که سانسور به معنای از دست دادن کمیسیون است، بنابراین یک ماینر انگیزه اقتصادی دارد تا به استخری برود که در عوض با اجتناب از سانسور تراکنش ها، آن کمیسیون ها را جمع آوری کند.

سابقه استخر MARA

سابقه مربوطه در این زمینه به می 2021 برمی گردد. استخر تحت کنترل Marathon، MARA Pool، در ابتدای ماه تصمیم گرفته بود که فقط بلوک های دارای تراکنش های مطابق با OFAC را استخراج کند، بنابراین آدرس های در لیست سیاه وزارت خزانه داری ایالات متحده را سانسور کرد. قیام جامعه بیت کوین و این واقعیت که هیچ ماینر دیگری از آن پیروی نکرد، باعث شد MARA Pool در کمتر از یک ماه تغییر کند. در پایان ماه می، Marathon در یک بیانیه مطبوعاتی نوشت که دیگر تراکنش ها را فیلتر نخواهد کرد.

بنابراین به نظر می رسد خطر سانسور حداقل است و در هر صورت به راحتی در مدت زمان کوتاهی برطرف می شود. بنابراین، احتمال حمله 51 درصدی به رهبری Foundry USA چقدر است؟

ورنتی گفت: «لحظه‌ای که حمله انکار سرویس، یعنی استخراج بلوک‌های خالی برای کند کردن فرآیند تأیید تراکنش آغاز شد، همه چیز در بلاک چین قابل مشاهده خواهد بود». سپس، بلافاصله، ماینرها نرخ هش خود را به استخرهای دیگر هدایت می کنند. این به این دلیل است که بدون کارمزد تراکنش، هر ماینر پول کمتری برای کار خود دریافت می کند. ماینرها انگیزه مستقیمی برای ارائه نرخ هش به استخر دیگری خواهند داشت، عملیاتی که تنها یک دقیقه طول می کشد. اگر Foundry USA استخراج بلوک‌های خالی را شروع کند، به نظر من نیمی از نرخ هش را در عرض یک ساعت از دست می‌دهد.

ورنتی ادامه داد: «شاید یک حمله 51 درصدی با هدف دو برابر کردن هزینه ها نگران کننده تر باشد. در سطح فنی، حتی با نرخ هش پایین‌تر می‌توان تلاش کرد تا دو برابر هزینه کرد، اما باز هم، دلیل آن چه خواهد بود؟ زیرا درست است که Foundry USA به عنوان یک استخر سازمانی تحت کنترل ایالات متحده دیده می شود، اما هنوز یک تجارت است. منافع اقتصادی آن این است که شبکه را به بهترین نحو ممکن کار کند. هزینه مضاعف وضعیت بیت کوین را به عنوان یک شبکه تغییرناپذیر تضعیف می کند و من تصور می کنم که می تواند باعث سقوط فوری قیمت آن شود. انگیزه متقابل احتمالاً شامل یک تریلیون دلار خواهد بود که توسط ایالات متحده برای انجام چنین حمله ای پرداخت می شود.

راه حل: Stratum V2

خطر سانسور و خطر حمله 51 درصدی توسط استخرهای ماینینگ زمانی که یک پروتکل ارتباطی جدید بین ماینرها و استخرها به طور گسترده استفاده شود حذف خواهد شد: Stratum V2.

این پروتکل به هر ماینر منفرد اجازه می دهد تا بلوک کاندید خود را بسازد و این قدرت را از استخر حذف کند. بنابراین، این استخر نمی‌تواند تراکنش‌های فهرست سیاه را از یک بلوک مستثنی کند، همچنین نمی‌تواند بلوک‌های خالی بنویسد یا تراکنش‌هایی با هزینه‌های مضاعف انجام دهد. مسئولیت نوشتن بلاک از دست استخر به تمام ماینرهای آن منتقل می شود.

Stratum V2 در حال حاضر توسط Braiins Pool پیاده سازی شده است و به صورت دوره ای توسط Foundry USA آزمایش می شود، اما اکثریت قریب به اتفاق نرخ هش هنوز توسط استخرهایی که از Stratum V1 استفاده می کنند هماهنگ می شود.

مشوق هایی که استخرها را به پذیرش Stratum V2 سوق می دهد چیست؟ چه چیزی باعث می شود که آنها داوطلبانه کنترل خود را بر ساخت بلوک از دست بدهند؟

ورنتی پاسخ داد: دو ویژگی اساسی دیگر پروتکل Stratum V2: امنیت و عملکرد.

«امنیت: برخلاف Stratum V1، Stratum V2 یک پروتکل رمزگذاری شده است. این اجازه حملات ربودن با نرخ هش را که امروزه امکان پذیر است را نمی دهد. در این حملات، هکر مانع ارتباط بین ماینر و استخر ماینینگ می شود، مدرک کاری را که ماینر تولید می کند را می گیرد و وانمود می کند که نویسنده آن شواهد است و به استخر دستور می دهد تا پاداش را برای او ارسال کند. این نمی تواند با Stratum V2 اتفاق بیفتد زیرا ارتباطات رمزگذاری شده است و بنابراین اثبات کار ارائه شده توسط ماینر به استخر برای ناظران خارجی قابل مشاهده نیست. این اولین انگیزه است: با چنین امنیتی، استخر می تواند استخراج کنندگان بیشتری را نسبت به کسانی که این تضمین را ارائه نمی دهند جذب کند.

“عملکرد: ارتباط بین ماینر و استخر استخراج در Stratum V1 قابل خواندن توسط انسان است، این در کد ASCII است. از طرف دیگر در Stratum V2 ارتباطات کاملاً به صورت کد باینری است. این عامل کوچک عملکرد را افزایش می دهد زیرا زمان تبدیل از کاراکتر قابل خواندن توسط انسان به باینری ذخیره می شود، بنابراین بسته های اطلاعاتی بیشتری را می توان در یک بازه زمانی معین نسبت به Stratum V1 منتقل کرد. این مهم است زیرا توانایی ارائه مدرک بیشتر برای کار می تواند در برنده شدن در مسابقه نوشتن بلوک تعیین کننده باشد. بهبود عملکرد یک مزیت رقابتی است.»

این یک پست مهمان توسط فدریکو ریوی است. نظرات بیان شده کاملاً متعلق به خود آنها است و لزوماً نظرات BTC Inc یا مجله Bitcoin را منعکس نمی کند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.