چرا آمریکا مجبور به خروج از عراق شد؟

به گزارش خبرآنلاین، احمد دستمالچیان در پاسخ به اینکه دلیل تصمیم آمریکایی ها برای خروج از عراق تا پایان سال جاری چه بودف گفت: قرار بر این بود که آمریکایی ها نیروهای خود را از افغانستان و عراق خارج کنند که این دو اتفاق رخ داد. طبق گفته های روسای جمهور قبلی آمریکا این حضور نظامی چیزی

کد خبر : 83812
تاریخ انتشار : جمعه ۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۸
چرا آمریکا مجبور به خروج از عراق شد؟



به گزارش خبرآنلاین، احمد دستمالچیان در پاسخ به اینکه دلیل تصمیم آمریکایی ها برای خروج از عراق تا پایان سال جاری چه بودف گفت: قرار بر این بود که آمریکایی ها نیروهای خود را از افغانستان و عراق خارج کنند که این دو اتفاق رخ داد. طبق گفته های روسای جمهور قبلی آمریکا این حضور نظامی چیزی جز هزینه های گزاف و تلفات چیز دیگری برای این کشور نداشته و ۷ تریلیون دلار در این راستا خرج شده است. بدیهی است که عدم دستیابی به نتیجه این مهم را نشان می دهد که چنین سیاستی نباید ادامه پیدا کند. آن هم در وضعیتی که آمریکا به لحاظ اقتصادی در موقعیت شکننده ای قرار دارد و مردم آن از چنین وضعیتی ناراضی هستند. از آنجایی که مساله مقابله با چین یکی از اولویت های مهم و حیاتی ایالات متحده به شمار می رود، باید تمرکز خود را به سمت شرق آسیا متمرکز کند تا موانع ابرقدرت بودن واشنگتن برداشته شود.از طرفی اگر حل و فصل موضوعات منطقه ای ادامه دار نباشد و تنش ها افزایش یابد، اهداف و منافع آمریکا بیش از گذشته مورد حمله و اصابت قرار خواهد گرفت. در این بین بیداری و آگاهی مردم کشورهای منطقه نیز مهم است و مانند گذشته نیست که زیر بار زورگویی و سلطه آمریکایی ها بروند.

وی افزود: در مجموع با توجه به شرایط داخلی عراق و از آنجایی که گروه ها، جریان ها، پارلمان و غیره خواستار خروج آمریکا از عراق هستند، بایدن چاره ای جز بیرون کشیدن نیروهایش از خاک عراق ندارد. همانند خروجی که از افغانستان داشتند. موضوعی که دیر یا زود باید انجام می شد. تجربه پیش رو نشان می دهد که با خروج نیروهای بیگانه، منطقه می تواند هر چه بیشتر به سمت صلح و ثبات حرکت کند. چرا که تضمین امنیت در گرو همکاری های جامع و مشترک کشورهای منطقه قابل تحقق خواهد بود و در گذار این همکاری ها است که امنیت به وجود می آید. بنابراین امنیت را نمی توان مقوله ای وارداتی و خریدنی تلقی کرد چرا که این دخالت های کشورهای فرامنطقه ای است که به ناامنی و بی ثباتی دامن می زند.طبیعی است که پس از خروج نیروهای آمریکایی از منطقه زمینه های همکاری کشورهای منطقه بیش از پیش فراهم خواهد شد و به نظر می رسد که آمریکایی ها نیز مانعی برای این همکاری ها متصور نیستند. طبق گزارشات بدست آمده آمریکا در حال حاضر و به صورت محرمانه در حال حمایت برخی از کشورهای منطقه برای شکل گیری این گفتگوها و رفع تنش ها است.

مشروح گفتگو را در لینک زیر بخوانید:

خروج آمریکایی‌ها از عراق چه معنایی برای منطقه دارد؟

311311



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.