چای گران شد/ پرفروش‌ترین بسته نیم‌کیلویی چای خارجی چند؟

[ad_1] قیمت بسته‌های نیم کیلویی چای خارجی درحدفاصل شهریور پارسال تا امسال به‌طور متوسط از ۱۴۳ به ۲۰۵ هزار تومان رسیده و از یک طرف دیگر داده‌های مرکز آمار نشان می‌دهد میزان سرعت رشد قیمت چای خارجی در همین مدت از نرخ تورم خوراکی‌ها حدود شش درصد جلو زده است. مسئولان اتحادیه بنکداران مواد غذایی

کد خبر : 415177
تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۶
چای گران شد/ پرفروش‌ترین بسته نیم‌کیلویی چای خارجی چند؟

[ad_1]

قیمت بسته‌های نیم کیلویی چای خارجی درحدفاصل شهریور پارسال تا امسال به‌طور متوسط از ۱۴۳ به ۲۰۵ هزار تومان رسیده و از یک طرف دیگر داده‌های مرکز آمار نشان می‌دهد میزان سرعت رشد قیمت چای خارجی در همین مدت از نرخ تورم خوراکی‌ها حدود شش درصد جلو زده است. مسئولان اتحادیه بنکداران مواد غذایی در ماه‌های گذشته مدام درباره نحوه واردات چای خارجی و تاثیر آن در افزایش قیمت‌ها هشدار دادند و بررسی‌های فرارو مشخص می‌کند خرید بسته‌های نیم‌کیلویی برندهای معروف مثل احمد، محمود و دوغزال الان نزدیک ۲۵۰ هزار تومان آب می‌خورد.

شماره یک | چای معطر مخصوص احمد

قیمت چای معطر مخصوص احمد در بسته ۵۰۰ گرمی به ۲۴۸ هزار و ۷۰۰ تومان رسیده است. سه ماه قبل خرید بسته نیم‌کیلویی چای احمد تقریبا ۱۹۹ هزار تومان تمام می‌شد که به‌معنی افزایش ۲۵ درصدی در این مدت است. درمقایسه با پارسال هم که بسته نیم‌کیلویی چای معطر مخصوص احمد را نزدیک ۱۰۰ هزار تومان می‌فروختند، شاهد رشد قیمت ۱۵۰ درصدی هستیم. از همین چای، بسته‌های ۱۰۰ گرمی هم در سوپرمارکت‌ها و بازار پیدا می‌شود که تا سه ماه قبل ۴۵ هزار تومان قیمت داشتند و الان ۵۸ هزار و ۲۰۰ تومان فروخته می‌شوند.

شماره دو | چای سیاه سیلان محمود

چای سیاه سیلان محمود یکی دیگر از بسته‌های پرفروش نیم‌کیلویی است که قیمتش در عرض سه ماه از ۱۹۴ هزار و ۹۰۰ تومان به ۲۴۹ هزار و ۹۰۰ تومان رسیده و حول‌وحوش ۳۰ درصد گران شده. با این حال خرید آن درمقایسه با بسته ۱۰۰ گرمی چای سیاه سیلان محمود به‌صرفه‌تر است. چون این یکی الان تقریبا ۵۹ هزار تومان قیمت دارد و ارزش نیم‌کیلو از معادل ۲۹۵ هزار تومان می‌شود. همان بسته نیم‌کیلویی چای احمد پاییز پارسال حدود ۱۲۰ هزار تومان قیمت داشته و ظرف یک سال بیش از ۱۰۰ درصد به قیمتش اضافه شده است.

شماره سه | چای سی‌تی‌سی شهرزاد

چای کله‌مورچه یا همان سی‌تی‌سی نسبت به بقیه انواع چای مثل چای سیلان و … بقیه برندها قیمت کمتری دارد. الان برند شهرزاد بسته ۴۰۰ گرمی چای سی‌تی‌سی خودش را که از هند وارد می‌کند، با قیمت ۸۹ هزار و ۹۰۰ تومان یعنی تقریبا کیلویی حول‌وحوش ۲۲۵ هزار تومان می‌فروشد. این یکی بسته حداقل در ماه‌های قبلی گران نشده، اما وقتی به یک سال قبل نگاه می‌کنیم، متوجه افزایش قیمت ۳۰ درصدی می‌شویم.

شماره چهار | چای سیاه توینینگز

چای توینینگز یکی از گران‌ترین بسته‌های نیم‌کیلویی چای خارجی موجود در بازار است و الان ۲۸۷ هزار و ۹۰۰ تومان فروخته می‌شود. تا همین شهریور امسال در سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای بابت بسته نیم‌کیلویی چای توینینگز نزدیک ۲۳۰ هزار تومان دریافت می‌کردند و ابتدای سال می‌توانستیم با کمتر از ۲۰۰ هزار تومان آن را بخریم. به‌این ترتیب در عرض سه ماه ۲۵ درصد به قیمت چای تویینگز و درمقایسه با ابتدای سال حدود ۴۵ درصد اضافه شده است. بسته ۱۰۰ گرمی چای توینینگز هم که الان ۷۱ هزار و ۹۰۰ تومان فروخته می‌شود، اوایل تابستان ۵۶ هزار و ۹۰۰ تومان قیمت داشته است.

شماره پنج | چای دوغزال سیاه سیلان

چای دوغزال سیاه سیلان که بسته‌بندی قرمزی دارد، جزو گران‌ترین بسته‌های نیم‌کیلویی خارجی است. این یکی هم مثل بسته‌های چای احمد و گلستان تا اوایل سال کمتر از ۱۸۰ هزار تومان فروخته می‌شد، اما الان قیمتش به به ۲۴۸ هزار و ۷۰۰ تومان هزار تومان رسیده و حدود ۳۵ درصد بیشتر شده است. چای سیلان همان چای سریلانکاست و معمولا جزو نمونه‌های گرانقیمت است. روی بسته ۲۵۰ گرمی همین چای سیلان دوغزال قیمت مصرف‌کننده را ۱۴۱ هزار و ۹۰۰ تومان نوشتند و به‌همین خاطر از لحاظ اقتصادی خرید بسته نیم‌کیلویی به‌صرفه‌تر است.

قیمت انواع بسته‌های چای خارجی

برند

وزن

قیمت

چای معطر مخصوص احمد

۵۰۰ گرم

۲۴۸ هزار و ۷۰۰ تومان

چای سیاه سیلان محمود

۵۰۰ گرم

۲۴۹ هزار و ۹۰۰ تومان

چای سی‌تی‌سی شهرزاد

۴۰۰ گرم

۸۹ هزار و ۹۰۰ تومان

چای سیاه توینینگز

۵۰۰ گرم

۲۸۷ هزار و ۹۰۰ تومان

چای دوغزال سیاه سیلان

۵۰۰ گرم

۲۴۸ هزار و ۷۰۰ تومان

۲۱۷

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.