چاووش اوغلو: آمریکا از حمایت تروریست‌ها در سوریه دست بکشد

به گزارش از سایت النشره، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در این باره اظهار داشت: آمریکا از یک گروه تروریستی در سوریه حمایت می‌کند و باید این حمایت متوقف شود.وی افزود: ما از آمریکا می خواهیم که حمایت‌هایش از تروریست ها در شمال سوریه را متوقف کند.ارتش ترکیه از ۲۰ نوامبر حملات هوایی و

کد خبر : 287838
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۳
چاووش اوغلو: آمریکا از حمایت تروریست‌ها در سوریه دست بکشد



به گزارش از سایت النشره، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در این باره اظهار داشت: آمریکا از یک گروه تروریستی در سوریه حمایت می‌کند و باید این حمایت متوقف شود.
وی افزود: ما از آمریکا می خواهیم که حمایت‌هایش از تروریست ها در شمال سوریه را متوقف کند.
ارتش ترکیه از ۲۰ نوامبر حملات هوایی و توپخانه‌ای خود را به مناطق شمال سوریه شدت بخشیده است. اردوغان رئیس جمهوری ترکیه گفته است که این کشور اجرای عملیات زمینی به خاک سوریه را نیز در حال بررسی دارد.
رئیس جمهوری ترکیه چهارشنبه گذشته در سخنانی درباره حملات کشورش به شمال عراق و سوریه گفت که «حملات ارتش این کشور به شمال سوریه صرفا سرآغاز است و عملیات زمینی نیز در زمان مناسب اجرا خواهد شد».
بشار الجعفری شهریورماه در دیدار طارق تلاحمه معاون مدیر دفتر سازمان ملل در زمینه هماهنگی امور بشردوستانه در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا (اوچا) “پیامدهای خطرناک‌ دخالت های خارجی در امور داخلی سوریه و طولانی کردن بحران این کشور و خصوصا نقش ویران کننده ترکیه در تشدید بحران سوریه و اقدام آنکارا در نقض قوانین و موازین بین المللی از طریق عبور دادن تروریست ها و دستاویز قرار دادن پرونده آب در شمال سوریه و نیز نقش اشغالگران آمریکایی در حمایت از گروهک های تروریستی و تاثیر انسانی غارت منابع ملی سوریه از سوی این اشغالگران بر اوضاع ملت سوریه را تشریح کرده بود”.
این موضعگیری های دولت ترکیه درحالی است که پیشتر نیز دولت دمشق بارها دولت آنکارا را “اشغالگر و حامی گروههای تروریستی در سوریه و از عوامل اصلی رنج و مشکلات سوری ها” معرفی کرده و خواهان “پایان این اشغالگری و حمایت از گروههای تروریستی” شده است. در همین راستا، بشار الجعفری معاون وزیر خارجه سوریه شهریورماه ۱۴۰۱درباره علل طولانی شدن بحران این کشور گفته بود که آمریکای اشغالگر حامی تروریستها و سارق منابع ملت سوریه است و ترکیه نقش ویرانگری از طریق ترانزیت تروریست ها ایفا می کند.

310310



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.