چالش های پذیرش بیت کوین، ساکنان سالوادور را متوقف نمی کند

[ad_1] شهروندان السالوادور هنوز در مسیر پذیرش بیت کوین با موانع خاصی روبرو هستند، اما همچنان چشم به راه آینده هستند. این یک سرمقاله نظری توسط Rikki، کاوشگر بیت کوین، نویسنده و مجری مشترک پادکست های «Bitcoin Italia» و «Stupefatti» است. تمام تصاویر موجود در این مقاله از نویسنده منبع گرفته شده است. اگرچه پذیرش

کد خبر : 282289
تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۸:۰۹
چالش های پذیرش بیت کوین، ساکنان سالوادور را متوقف نمی کند

[ad_1]

شهروندان السالوادور هنوز در مسیر پذیرش بیت کوین با موانع خاصی روبرو هستند، اما همچنان چشم به راه آینده هستند.

این یک سرمقاله نظری توسط Rikki، کاوشگر بیت کوین، نویسنده و مجری مشترک پادکست های «Bitcoin Italia» و «Stupefatti» است.

تمام تصاویر موجود در این مقاله از نویسنده منبع گرفته شده است.

اگرچه پذیرش و استفاده از بیت کوین در میان مردم عادی السالوادور تقریباً وجود ندارد، همانطور که در مقاله قبلی مجله بیت کوین خود مستند کردیم، گردش در این کشور همیشه بسیار سرگرم کننده است و ما بسیار خوشحالیم که بازگشته ایم.

تمام آنچه در اینجا می گذرد واقعاً تاریخی است، و اینکه بتوانیم شاهد آن باشیم یک امتیاز نادر است.

ما تصمیم گرفتیم کل هفته اول را در پایتخت شهر سن سالوادور بگذرانیم.

ما در ابتدا به یک کمپ پایه برای سازماندهی نیاز داشتیم. ویدیوهای مسافرتی که ما برای اکسپلوررهای بیت کوین می سازیم نیاز به کار و تدارکات زیادی دارد. گفتن ماجرایی مانند ما از طریق موسیقی و تصاویر کار ساده ای نیست. حجم کار بسیار زیاد است.

اما زمان حرکت فرا رسیده است. ما دماغه ماشین خود را – که با بیت کوین اجاره کرده بودیم – به سمت حومه شهر گرفتیم و مجموعه شهری آن را پشت سر گذاشتیم.

اولین چالش بعد از ظهر پر کردن مخزن با پرداخت هزینه آن به بیت کوین بود. چه کسی می داند چرا اجاره ماشین در اینجا عادت دارد ماشین را با باک نیمه خالی برای شما بیاورد. حداقل، این تجربه ما بوده است، از جمله اجاره هایی که در سال گذشته انجام دادیم. خوشبختانه به نظر می رسد در پمپ بنزین ها ذائقه پذیرش بیت کوین را از دست نداده اند. ما فقط یک شماره لاکونیک دریافت کردیم. در دومین تلاش ما، آنها به ما گاز دادند و یک کد QR Chivo بدون ضربه زدن به ما ارائه کردند.

البته با توجه به استانداردهای دولتی sh*twallet، تراکنش لایتنینگ نیز بسیار سریع بود.

صحبت از کیف پول Chivo شد – پس از خروج از هتل، دقایقی از سردرگمی و ناباوری را تجربه کردیم. صبحانه خوردیم، به پشت میز رسیدیم و صورتحساب را خواستیم، آماده بودیم تا چند ساعت دیگر تحویل بگیریم. در میز پذیرش یک آدرس زنجیره ای به ما دادند. عالی. ما آن را به اتاق خود بردیم و من با آرامش معامله را از BitBox02 خود انجام دادم. من هزینه ها را بالا تعیین کردم تا یک تأیید سریع دریافت کنم و بدون فکر کردن به آن شروع به پر کردن کوله پشتی هایمان کردم.

درست زمانی که به این فکر می‌کردم که بیت‌کوین چقدر راحت است و به من اجازه می‌دهد قبض هتلم را حتی از اتاق پرداخت کنم، یک پیام واتس‌اپ از میز پذیرش دریافت می‌کنم. آنها به من می نویسند که تراکنش پرداخت لغو شده است. لغو شد؟ معامله بیت کوین؟ چطور ممکنه؟

لپ تاپم را باز کردم و وضعیت را در mempool.space چک کردم. من آن را در آنجا می بینم که در سنگ تراورتن دیجیتال حک شده است، با 9 بلوک استخراج شده بعد از بلوک حاوی آن. بنابراین نه تنها تایید شده، بلکه سمان شده است. چشمانم را می چرخانم و فکر می کنم که فقط چیوو می تواند اینقدر بد بمکد.

خودم را به صبوری مسلح می کنم و به سمت میز پذیرش پایین می روم. من تاییدیه ها را به کارکنان هتل نشان می دهم. توضیح می دهم که امکان لغو معامله وجود ندارد. حتما کیف پولشون مشکل داره آدرس صحیح است، شناسه تراکنش یکسان است. به من می گویند نگران نباشید که با تمام جزئیات با خدمات مشتری چیوو تماس می گیرند و آن را درست می کنند. اما قبل از اینکه من را اخراج کنند، به من می گویند: “این بیت کوین واقعاً بد کار می کند …”

آیا می فهمی؟ آیا شما هم متوجه شده اید که بی اعتمادی از کجا می آید؟

آنها ابزاری برای درک این موضوع ندارند که مشکل چیوو است – نه بیت کوین. برای آنها هیچ تفاوتی وجود ندارد. آنها این تجربه کاربری وحشتناک را تجربه می کنند و برای آنها بیت کوین همین است. بدیهی است که من وقت گذاشتم و توضیح دادم که واقعاً چه اتفاقی می افتد، و توصیه می کنم از کیف پول دیگری استفاده کنید. اما احتمالاً اینها کلماتی بوده اند که در برابر باد گم شده اند.

با این حال، واقعاً شگفت‌انگیز است که چگونه نرم‌افزار ابزاری برای قانون بیت‌کوین در این کشور، کیف پول دولتی، پس از گذشت بیش از پانزده ماه از راه‌اندازی‌اش، هنوز اینقدر ضعیف عمل می‌کند. منظورم این است که چگونه یک کیف پول یک تراکنش زنجیره ای را از دست می دهد؟ فقط باید زنجیره زمان را بخواند.

معلوم می شود، به نظر ما، منبع آشکار بسیاری از مشکلات است. تمام مواقعی که به فروشگاهی رفته‌ایم و به ما گفته شده است که بیت‌کوین را نمی‌پذیرند، زیرا بیت‌کوین بسیار پیچیده است، احتمالاً بیشتر از هر چیز دیگری به Chivo اشاره می‌کنند.

دلیل دیگری که همیشه می آورند این است که تراکنش های بسیار کمی وجود دارد. حجم خیلی کم

در مورد آن فکر کنید. آیا واقعا باید تعجب کنیم؟

کاملا منطقی نیست؟

باید در نظر داشته باشیم که السالوادور ونزوئلا، آرژانتین یا نیجریه نیست. این کشوری نیست که پول ملی خود را بیش از حد متورم کند. مردم اینجا، وقتی حقوق خود را دریافت می‌کنند، مجبور نیستند بلافاصله قبل از اینکه تجار قیمت‌ها را افزایش دهند، برای خرید به فروشگاه‌ها هجوم ببرند، یا تا زمانی که ثبات بیشتری داشته باشد، برای خرید ارز دیگری به بازار سیاه مراجعه کنند. مردم سالوادور حقوق خود را به دلار می گیرند. آنها با دلار آمریکا زندگی می کنند. هر چند ممکن است ما آن را دوست نداشته باشیم، اما در کشورهای نوظهور ارز آمریکایی هنوز بیشترین ارز را دارد. برخی از مردم حاضرند برای گرفتن آن دو، اگر نگوییم سه برابر، ارزش آن را پرداخت کنند. چرا مردم السالوادور بیت کوین را در زندگی روزمره خود ترجیح می دهند؟ آیا واقعا فکر می کنید صحبت بیت کوینر در مورد حاکمیت پولی، حریم خصوصی در پول و حضانت شخصی در این عرض های جغرافیایی جذابیت دارد؟ بدون آموزش که زمینه را فراهم می کند؟

این کاملا طبیعی است که دلار در اینجا ترجیح داده می شود، بنابراین نمی توانیم فرض کنیم که حجم پشت بیت کوین از مردم محلی است. در واقع، ما باید تعجب کنیم که چرا حتی بیت کوین‌هایی که از اینجا بازدید می‌کنند، ساتوشی خود را خرج نمی‌کنند – اما این داستان دیگری است.

شهر مورد علاقه مطلق ما سانتا آنا است و برای چشیدن طعم السالوادور واقعی به آنجا رفتیم. در اینجا اصالت در هر گوشه ای وجود دارد و این همان چیزی است که ما به دنبال آن هستیم.

ما یک مکان مورد علاقه در شهر به نام Casa Verde داریم. روی کاغذ یک هاستل است، اما واقعاً خیلی بیشتر است – این یک هتل، یک بار و یک مرکز اجتماعی است. این یک مکان بسیار خاص است. اگر در آن منطقه هستید، قطعاً اولین جایی است که می‌توانید امتحان کنید و بمانید. به کارلوس، مالک، سلام برسانید – به او بگویید که به بیت کوین پرداخت خواهید کرد و ریکی و لورا شما را فرستادند.

این شهر با ترکیبی از رنگ‌ها و معماری تا حدودی منحط استعماری همیشه خیره‌کننده است. از سن سالوادور کوچکتر است و این خوب است. بسیار قابل زندگی تر است.

هر بار که می‌آییم، همیشه در اختلاط با مردم اوقات خوشی را سپری می‌کنیم. نزدیک میدان مرکزی یک بازار عامیانه وجود دارد که بسیار زیباست. تمام خیابان‌های زیبا مملو از غرفه‌هایی هستند که هر چیزی را که می‌خواهید می‌فروشند. مرور آنها لذت بخش است. به نگاه های کنجکاو مردم محلی، قهقهه های بچه ها توجه نکنید. آنها هنوز به دیدن خارجی ها در اینجا عادت ندارند. اگر آنها این کار را انجام می دهند به این دلیل است که شما در اینجا تازگی دارید، چیزی که هر روز نمی بینید. و بعد از همه، کمی کنجکاوی هرگز کسی را نکشت.

طبیعی است که فکر کنیم اگر تعداد کمی از مردم بیت کوین را در سان سالوادور بزرگتر و جهانی تر بپذیرند، حتی کمتر در اینجا این کار را می کنند. اما این یک فرض کاملاً اشتباه خواهد بود. سعی کنید در بازارها، در غرفه ها بپرسید. بسیاری از معامله گران کوچک را خواهید دید که کیف پول چیوو در جیب دارند و میل زیادی برای از دست ندادن مشتری دارند (که شاید بتوانند چند دلار اضافی از او بگیرند). شما آنها را خواهید دید که آماده هستند تا خود را در معرض خطر قرار دهند – از دیدگاه آنها، ریسک کنند. توجه داشته باشید، احتمالا شما اولین تراکنش بیت کوین آنها خواهید بود. شما باید به آنها یاد دهید که چه کاری را از ابتدا انجام دهند.

ساعت ها در خیابان های مرکز شهر پرسه زدیم. آب و هوای اینجا عالی است، در طول روز گرم، اما در شب همیشه خنک و نسیمی است.

ما لوله‌های خمیردندان، فندک (حتی در اینجا نمی‌توانیم همیشه آنها را گم نکنیم) و تورتیلاهای مکزیکی در غرفه‌های خیابانی خریدیم، و پس از خوشحال کردن یک فروشنده خیابانی جوان با اولین معامله لایتنینگ‌اش، ناگزیر به این کار رسیدیم. میدان مرکزی، پلازا د لا لیبرتاد. واقعا قلب تپنده جامعه است. همیشه شلوغ است. آنها می گویند زیبا و زیبا، با ساختمان های اوایل قرن بیستم، تئاتر ملی، به سبک آرت نو خالص، کاخ شهرداری و کلیسای جامع بسیار سفید، زیباترین در تمام السالوادور.

با این حال، در این روز، میدان به ویژه پر از هرج و مرج و پر از فعالیت بود. آنها یک صحنه بزرگ، سازهای کوک، ردیف آستر و ردیف صندلی برپا می کردند. مشخص بود که به زودی کنسرتی در اینجا برگزار خواهد شد. ما نزدیک شدیم تا به اطراف نگاه کنیم، مانند دو پروانه به یک نور جذب صحنه شدیم. وقتی نزدیک شدیم، یک آقای خوش اخلاق دهه 60 ساله ما را دید و به ما نزدیک شد. او به ما گفت که او مدیر فیلارمونیک جوانان است و توضیح داد که در آن شب یک رویداد سمفونیک راک برگزار می شود. نوازندگان جوان ملودی‌های سازهای کلاسیک خود را با یک گروه راک محلی ترکیب می‌کنند و کاورهایی از آثار کلاسیک متال را با تنظیم‌های سمفونیک اجرا می‌کنند. او از ما التماس کرد که نمایش را از دست ندهیم و به ما گفت که ساعت 6 بعد از ظهر خواهد بود. او از دیدن دو شهروند خارج از شهر خوشحال شد و از اصرار واقعی او می توان فهمید که او به رفتن ما اهمیت می دهد.

آن چهره، آن نگرش – ما قبلاً آن را در اینجا دیده‌ایم. این همان میل عمیق است که از دور به کسی نشان دهیم که السالوادور دیگری نیز وجود دارد – السالوادوری که از خشونت و فقر تشکیل نشده است. این از افرادی ساخته شده است که قادر به مطالعه، سازماندهی، بازی و رقص هستند. فرصتی برای رستگاری است. آنها می خواهند خود را ثابت کنند. این یک نگرش است که شما را در شکم می گیرد، باور کنید.

ما با کمال میل پذیرفتیم.

سر ساعت مقرر برگشتیم و حتی در ردیف سوم پشت سر مسئولان دو صندلی برای ما رزرو کرده بودند. نمایش تمام آن چیزی بود که انتظارش را داشتیم. زیبا، صمیمانه، واقعی، متحرک و از نظر موسیقی فوق العاده.

این یک پست مهمان توسط Rikki است. نظرات بیان شده کاملاً متعلق به خود آنها است و لزوماً نظرات BTC Inc یا مجله Bitcoin را منعکس نمی کند.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.