چالش ها، فرصت ها با افزایش هزینه های استقراض تغییر می کنند

[ad_1] هزینه وام در 11 کشور CEE افزایش یافته است. بازده اوراق قرضه صادر شده توسط کشورهای غیر منطقه یورو CEE-11 از پایان سال 2021 دو برابر شده است.شکل 1هنگامی که بانک های مرکزی محلی شروع به افزایش نرخ ها قبل از بانک مرکزی اروپا و فدرال رزرو کردند تا از کاهش ارزش پول جلوگیری

کد خبر : 337637
تاریخ انتشار : جمعه ۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۲
چالش ها، فرصت ها با افزایش هزینه های استقراض تغییر می کنند

[ad_1]

هزینه وام در 11 کشور CEE افزایش یافته است. بازده اوراق قرضه صادر شده توسط کشورهای غیر منطقه یورو CEE-11 از پایان سال 2021 دو برابر شده است.شکل 1هنگامی که بانک های مرکزی محلی شروع به افزایش نرخ ها قبل از بانک مرکزی اروپا و فدرال رزرو کردند تا از کاهش ارزش پول جلوگیری کنند که فشار تورمی را تشدید می کند.

به دلیل وقفه در دریافت وجوه اتحادیه اروپا، افزایش هزینه‌های وام‌گیری برای کشورهایی با نقاط فشار خاص، مانند مجارستان (که توسط رتبه‌بندی Scope Ratings به BBB/Stable Outlook از BBB+/Ngative در 24 فوریه کاهش یافت) قابل توجه‌تر بوده است.

چالش های مدیریت بدهی عمومی

مدیریت بدهی عمومی در شرایط نامطلوب اقتصادی در چارچوب جنگ روسیه در اوکراین چالش هایی را برای دولت های CEE ایجاد می کند. انتشار بیش از حد بدهی به ارز محلی، بازدهی داخلی را افزایش می‌دهد و در کوتاه‌مدت باعث ازدحام بخش خصوصی می‌شود. اما اتکای بیش از حد به بدهی خارجی، منابع مالی عمومی را در معرض خطرات ارزی ناشی از بدتر شدن ترازهای خارجی با توجه به افزایش و نوسان قیمت‌های انرژی و کالاها قرار می‌دهد.

شکل 1: معیارهای دولتی10 ساله, بازده, %

منبع: Macrobond، بانک های مرکزی ملی و دفاتر مدیریت بدهی، Scope Ratings.

با وجود سررسید نسبتاً طولانی پرتفوی بدهی های دولتی CEE-11، پرداخت های بهره افزایش خواهد یافت. اسلوونی با 10 سال بیشترین میانگین موزون سررسید بدهی منطقه را دارد در حالی که لهستان با 4.9 سال در میان کمترین سررسیدها قرار دارد.

پروفایل بدهی عمومی اکثر کشورهای CEE-11 کمتر در معرض خطر ارزهای خارجی قرار دارد زیرا بازارهای سرمایه داخلی بهتر توسعه یافته و فاز طولانی بازدهی پایین در اقتصادهای پیشرفته، که سرمایه گذاران خارجی را تشویق به خرید داخلی با بازده بالاتر سابق می کند. بدهی ارزی، باعث کاهش بازدهی داخلی می شود. حدود یک چهارم بدهی مجارستان و لهستان در پایان سال 2022 به ارز خارجی بود که به ترتیب از نیم و یک سوم در سال 2011 کمتر بود.

ادغام مالی محدود در دوره نزدیک به CEE-11 محتمل به نظر می رسد

هزینه های استقراض محلی و ارز خارجی احتمالاً در سال 2023 همچنان بالا خواهد ماند، زیرا بانک های مرکزی سیاست های پولی محکمی را برای مقابله با تورم بالا حفظ می کنند. انقباض بیشتر بانک مرکزی اروپا، نرخ استقراض کشورهای CEE منطقه یورو مانند اسلواکی، اسلوونی، کرواسی و کشورهای بالتیک را تحت فشار نگه می‌دارد، اگرچه نرخ‌ها به طور قابل توجهی کمتر از نرخ‌های تامین مالی همتایان خود در CEE غیرمنطقه یورو باقی می‌مانند و از ذخایر جهانی یورو سود می‌برند. وضعیت ارز

با وجود شرایط چالش برانگیز تامین مالی، دولت‌های CEE-11 احتمالاً در سال 2023 تعدیل‌های مالی محدودی را انجام خواهند داد. حمایت بودجه از مشاغل و خانوارها ادامه خواهد داشت و فشار برای افزایش هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های دفاعی و انرژی، حتی با کاهش رشد، افزایش می‌یابد. کسری بودجه متوسط ​​موزون CEE-11 در سال 2023 4.3 درصد از تولید ناخالص داخلی پیش بینی شده است که نسبت به 4.4 درصد در سال گذشته تغییر کمی دارد.

برای مقابله با قیمت‌های بالای انرژی، دولت‌ها بودجه‌ای را از حدود 9 درصد تولید ناخالص داخلی برای اسلواکی تا 2 تا 4 درصد تولید ناخالص داخلی برای جمهوری چک، رومانی، لهستان و مجارستان در نظر گرفته‌اند. لهستان قصد دارد هزینه های دفاعی خود را از 2.4 درصد تولید ناخالص داخلی در سال 2022 به 4 درصد تولید ناخالص داخلی در سال 2023 افزایش دهد.

رتبه‌بندی بیشتر کشورهای CEE-11 از سهام بدهی معوق دولت متوسط ​​سود می‌برد.شکل 2) فراهم کردن فضای مالی برای سرمایه گذاری مورد نیاز. با این حال، انتظار می‌رود که نسبت بدهی عمومی دولت در بیشتر موارد ثابت بماند یا در سال 2023 به افزایش خود ادامه دهد.

شکل 2: بدهی عمومی دولت، درصد تولید ناخالص داخلی

منبع: IMF World Economic Outlook, Scope Ratings forecasts.

از سرگیری تحکیم مالی در میان مدت برای مهار افزایش بیشتر در نسبت بدهی های عمومی و هزینه های تامین مالی بسیار مهم خواهد بود. این امر به ویژه برای کشورهایی که سایر عوامل استرس زا یا منابع عدم اطمینان مانند انتخابات آتی در سال های 2023-2024 (اسلواکی، لهستان، بلغارستان، رومانی) یا عدم اطمینان در مورد اطمینان از جریان پیوسته وجوه اتحادیه اروپا وجود دارد، مرتبط است.

استفاده کارآمد از بودجه اتحادیه اروپا از طریق برنامه های ملی بازیابی و تاب آوری (شکل 3) بسیار مهم است زیرا تامین مالی خارج از بازار را با شرایط مطلوب نشان می دهد، که می تواند به تامین مالی کسری های مالی گسترده تر با استفاده کمتر از استقراض به ارز خارجی کمک کند.

شکل 3: پیشرفت اجرای طرح ملی بازیابی و تاب آوری CEE-11

منبع: سرویس تحقیقات پارلمانی اروپا، رتبه بندی دامنه. داده ها از 13 مارس 2023.

مشروط بودن حاکمیت قانون اتحادیه اروپا پیامدهای مهمی برای چشم انداز مالی دولت دارد، زیرا اتحادیه اروپا را در موقعیت قوی تری برای تأثیرگذاری بر کشورهای عضو خود قرار داده است. اختلافات حل نشده پیرامون حاکمیت قانون، چشم انداز اقتصادی و مالی مجارستان و لهستان را مخدوش می کند و به عنوان هشداری برای سایر کشورهای CEE با ریسک نهادی نسبتاً بالاتر، مانند رومانی و بلغارستان، از عواقب عقب نشینی بر حاکمیت و حاکمیت قانون عمل می کند. .

برای نگاهی به همه رویدادهای اقتصادی امروز، ما را بررسی کنید تقویم اقتصادی.

لوون کامریان معاون مدیر در رتبه‌بندی بخش دولتی و دولتی است Scope Ratings GmbH. Jakob Suwalski، مدیر Scope Ratings، در نوشتن این تفسیر مشارکت داشته است.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.