چابک سازی و اصلاح ساختار در دستور کار قرار گیرد

به گزارش هوشمند نیوز، ابراهیم بازیان در این نشست با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی کوتاه مدت و بلند مدت برای حرکت در مسیر رشد و سودآوری گفت: امروزه روزمرگی بیماری شایع مدیریتی در کشور است و دغدغه اصلی تمامی مدیران باید جهت‌گیری از وضعیت موجود به سمت وضعیت مطلوب باشد.  وی تاکید کرد از همه مدیران شرکت‌های

کد خبر : 193379
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۵
چابک سازی و اصلاح ساختار در دستور کار قرار گیرد


به گزارش هوشمند نیوز، ابراهیم بازیان در این نشست با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی کوتاه مدت و بلند مدت برای حرکت در مسیر رشد و سودآوری گفت: امروزه روزمرگی بیماری شایع مدیریتی در کشور است و دغدغه اصلی تمامی مدیران باید جهت‌گیری از وضعیت موجود به سمت وضعیت مطلوب باشد. 

وی تاکید کرد از همه مدیران شرکت‌های تابعه شستا خواسته شده برنامه‌های خود را در 3 شاخص راهبردی، عملیاتی و تکنیکال در بازه‌های زمانی 5 ساله، دوساله و سالانه به تصویب رسانده و ارائه دهند. باید برنامه‌ریزی مناسب صورت پذیرد تا بتوانیم براساس برنامه‌محوری به سوی رشد و سودآوری حرکت کنیم.

سرپرست شستا با اشاره به لزوم فعال شدن کمیته انتصابات در زیرمجموعه‌های تابعه شستا تصریح کرد: در خصوص انتخاب مدیران 3 شاخص مهم داریم که باید به آن توجه شود. سلامت، کفایت و انقلابی و جهادی بودن. افرادی که سلامت و توانایی لازم برای هدایت یک مجموعه را ندارند به کارگیری نشوند. 

وی تاکید کرد: انتصابات در مرحله نخست باید با استفاده از ظرفیت‌های داخلی مجموعه صورت گیرد.

بازیان با تاکید بر لزوم تهیه پیوست‌های اقتصادی، فرهنگی و عدالت در شستا تشریح کرد: ما قطعا از عملکرد مدیران زیرمجموعه‌ها و شرکت‌های تابعه شستا گزارشی با موضوع اقتصاد مقاومتی تهیه خواهیم کرد. اقتصاد مقاومتی باید سرلوحه تمامی اقدامات تحولی مدیران قرارگیرد. 

بازیان با اشاره به لزوم خروج از بنگاه‌داری گفت: باید سند خروج از بنگاه‌داری و مدیریت در این بخش و حرکت به سوی سهام‌داری مناسب و متناسب، تهیه و به تصویب رسد. 

سرپرست شستا با اشاره به اهمیت بازار سرمایه تاکید کرد: یکی از برنامه‌هایی که در شستا پیگیر آن هستیم ایجاد شورای هماهنگی ناظر بر بازار سرمایه خواهد بود که با حضور مدیران عامل هلدینگ‌ها و صاحب نظران این حوزه، برنامه‌ها را به صورت تخصصی دنبال خواهیم کرد.

وی لزوم افزایش صادرات و بهره‌وری در شرکت‌های تابعه را از اهم برنامه‌های آتی شستا عنوان کرد و افزود: ما محکوم به مدیریت جهادی با نگاه تحولی هستیم. چابک‌سازی و اصلاح ساختار و از همه مهم‌تر بهره‌گیری از شرکت‌ها و ظرفیت‌های دانش بنیان باید در دستور کار قرارگیرد و با استفاده از ظرفیت‌های دانش بنیان است که می‌توانیم به بهره‌وری برسیم.

در ابتدای این مراسم حمید رضا هوشیاری مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین با اشاره به اهمیت و ضرورت توسعه در صنعت سیمان افزود: امروز علاوه بر توسعه بازار در داخل کشور، بایستی برنامه‌ریزی‌های دقیق در مسیر تحول در صادرات انجام شود. نیاز امروز این است که با نگاهی علمی و با توجه تجربیات موفق بین‌المللی، صادرات را افزایش داده و جایگاه منطقه‌ای و بین‌المللی خود را توسعه دهیم.

وی بر تقویت کنترل‌های داخلی تاکید و هم‌افزایی بین شرکت‌های زیرمجموعه سیتا و هلدینگ های زیرمجموعه شستا را از عوامل مهم در افزایش بهره‌وری هلدینگ سیمانی شستا دانست. 

وی افزود: یکی از چالش‌های پیش رو که ممکن است در ماه‌های آتی مورد ابتلا باشد قطعی برق است که در این خصوص برنامه‌ریزی لازم جهت بالا بردن موجودی کلینکر برای ایجاد آمادگی لازم جهت مدیریت بازار صورت گرفته است.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.