پیگیری بازگشایی کاروانسرای باغ شیخ ساوه در قالب تفاهم‌نامه با مالک

[ad_1] ایسنا/مرکزی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: بدنبال تعاملی که با مالک این بنای تاریخی صورت گرفته موضوع ثبت جهانی انجام شد و در خصوص مرمت و بازسازی نیز اداره میراث فرهنگی به همراه مالک مشارکت داشته‌اند و تلاش خواهیم کرد که بازگشایی کاروانسرا و نحوه استفاده از کاربری آن

کد خبر : 415932
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴
پیگیری بازگشایی کاروانسرای باغ شیخ ساوه در قالب تفاهم‌نامه با مالک

[ad_1]

ایسنا/مرکزی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: بدنبال تعاملی که با مالک این بنای تاریخی صورت گرفته موضوع ثبت جهانی انجام شد و در خصوص مرمت و بازسازی نیز اداره میراث فرهنگی به همراه مالک مشارکت داشته‌اند و تلاش خواهیم کرد که بازگشایی کاروانسرا و نحوه استفاده از کاربری آن در قالب یک تفاهم نامه پیگیری و انجام شود.

مصطفی مرزبان در مراسم جشن ثبت جهانی شدن کاروانسرای تاریخی باغ شیخ ساوه که امروز، ۲۳ مهرماه، همزمان با هفته فرهنگی ساوه با حضور مردم و مسئولان در مجاورت این بنای تاریخی برگزار شد، افزود: کاروانسرای عبدالغفارخان خلج یا باغ شیخ ساوه یکی از بناهای تاریخی بود که در چهل و پنجمین نشست اعضای یونسکو در شهر ریاض به دلیل موقعیت، نوع معماری و چهار ایوانه بودن به ثبت جهانی رسید. این بنا دومین اثر تاریخی ثبت جهانی شده استان مرکزی بعد از قنات ابراهیم آباد است.

وی بیان کرد: دستوراتی به منظور معرفی و به روزرسانی اطلاعات کاروانسراها در سراسر کشور صادر شده که می توان به نصب تابلوهای راهنما، راه دسترسی، ایجاد امکانات و مراکز اقامتی و رفاهی در کاروانسراهایی که به ثبت جهانی رسیده‌اند و مناسب بودن تجهیزات و زیرساخت‌های لازم اشاره کرد و اجرای این موارد در دستور کار قرار گرفته است.

مرزبان به اجرای زیرساخت‌های مناسب گردشگری و اقامتی نظیر سرویس بهداشتی، نمازخانه و نصب تابلوهای معرفی این بنای تاریخی اشاره کرد و گفت: فراهم کردن زیرساخت‌های مورد نیاز برای اقامت گردشگران در این بنای تاریخی یک الزام است و درصدد هستیم تا فضایی برای اقامت گردشگران و مسافران مهیا کنیم.

وی در خصوص بسته بودن درب کاروانسرا توسط مالک آن گفت: با تعاملی که با مالک این بنای تاریخی صورت گرفته موضوع ثبت جهانی انجام شد و در خصوص مرمت و بازسازی نیز اداره میراث فرهنگی به همراه مالک مشارکت داشته‌اند و تلاش خواهیم کرد که بازگشایی کاروانسرا و نحوه استفاده از کاربری آن در قالب یک تفاهم نامه پیگیری و انجام شود.

تجلیل از فعالان عرصه کشاورزی و دامداری، اجرای سرود، برگزاری مسابقات محلی و بومی نظیر طناب کشی، اجرای موسیقی سنتی، برپایی غرفه های عرضه کننده صنایع دستی و برپایی سیاه چادر عشایری از دیگر برنامه های این آیین بود.

پیگیری بازگشایی کاروانسرای باغ شیخ ساوه در قالب تفاهم‌نامه با مالک

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.