پیمان یک ملت و دولت کانادا 150 سالگرد پیمان شماره 1 را گرامی می دارند

[ad_1] 3 آگوست 2021 پیمان یک سرزمین امروز ، نمایندگان پیمان یک ملت ، دولت کانادا و کمیسیون روابط پیمان منیتوبا در محل تاریخی ملی Lower Fort Garry گرد هم آمدند و 150 را جشن گرفتند.هفتم سالروز انعقاد پیمان شماره 1 در 1871. از زمان اعلام سلطنت در 1763 ، معاهدات به عنوان پایه و

کد خبر : 97390
تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۹:۱۲
پیمان یک ملت و دولت کانادا 150 سالگرد پیمان شماره 1 را گرامی می دارند

[ad_1]

3 آگوست 2021 پیمان یک سرزمین

امروز ، نمایندگان پیمان یک ملت ، دولت کانادا و کمیسیون روابط پیمان منیتوبا در محل تاریخی ملی Lower Fort Garry گرد هم آمدند و 150 را جشن گرفتند.هفتم سالروز انعقاد پیمان شماره 1 در 1871.

از زمان اعلام سلطنت در 1763 ، معاهدات به عنوان پایه و اساس روابط بومی تاج و تخت در کانادا عمل کردند. چهار سال پس از کنفدراسیون کانادا ، اولین معاهدات شماره گذاری شده با اولین ملل محلی در 3 اوت 1871 در Lower Fort Garry در مانیتوبا منعقد شد. فرماندهان ، نگهبانان دانش ، نمایندگان دولت فدرال و استان و دیگر اعضای جامعه محلی در Lower Fort Garry گرد هم آمدند. برای گرامیداشت این سالگرد مهم

معاهده شماره 1 اولین معاهده شماره گذاری شده بود که به ایجاد کانادای غربی کمک کرد و با این تفکر که این پیمان “تا زمانی که خورشید می درخشد ، علف ها رشد می کنند و رودخانه جاری می شود” برقرار است. هزاران سال است که مردم بومی در سرزمینی که ما آن را کانادا می نامیم زندگی کرده اند ، با فرهنگ ها ، هویت ها ، سنت ها ، زبان ها و نهادهای منحصر به فرد خود. معاهدات موافقت نامه هایی بین تاج و امضاکنندگان ملت اول برای تعیین نحوه همزیستی هر یک در قلمرو پیمان است. معاهده شماره 1 اولین سلسله 11 معاهده است که بین سالهای 1871 تا 1921 منعقد شده است.

در پی هفته ها فعالیتهای مجازی یادبود به مناسبت 150 سالگی ، این مراسم صبح امروز با مراسم پایپ و آهنگ درام توسط Spirit Sand Singers آغاز شد و سپس با افتخار به سمت سایت Lower Fort Garry به سرپرستی اسب سواران بومی Oyaate آغاز شد. Techa – که یک اسب و سوار را به نمایندگی از هر کشور عهدنامه نشان داد. روند رسمی توسط MCs Wab Kinew ، رهبر حزب دموکراتیک جدید مانیتوبا و امیلی مک کینی از شورای جوانان پیمان یک ملت انجام شد. سخنرانی های نمایندگان پیمان یک ملت و نمایندگان هر دو دولت فدرال و ایالتی انجام شد. این مراسم همچنین شامل ارائه ویژه مدالهای معاهده تازه به هر پیمان یک ملت اول توسط کمیسر کمیسیون روابط پیمان منیتوبا ، لورتا راس بود.

بازدیدکنندگان از نمایشگاه سرپرستی شده ای که شامل ماکت شماره 1 معاهده و سایر موارد مهم تاریخی مرتبط با امضای 3 آگوست 1871 بود ، کاوش کردند. شرکت کنندگان همچنین توانستند سه ساختار جدید بومی ، دو wigwam پوست درخت توس و یک tipi را که اخیراً در اردوگاه بومی محل توسط سازندگان با تجربه بومی از Roseau River First Nation ، یکی از هفت اجتماع اولین ملت که توسط پیمان یک ملت نمایندگی شده است ، در اردوگاه بومی محل نصب کرده اند ، تجربه کنند.

پارکهای کانادا از همکاری نزدیک با پیمان شماره 1 اولین ملل برای پیشبرد تلاشهای آشتی ، و افزایش سابقه و چشم اندازهای بومی در Lower Fort Garry و دیگر مکانهای پارکهای کانادا خوشحال هستند. معاهدات همچنان موافقت نامه های مهمی هستند که روابط دولت کانادا و ملل اول در غرب و قلمرو کانادا را هدایت می کنند. کانادا متعهد است به هدف این معاهدات احترام بگذارد.

درمورد تاریخ بومی در مکانهای تاریخی ملی مانیتوبا – از جمله Lower Fort Garry ، The Forks ، Riel House و Fort Prince of Wales (نزدیک چرچیل) بیشتر بدانید. این مکان های تاریخی در حال حاضر دسترسی محدودی به بازدیدکنندگان و خدمات اولیه ارائه می دهند. برای اطلاعات بیشتر به وب سایت Parks Canada مراجعه کنید.

– 30 –

به

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.