پیش بینی S&P 500، Nasdaq 100، Dow Jones برای هفته پیش رو

پیش بینی فنی شاخص ها: خنثی این یک هفته بزرگ برای سهام بود که پس از آن حرکتی عظیم نشان داد افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در روز چهارشنبه. FOMC نرخ بهره را 75 واحد پایه افزایش داد و S&P 500 به بالاترین حد خود در شش هفته اخیر جهش کرد. این حرکت در روز

کد خبر : 235357
تاریخ انتشار : شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۹
پیش بینی S&P 500، Nasdaq 100، Dow Jones برای هفته پیش رو


پیش بینی فنی شاخص ها: خنثی

این یک هفته بزرگ برای سهام بود که پس از آن حرکتی عظیم نشان داد افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در روز چهارشنبه. FOMC نرخ بهره را 75 واحد پایه افزایش داد و S&P 500 به بالاترین حد خود در شش هفته اخیر جهش کرد. این حرکت در روز پنج‌شنبه و در معاملات جمعه ادامه یافت و گزارش‌های درآمدی از آمازون در بعدازظهر چهارشنبه و اپل در روز پنجشنبه به همراهی آن کمک کرد.

S&P 500 از پایین ترین سطح سه شنبه تا بالاترین روز جمعه بیش از 5 درصد افزایش یافت – و نزدک 100 نیز رشد چشمگیری داشت. 7.48 درصد پیشرفت. بسیاری از این حرکت می گویند که پایین آمده است و حتی برخی ادعاها مبنی بر پایان یافتن رکود وجود دارد. من با ایجاد فرضیات تصویر بزرگ از یک پنجره کوتاه مراقب بودم اقدام قیمت، اما با این وجود باید به شدت این حرکات اشاره کرد.

در قسط هفته گذشته، من بازار خزانه داری را به همراه پیامی که ممکن است ارسال کند برجسته کردم. این موضوع در این هفته ادامه یافت، زیرا بازدهی اوراق خزانه داری ایالات متحده بیشتر کاهش یافت و 10 سال اخیر اکنون به پایین ترین نرخ خود در بیش از سه ماه گذشته رسیده است و به زیر نشانگر 2.7 درصد رسیده است. از آخرین باری که 10 سال اخیر به این پایین بود، فدرال رزرو نرخ بهره را 200 واحد پایه افزایش داد و با این حال، بازدهی بلندمدت به کاهش ادامه داد.

بازدهی 10 ساله خزانه داری ایالات متحده، با افزایش نرخ FOMC از ماه می

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; خزانه داری 10 ساله در Tradingview

کاهش بازده به عنوان یک عامل صعودی؟

حتی با افزایش فدرال رزرو، نرخ های بلندمدت خزانه در حال کاهش است و این به شکلی نابرابر اتفاق می افتد. انتهای بلند منحنی شاهد کاهش بازده حتی سریعتر از انتهای کوتاه منحنی است که منجر به وارونگی عمیق تر می شود که به طور کلی یک عامل نزولی در نظر گرفته می شود. با این حال، لزوماً یک شاخص زمان‌بندی عالی نیست، زیرا اعوجاج ایجاد شده توسط یک منحنی بازده معکوس به سادگی نشان می‌دهد که چیزی اشتباه است، نه اینکه به نقطه شکست نزدیک شده است.

در این مرحله، اسپرد بازده 2/10، که تفاوت بین بازدهی خزانه 2 و 10 ساله را اندازه گیری می کند، از سپتامبر 2000 به بالاترین حد خود رسیده است. پویایی هایی که این موضوع را هدایت می کنند مهم هستند: حتی زمانی که فدرال رزرو در حال افزایش نرخ است. و با کمک به تقویت انتهای کوتاه منحنی، بازده در انتهای بلندتر منحنی در حال کاهش است – چرا اینطور باشد؟

نرخ های خوب توسط بازارها تعیین می شود، نه فدرال رزرو، و حتی زمانی که فدرال رزرو نرخ تنزیل را افزایش می دهد (آنچه فدرال رزرو برای استقراض وجوه از بانک ها دریافت می کند)، سرمایه گذاران و مدیران صندوق در حال خرید اوراق خزانه با تاریخ طولانی تر هستند و افزایش تقاضا چیزی است که به بازدهی خزانه داری را پایین می آورد. اما بیشتر به این نکته، چرا مدیران صندوق‌ها هنگام افزایش نرخ‌ها، اوراق خزانه با تاریخ طولانی‌تر خریداری می‌کنند؟ از آنجایی که بازده و قیمت ها معکوس هستند، آیا نرخ های بالاتر از سوی فدرال رزرو باعث کاهش قیمت اوراق قرضه، به ویژه اوراق قرضه بلندمدت نمی شود که تحت تاثیر آن اختلاف نرخ با مدت زمان بیشتر قرار می گیرند؟

به طور معمول، بله؛ اما وارونگی منحنی بازده غیر طبیعی است و این چیزی است که آن را جالب می کند – اعوجاج را برجسته می کند.

اگر فعالان بازار در حال خرید بدهی بلندمدت باشند، حتی با افزایش نرخ‌های کوتاه‌مدت، این معمولاً بیانگر این انتظار است که در نهایت نرخ‌ها دوباره کاهش می‌یابند. و هنگامی که نرخ ها کاهش می یابد – این قیمت اوراق می تواند افزایش یابد و منجر به سود اصلی برای اوراق شود. بنابراین، این سرمایه‌گذاران ممکن است به دنبال خرید 10 ساله نباشند تا بتوانند پرداخت‌های کوپن را کاهش دهند، اما در عوض، ممکن است بر اساس این انتظار که فدرال رزرو در نهایت دوباره کاهش نرخ‌ها را آغاز کند، معامله انجام دهند.

این همچنین دلیلی است که وارونگی منحنی بازده ممکن است یک شاخص زمان‌بندی عالی نباشد، در حالی که مطمئناً پیام متنی را برای فعالان بازار ارسال می‌کند.

ماهانه توزیع بازدهی 2/10 ایالات متحده – بیشترین معکوس از سال 2000

پیش بینی S&P 500، Nasdaq 100، Dow Jones برای هفته آینده

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی;

S&P 500

S&P 500 بیش از 5 درصد از پایین ترین سطح سه شنبه به بالاترین سطح در پایان هفته افزایش یافت. این شاخص همچنین در حالی که به نقطه مقاومت در اطراف دستگیره 4100 معامله می شود و از آن عبور می کند، به بالاترین حد خود در هفت هفته گذشته رسیده است. من این را به عنوان سطحی از علاقه در پیش بینی هفته گذشته ذکر کردم، نشان می دهد که چگونه حفظ حمایت بالای 3922 می تواند منجر به تمدید حرکت صعودی هفته قبل شود.

حمایت روز سه‌شنبه در سطح 3915 بود، که 23.6% فیبوناچی اصلاحی از فروش سال 2022 است، و همچنین نوسان بالاتر از دو هفته قبل است. بدنه شمع روزانه در 3923 بسته شد در حالی که فتیله از آن شمع 3915 را برای مدت کوتاهی لمس کرد و به تأیید آن سطح پشتیبانی کمک کرد. آن سطح سپس به عنوان سکوی پرتاب برای حرکت عمل کرد.

38.2% اصلاحی از همان مطالعه در 4085 ترسیم شد و با ناحیه 4100 همخوانی داشت. و اوج را در روز پنجشنبه حفظ کرد. به طور معمول، پس از یک حرکت قوی با سطحی از آن طبیعت که پس از یک حرکت بزرگ وارد بازی می شود، برخی از عناصر عقب نشینی وجود دارد. این بالاتر و بالاتر و پایین تر خواهد بود که عمل قیمت به طور کلی در طول یک نشان می دهد ساختمان روند. از این گذشته، خریداران معمولاً می‌خواهند بعد از چنین دوره‌ای سود ببرند، درست است؟ این واقعیت که این اتفاق نیفتاد نشان می دهد که ممکن است چیز دیگری در راه باشد.

این حرکتی را نشان می دهد که برای من بسیار افراطی است. من بر این عقیده هستم که حداقل برخی از این موارد مربوط به فشار کوتاه است. از آنجایی که بازارها در اوایل ژوئن در حال کاهش بودند، احساسات کاملاً نزولی و با کاهش نرخ‌ها رشد کرده بود، و بازارها گمانه‌زنی می‌کردند که تورم ممکن است به اوج خود رسیده باشد، ذهنیت «خرید نزول» که من در معاملات برتر این سه‌ماهه به آن اشاره کردم، به وجود آمد.

من هنوز این روند صعودی را به عنوان اصلاحی در یک موضوع نزولی تصویر بزرگتر می بینم. اما با توجه به قدرتی که این حرکت وارد شده است، ممکن است قیمت‌ها هنوز به بالاترین سطح نرسیده باشند و ممکن است فروش بیشتری در فروشگاه وجود داشته باشد. ناحیه مقاومت بعدی در نمودار، ناحیه ای اصلی است که از آن باز می شود سطوح فیبوناچی در 4186 تا 4223، که دومی نشانگر 50 درصدی فروش سال 2022 است. اگر گاوها بتوانند شکستی بالاتر از آن سطح را حفظ کنند، روند نزولی زیر سوال خواهد رفت. اما، به نظر می رسد که این موضوع ممکن است به سخت ترین آزمایش خود در منطقه قرمز در نمودار زیر نزدیک شود.

نمودار قیمت روزانه S&P 500

پیش بینی S&P 500، Nasdaq 100، Dow Jones برای هفته آینده

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; S&P 500 در Tradingview

نزدک 100

نزدک بیش از 7 درصد از پایین ترین سطح سه شنبه به بالاترین سطح جمعه اضافه کرد و به پایین ترین سطح ژوئن ادامه داد، که این رقم را به 16.73 درصد رساند. اگرچه این یک حرکت عظیم است، اما کمی کمتر از 17.97 درصدی است که در دو هفته پایانی ماه مارس قبل از اینکه فروشندگان بتوانند دوباره کنترل اوضاع را در دست بگیرند، در شاخص ثبت شده بود. تکرار قبلی در ماه مارس منجر به یک روند نزولی دیگر شد، با فروشندگانی که در آوریل مجدداً کنترل را به دست گرفتند و منجر به کاهش -27.51% از بالاترین حد در اواخر مارس تا پایین‌ترین حد ژوئن شد.

پس از آن پایین ترین سطح ژوئن، الف تشکیل گوه در حال سقوط ساخته شده و اغلب با هدف شکست های صعودی ردیابی می شوند. شکست در اوایل ژوئیه نشان داد و قیمت ها برای حمایت در مقاومت قبلی یک هفته بعد دوباره بررسی شدند.

در این مرحله، نزدک در حال آزمایش ناحیه مقاومت بین دو سطوح نت فیبوناچی است. در 13,050، 23.6% اصلاح حرکت عمده 2009-2021 است. و در 12,894، 38.2% فیبوناچی اصلاحی حرکت آوریل 2020- نوامبر 2021 را داریم. این منطقه به جلب حمایت نزدک در ماه های فوریه، مارس و آوریل کمک کرد و سرانجام در ماه مه جای خود را داد. و اکنون به عنوان مقاومت بازگشته است.

اگر فروشندگان بتوانند قیمت را زیر 13050 در اوایل هفته آینده نگه دارند، تم های معکوس می توانند جذاب شوند.

نمودار قیمت روزانه نزدک 100

پیش بینی S&P 500، Nasdaq 100، Dow Jones برای هفته آینده

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; نزدک 100 در Tradingview

داو جونز

داو این هفته از طریق یک منطقه مقاومتی همرو معامله شد که در حدود 32,400 بود. دو سطح فیبوناچی در مجاورت نزدیکی وجود داشت و این همان منطقه ای است که در ماه مارس، درست قبل از اینکه رالی تحت تاثیر فدرال رزرو به پایان یک چهارم برسد، حمایت را حفظ کرده بود.

نقطه بعدی مقاومت قابل توجه در داو حدود 33236 است که 50 درصد از فروش سال 2022 است. این نیز همان منطقه‌ای است که در اواخر ماه مه و اوایل ژوئن، قبل از اینکه قیمت‌ها به پایین‌ترین حد سالانه کنونی سقوط کنند، بالاترین میزان خود را حفظ کرد. سنگ زنی وجود داشت مقاومت در برابر اقدام قیمت قبل از اینکه فروشندگان بتوانند کنترل را در دست بگیرند، یک هفته و نیم ادامه داشت، و این نشان می دهد که منطقه به عنوان یک نقطه کلیدی در نمودار در صورتی که گاوها به فشار خود ادامه دهند، برجسته می شود.

فراتر از آن، یک ناحیه هم‌روی دیگر از 34,084-34,133 وجود دارد که با چند سطح فیبوناچی همراه با نزولی است. خط روند طرح ریزی

نمودار قیمت روزانه داو

پیش بینی S&P 500، Nasdaq 100، Dow Jones برای هفته آینده

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; داو جونز در Tradingview

— نوشته جیمز استنلی، استراتژیست ارشد، DailyFX.com و رئیس آموزش DailyFX

با جیمز در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @JStanleyFX





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.