پیش بینی پوند انگلیس سه ماهه سوم 2022: بانک انگلستان

[ad_1] سه ماهه دوم سال سه ماه دشواری برای بانک انگلستان (BoE) بوده است، زیرا تورم همچنان به رشد خود ادامه می دهد – و انتظار می رود بیشتر افزایش یابد – در حالی که رشد تا حد خزیدن کند شده است و این نگرانی را ایجاد می کند که انگلیس ممکن است وارد رکود

کد خبر : 227731
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 جولای 2022 - 16:41
پیش بینی پوند انگلیس سه ماهه سوم 2022: بانک انگلستان

[ad_1]

سه ماهه دوم سال سه ماه دشواری برای بانک انگلستان (BoE) بوده است، زیرا تورم همچنان به رشد خود ادامه می دهد – و انتظار می رود بیشتر افزایش یابد – در حالی که رشد تا حد خزیدن کند شده است و این نگرانی را ایجاد می کند که انگلیس ممکن است وارد رکود شود. دو فصل متوالی رشد منفی). در حالی که BoE ممکن است استدلال کند که کارت های بدی به آن داده شده است، واکنش آنها به تورم سرسام آور اکنون به نظر می رسد که بسیار کم و دیر شده است. تورم اصلی بریتانیا اکنون بیش از 9 درصد است و اگر پیش‌بینی‌های BoE درست باشد، قرار است در ماه‌های آینده دو رقمی شود و افزایش قیمت سوخت و مواد غذایی همچنان به شدت بر مصرف‌کننده بریتانیا ضربه می‌زند. جنون تورم به خوبی و واقعاً از بطری خارج شده است و بانک مرکزی بریتانیا ممکن است نیاز به افزایش دو برابری نرخ بهره داشته باشد تا فشارهای قیمتی را تحت کنترل درآورد.

نمودار رشد بانک انگلستان

پیش بینی پوند بریتانیا در سه ماهه سوم 2022: بانک انگلستان - زمان تصمیم گیری فرا رسیده است

منبع: TradingEconomic.com

در پیش‌بینی سه ماهه دوم ما به معمای تورم/رشد نگاه کردیم که BoE باید حل کند و داده‌های اخیر نشان می‌دهد که این وضعیت بدتر شده است. تورم همچنان به اوج خود ادامه می‌دهد در حالی که آخرین داده‌های ماهانه تولید ناخالص داخلی بریتانیا نشان می‌دهد که اقتصاد نه تنها کند می‌شود، بلکه به سمت معکوس می‌رود. در حالی که رقم آوریل با کاهش سرعت برنامه آزمایش و ردیابی ویروس کرونا به میزان 0.4 درصد تولید ناخالص داخلی مواجه شد، داده ها نشان می دهد که در تمام بخش های اقتصاد بریتانیا انقباض وجود دارد. با توجه به اینکه انتظار می رود رشد سه ماهه دوم و سه ماهه سوم انگلستان ثابت باشد، این احتمال وجود دارد که رکود اقتصادی بیشتر، بریتانیا را وارد رکود کند. این امر به نوبه خود بانک مرکزی بریتانیا را با مشکل دشوار سرکوب تورم مواجه می‌کند و در عین حال فضای کافی برای رشد را برای اقتصاد بریتانیا باقی می‌گذارد.

نمودار اقتصاد انگلستان

پیش بینی پوند بریتانیا در سه ماهه سوم 2022: بانک انگلستان - زمان تصمیم گیری فرا رسیده است

منبع: TradingEconomic.com

بازار کار بریتانیا همچنان در سلامتی قوی قرار دارد، و در حالی که این برای کل جمعیت بریتانیا خوب است، چالش دیگری را برای BoE، یعنی تورم دستمزد، ایجاد می‌کند. شرکت ها برای استخدام مشکل پیدا می کنند و آنهایی که می توانند به دلیل ترکیبی از تورم و بازار کار فشرده مجبور به پرداخت دستمزدهای بالاتر هستند.

نمودار نرخ بیکاری

پیش بینی پوند بریتانیا در سه ماهه سوم 2022: بانک انگلستان - زمان تصمیم گیری فرا رسیده است

منبع: ONS LFS

چشم انداز پوند انگلیس برای سه ماهه سوم

بریتانیا تنها نیست که با زمان های آزمایشی روبرو است، زیرا بازارهای توسعه یافته در سراسر جهان با تورم و کندی رشد مبارزه می کنند. ایالات متحده پس از شروع آهسته، نرخ بهره را با سرعتی بی سابقه افزایش داده است، در حالی که بانک مرکزی اروپا به زودی نرخ بانکی خود را از قلمرو منفی خارج کرده و برنامه انقباض کمی خود را آغاز خواهد کرد.

اگر به پوند انگلیس به صورت مجزا در برابر دلار آمریکا نگاه شود، عملکرد ضعیفی داشته است و کابل از ابتدای سه ماهه دوم حدود 10 رقم بزرگ کاهش یافته است. با این حال، شاخص نرخ ارز موثر استرلینگ در سال گذشته ثابت است و قدرت دلار آمریکا را برجسته می کند. این قدرت دلار آمریکا شروع به تضعیف می کند زیرا بازارها در شرایط رکودی در ایالات متحده قیمت گذاری می کنند. با افزایش ترس از رکود، بازدهی خزانه داری ایالات متحده از بالاترین سطح اخیر خود در حال کاهش است و باعث می شود دلار آمریکا در تلاش برای صعود بیشتر باشد.

شاخص نرخ ارز موثر استرلینگ

پیش بینی پوند بریتانیا در سه ماهه سوم 2022: بانک انگلستان - زمان تصمیم گیری فرا رسیده است

منبع: ons.gov.uk

به دور از پس زمینه اقتصادی، پوند انگلیس تحت فشار عرصه سیاسی بریتانیا قرار دارد. بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا، همچنان حمایت مردم بریتانیا و افراد درون حزب محافظه‌کار را از دست می‌دهد، زیرا یکی از موارد تقلبی به دنبال دیگری می‌آید. نخست وزیر همچنان از حمایت کافی در حزب خود برای ادامه کار برخوردار است، اما پیش از این تغییرات، استعفای وزیران زیادی لازم نیست. سیاست بر استرلینگ سنگینی می کند.

چشم انداز پوند انگلیس ممکن است آنقدر که پس زمینه اقتصادی و سیاسی نشان می دهد منفی نباشد. بازارهای مالی بسیار کارآمد هستند و از نظر انتظارات و مشکلات درک شده زودتر از موعد قیمت بالایی دارند. فروش سنگین کابل ممکن است به پایان خود نزدیک شود، که عمدتاً به دلیل تضعیف دلار آمریکا است، در حالی که EURGBP محدود به نظر می رسد و احتمالاً در همین حد باقی می ماند. به دلیل ضعف ین ژاپن، GBPJPY در سه ماهه دوم به بالاترین سطح شش ساله خود رسید و هر گونه کاهش در این جفت ممکن است فرصت های جدیدی را برای GBPJPY ایجاد کند، زیرا بانک ژاپن به سیاست پولی فوق العاده سست خود ادامه می دهد.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.