پیش بینی قیمت نفت خام: نوسانات با بازگشت تنش های ژئوپلیتیک افزایش می یابد

[ad_1] چشم انداز نفت خام: قیمت نفت خام در بحبوحه اخباری مبنی بر افزایش نرخ ابتلا به کووید-19 در چین متحمل شده بود. با این حال، در میان سرفصل‌های متناقض در مورد فرود موشک‌های روسیه در لهستان، یکی از اعضای ناتو، یک بازگشت دوباره اتفاق افتاد. بر اساس شاخص احساسات مشتری IG، قیمت نفت خام

کد خبر : 282311
تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۷:۲۷
پیش بینی قیمت نفت خام: نوسانات با بازگشت تنش های ژئوپلیتیک افزایش می یابد

[ad_1]

چشم انداز نفت خام:

  • قیمت نفت خام در بحبوحه اخباری مبنی بر افزایش نرخ ابتلا به کووید-19 در چین متحمل شده بود.
  • با این حال، در میان سرفصل‌های متناقض در مورد فرود موشک‌های روسیه در لهستان، یکی از اعضای ناتو، یک بازگشت دوباره اتفاق افتاد.
  • بر اساس شاخص احساسات مشتری IG، قیمت نفت خام در کوتاه مدت یک سوگیری نزولی دارد.

چین و روسیه اقدام بهای محرکه

قیمت نفت خام تا کنون هفته ای نامنظم را پشت سر گذاشته است که ناشی از گمانه زنی ها در مورد مسائل عرضه و تقاضا بوده است.

در سمت تقاضا، اخبار مربوط به افزایش نرخ آلودگی به کووید-19 در مناطق شهری چین، هیجان را در مورد این ایده که دومین اقتصاد بزرگ جهان به زودی از استراتژی صفراوی COVID-19 خود عقب نشینی می کند، فروکش کرد و برای تقاضای انرژی در پایان این سال، موهبتی فراهم کرد. سال

در سمت عرضه، نگرانی‌ها در مورد تشدید درگیری‌ها در شرق اروپا با حمله موشکی روسیه به کیف، پایتخت اوکراین، دوباره اولویت را به دست آورد. علاوه بر این، گزارش‌های متناقض در مورد فرود موشک‌های روسیه در لهستان – عمداً یا سهواً پس از سرنگونی – باعث ترس از گسترش درگیری ناشی از تهاجم روسیه به اوکراین شد.

نتیجه خالص افزایش شدید نوسانات نفت خام بوده است. با این حال، با تمرکز بر مسائل ژئوپلیتیکی که می‌تواند عرضه را محدود کند، این افزایش نوسانات نفتی به حمایت از افزایش قیمت نفت خام کمک کرده است. اما اگر گزارش‌های مربوط به موشک‌های روسیه در لهستان روشن یا تکذیب شود، می‌توان دستاوردهای نفت خام را به راحتی از بین برد و این گمانه‌زنی اجتناب‌ناپذیر را که این رویداد تنها آجر دیگری در مسیر جنگ جهانی سوم است (به‌عنوان برخی مالی و رسانه‌ها) از بین برد. کارشناسان پیش از موعد اعلام کرده اند).

توصیه شده توسط کریستوفر وکیو، CFA

پیش بینی نفت رایگان خود را دریافت کنید

نوسانات نفت، همبستگی قیمت نفت هنوز ضعیف است

قیمت نفت خام مانند بسیاری از طبقات دارایی دیگر با نوسانات رابطه دارد، به ویژه آنهایی که مصارف اقتصادی واقعی دارند – به عنوان مثال، سایر دارایی های انرژی، فلزات نرم و سخت. مشابه آنچه که اوراق قرضه و سهام از افزایش نوسانات خوششان نمی آید – نشان دهنده عدم اطمینان بیشتر در مورد جریان های نقدی، سود سهام، پرداخت های کوپن، و غیره – نفت خام در دوره های نوسان بالاتر متحمل آسیب می شود. با این حال، با افزایش نوسانات نفت در اطراف تنش‌های ژئوپلیتیک جدید در اروپای شرقی، ممکن است ارتباط بین نوسانات نفت و قیمت نفت خام در روزهای آینده تقویت شود.

تحلیل فنی OVX (نوسان‌پذیری نفت): نمودار قیمت روزانه (نوامبر 2021 تا نوامبر 2022) (نمودار 1)

نوسانات نفت (همانطور که توسط نوسانات طلای Cboe اندازه گیری می شود ETF، OVX، که نوسانات ضمنی یک ماهه نفت را بر اساس زنجیره اختیار معامله USO دنبال می کند) در زمان نگارش این گزارش در 47.43 معامله می شد. همبستگی 5 روزه بین OVX و قیمت نفت خام 0.40- است در حالی که همبستگی 20 روزه 0.11- است. یک هفته پیش، در 8 نوامبر، همبستگی 5 روزه 0.20+ و همبستگی 20 روزه 0.30- بود.

توصیه شده توسط کریستوفر وکیو، CFA

نحوه تجارت نفت

تحلیل فنی قیمت نفت خام: نمودار روزانه (نوامبر 2021 تا نوامبر 2022) (نمودار 2)

در به‌روزرسانی قبلی اشاره شده بود که «قیمت نفت خام هفته گذشته تلاش کرد تا به سمت بالا حرکت کند، اما دیروز به بالاترین سطح اکتبر رسید و سپس کاهش یافت. اکنون، قیمت نفت خام به مثلث متقارن چند ماهه خود بازگشته است، که نشان می دهد انگیزه صعودی در ابتدا شکست خورده است… حمایت مثلث نزدیک به 86.50 می رسد، که اگر شکسته شود، می تواند نشانه عقبگرد عمیق تر برای قیمت نفت خام باشد. در غیر این صورت، ممکن است تحکیم بیشتری در پیش باشد.»

قیمت نفت خام تلاش کرد تا به زیر 86.50 برسد، اما بازگشت تنش های ژئوپلیتیکی پیرامون روسیه به بازگشت قیمت نفت خام به مثلث متقارن چند ماهه خود کمک کرد. با وجود نوسانات معنی دار قیمت در ماه نوامبر، قیمت نفت خام اکنون کمتر از 0.50 درصد در ماه افزایش یافته است (تا 8.33+ درصد و تا 2.85- درصد کاهش یافته است).

حرکت در حال حاضر به طور موثر صاف است. قیمت نفت خام همچنان زیر 5-، 8-، 13- و 21-EMA روزانه خود است، اما پوشش EMA در ترتیب متوالی نه نزولی و نه صعودی است. MACD روزانه در حال سقوط است اما همچنان بالاتر از خط سیگنال خود است، در حالی که روزانه Slow Stochastics درست زیر خط میانه خود نگه داشته است. این موضوع باقی می‌ماند که ممکن است تجمیع بیشتری در پیش باشد.

تحلیل فنی قیمت نفت خام: نمودار هفتگی (مارس 2008 تا نوامبر 2022) (نمودار 3)

مومنتوم در بازه زمانی هفتگی در تضاد است. قیمت نفت خام کمتر از 4، 13، و 26-EMA هفتگی است و پوشش EMA به ترتیب نزولی باقی می ماند. MACD هفتگی در حال چرخش به سمت بالاتر است، اگرچه هنوز زیر خط سیگنال خود است، در حالی که هفتگی Slow Stochastics به بالای خط میانه خود بازگشته است. برای ریشه‌یابی یک روند صعودی، بسته شدن هفتگی بالاتر از 26-EMA هفتگی احتمالاً ضروری است. تا آن زمان، این موضوع باقی می‌ماند که «برای اتخاذ یک سوگیری جهت‌دار طولانی‌مدت خیلی زود است».

توصیه شده توسط کریستوفر وکیو، CFA

ویژگی های معامله گران موفق

شاخص تمایل مشتری IG: پیش بینی قیمت نفت خام (15 نوامبر 2022) (نمودار 4)

نفت خام: داده‌های معامله‌گران خرده‌فروشی نشان می‌دهد که 73.55 درصد معامله‌گران در معاملات خرید خالص هستند و نسبت معامله‌گران لانگ به فروش 2.78 به 1 است. تعداد معامله گران نت-شورت نسبت به روز گذشته 7.35 درصد و نسبت به هفته گذشته 33.16 درصد کاهش یافته است.

ما معمولاً دیدگاهی مخالف نسبت به احساسات جمعیت داریم، و این واقعیت که معامله‌گران خالص هستند نشان می‌دهد که قیمت نفت خام ممکن است به کاهش خود ادامه دهد.

معامله گران نسبت به دیروز و هفته گذشته نسبت به دیروز و هفته گذشته سود خالص بیشتری دارند، و ترکیب احساسات فعلی و تغییرات اخیر به ما یک سوگیری معاملاتی نزولی قوی تری برای نفت خام می دهد.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

— نوشته شده توسط کریستوفر وکیو، CFA، استراتژیست ارشد



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.