پیش بینی قیمت نفت خام: به سرعت به جایی نمی رسیم

[ad_1] چشم انداز نفت خام: قیمت‌های نفت خام پس از آزمایش مقاومت مثلثی سابق افزایش یافته است، اما در محدوده وسیعی که طی دو ماه گذشته حک شده است، باقی مانده است. دلیل کمی وجود دارد که فکر کنیم ادامه نوسانات در محدوده اخیر از بین خواهد رفت، مگر اینکه تهاجم روسیه به اوکراین پایان

کد خبر : 199902
تاریخ انتشار : جمعه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵
پیش بینی قیمت نفت خام: به سرعت به جایی نمی رسیم

[ad_1]

چشم انداز نفت خام:

  • قیمت‌های نفت خام پس از آزمایش مقاومت مثلثی سابق افزایش یافته است، اما در محدوده وسیعی که طی دو ماه گذشته حک شده است، باقی مانده است.
  • دلیل کمی وجود دارد که فکر کنیم ادامه نوسانات در محدوده اخیر از بین خواهد رفت، مگر اینکه تهاجم روسیه به اوکراین پایان یابد.
  • بر اساس شاخص احساسات مشتری IG، قیمت نفت خام در کوتاه مدت یک سوگیری نزولی دارد.

سرفصل ها بازارها را به حرکت در می آورند

بازارهای انرژی بار دیگر در حال پیشنهاد قیمت هستند زیرا گزارش هایی مبنی بر نزدیک شدن اتحادیه اروپا به توافقی برای ممنوعیت واردات نفت روسیه منتشر شده است. دورنمای عرضه محدود در زمانی که اوپک پلاس از برآوردهای تولیدی خود عقب نشینی می کند، به تقویت قیمت نفت کمک می کند، قیمت هایی که از پایین محدوده معاملاتی دو ماهه خود در حال بهبود هستند. در بیشتر موارد، معامله گران باید ادامه نوسانات را در محدوده دو ماه اخیر پیش بینی کنند. حرکت چند درصدی در محدوده عملاً به این معنی است که قیمت نفت خام به سرعت در حال حرکت است، اما به جایی نمی رسد.

نوسانات نفت، همبستگی قیمت نفت ضعیف می شود

قیمت نفت خام مانند بسیاری از طبقات دارایی دیگر با نوسانات ارتباط دارد، به ویژه آنهایی که مصارف اقتصادی واقعی دارند – به عنوان مثال، سایر دارایی های انرژی، فلزات نرم و سخت. شبیه به چگونه اوراق قرضه و سهام افزایش نوسانات را دوست ندارند – نشان دهنده عدم اطمینان بیشتر در مورد جریان های نقدی، سود سهام، پرداخت کوپن، و غیره – نفت خام در طول دوره های نوسانات بالاتر متضرر می شود. ثابت ماندن نوسانات نفت خام در سطوح بالای تاریخی منجر به قطع ارتباط با قیمت نفت شده است.

تحلیل فنی OVX (نوسانات نفت): نمودار قیمت روزانه (آوریل 2021 تا آوریل 2022) (نمودار 1)

پیش‌بینی قیمت نفت خام: به‌سرعت به جایی نمی‌رسیم - بعد چه می‌شود؟

نوسانات نفت (همانطور که با نوسانات طلای Cboe ETF، OVX اندازه گیری می شود، که نوسانات ضمنی یک ماهه نفت را که از زنجیره اختیاری USO مشتق شده است، ردیابی می کند) در زمان نگارش این گزارش با قیمت 52.41 معامله می شد و در بیشتر ماه آوریل ثابت بود. همبستگی 5 روزه بین OVX و قیمت نفت خام است -0.20 در حالی که همبستگی 20 روزه است -0.45. Oنه هفته پیش، در 21 آوریل همبستگی 5 روزه بود +0.34 و همبستگی 20 روزه بود +0.60.

تحلیل فنی قیمت نفت خام: نمودار روزانه (اکتبر 2020 تا آوریل 2022) (نمودار 2)

پیش‌بینی قیمت نفت خام: به‌سرعت به جایی نمی‌رسیم - بعد چه می‌شود؟

چند نکته در مورد بازه زمانی روزانه اول، اما برای چند روز در اوایل ماه مارس، قیمت نفت خام تا حد زیادی بین 61.8٪ و 100٪ افزایش فیبوناچی (94.42 تا 114.20) که از پایین ترین سطح نوامبر 2020، اوج اکتبر 2021 و دسامبر 2021 اندازه گیری شده بود، باقی مانده است. ممکن است چندین مثلث در حال بازی باشند، که همه آنها پشتیبانی یکسانی را در اطراف پسوند 61.8٪ فیبوناچی فوق الذکر دارند.

در میان این مثلث‌ها، اولین (مقاومت ناشی از اوج‌های نوسانی اوایل و اواسط ماه مارس) پس از شکست صعودی ناموفق، حمایت خود را نشان داد. دومی (مقاومت ناشی از اوج های اوایل مارس و آوریل) به نظر می رسد امروز یک شکست صعودی را تجربه می کند. سومین (که از اواسط ماه مارس و آوریل به دست آمده است) تا کنون حاوی قیمت نفت خام است و یک حرکت مهم تر را محدود می کند.

واقعیت این است که قیمت نفت خام در حال افزایش است. قیمت نفت خام کمتر از محدوده روزانه 5، 8، 13 و 21 EMA (که هنوز به ترتیب صعودی نیست). Daily MACD در آستانه حرکت به بالای خط سیگنال خود است، در حالی که Slow Stochastics روزانه با نزدیک شدن به قلمرو خرید بیش از حد، بالاتر از خط میانه خود قرار گرفته است. بازگشت به سمت مقاومت محدوده نزدیک به 114.20 (100% گسترش فیبوناچی اندازه گیری فوق) در کوتاه مدت امکان پذیر است.

تحلیل فنی قیمت نفت خام: نمودار هفتگی (مارس 2008 تا آوریل 2022) (نمودار 3)

پیش‌بینی قیمت نفت خام: به‌سرعت به جایی نمی‌رسیم - بعد چه می‌شود؟

هیچ چیز در طول هفته گذشته تغییر نکرده است. در بازه زمانی هفتگی، روشن است که این حرکت صعودی متوقف شده است. در حالی که قیمت نفت خام به بالای 4-، 8- و 13-EMA هفتگی خود بازگشته است، MACD هفتگی در آستانه صدور سیگنال فروش است (البته بالاتر از خط سیگنال خود) و Slow Stochastics هفتگی به روند کاهشی خود به سمت میانه خود ادامه می دهد. خط همچنان ترجیح داده می شود که “بر روی بازه های زمانی پایین تر (4 ساعته، روزانه) تمرکز کنید… برای آینده قابل پیش بینی.”

شاخص احساسات مشتری IG: پیش بینی قیمت نفت خام (28 آوریل 2022) (نمودار 4)

پیش‌بینی قیمت نفت خام: به‌سرعت به جایی نمی‌رسیم - بعد چه می‌شود؟

نفت – نفت خام ایالات متحده: داده‌های معامله‌گران خرده‌فروشی نشان می‌دهد که 62.96 درصد معامله‌گران در معاملات خرید خالص هستند و نسبت معامله‌گران لانگ به کوتاه 1.70 به 1 است. تعداد معامله‌گران در معاملات خالص 0.56 درصد کمتر از دیروز و 5.54 درصد کمتر از هفته گذشته است. در حالی که تعداد معامله گران نت-شورت نسبت به دیروز 4.10 درصد و نسبت به هفته گذشته 12.10 درصد کاهش یافته است.

ما معمولاً دیدگاه مخالفی نسبت به احساسات جمعیت داریم، و این واقعیت که معامله‌گران دارای سود خالص هستند نشان می‌دهد که قیمت نفت – نفت آمریکا ممکن است به کاهش خود ادامه دهد.

معامله گران نسبت به دیروز و هفته گذشته نسبت به دیروز و هفته گذشته سود خالص بیشتری دارند و ترکیبی از احساسات فعلی و تغییرات اخیر به ما یک سوگیری معاملاتی مخالف نفت خام – نزولی آمریکا را قوی تر می دهد.

— نوشته شده توسط کریستوفر وکیو، CFA، استراتژیست ارشد



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.