پیش بینی قیمت نفت خام: با وجود عقب نشینی، مثلث صعودی باقی می ماند

چشم انداز نفت خام: قیمت نفت خام در هفته گذشته به شدت کاهش یافت، اما مثلث صعودی – ادامه تلاش – باقی مانده است.، نشان می دهد که ممکن است روند صعودی بیشتری در پیش باشد. اصول اساسی تغییر نکرده اند: با وجود نگرانی های فزاینده در مورد شرایط رکودی که در حال ایجاد شدن

کد خبر : 219284
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲:۱۹
پیش بینی قیمت نفت خام: با وجود عقب نشینی، مثلث صعودی باقی می ماند


چشم انداز نفت خام:

  • قیمت نفت خام در هفته گذشته به شدت کاهش یافت، اما مثلث صعودی – ادامه تلاش – باقی مانده است.، نشان می دهد که ممکن است روند صعودی بیشتری در پیش باشد.
  • اصول اساسی تغییر نکرده اند: با وجود نگرانی های فزاینده در مورد شرایط رکودی که در حال ایجاد شدن است، تقاضای جهانی همچنان از عرضه پیشی می گیرد.
  • بر اساس شاخص احساسات مشتری IGقیمت نفت خام در کوتاه مدت دارای یک سوگیری متفاوت است.

نگرانی های رکود سنگین است

نشست سیاستی فدرال رزرو در ژوئن زنگ هشداری برای فعالان بازار بود که به سرعت با این ایده کنار آمدند که تنها راه بانک‌های مرکزی برای مهار فشارهای تورمی از طریق تخریب تقاضا است. از این گذشته، نه فدرال رزرو، نه بانک مرکزی اروپا، نه بانک مرکزی ژاپن – یا هر بانک مرکزی دیگری – نمی توانند زنجیره های تامین جهانی را که به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین یا استراتژی چین برای مقابله با کووید صفر به وجود آمده است، اصلاح کنند.

این درک ناگهانی در هفته گذشته باعث کاهش ریسک ریسک شد، از بازارهای سهام به کالاهای مرتبط با رشد مانند مس و نفت. اما این نگرانی‌ها ممکن است در کوتاه‌مدت بیش از حد مطرح شود، زیرا تقاضای جهانی برای انرژی همچنان در حال رشد است – در حال حاضر – در مواجهه با جهش ضعیف در منابع. کشورهای اوپک پلاس ممکن است نتوانند تولید خود را به اندازه کافی افزایش دهند تا برآوردهای پیش بینی شده را برآورده کنند و تنها امید قابل قبول برای از بین رفتن تقاضا در ماه های آینده این است که چین مجدداً دستورات فراگیر ضد کووید را برقرار کند.

نوسانات نفت، همبستگی قیمت نفت ضعیف است

قیمت نفت خام مانند بسیاری از طبقات دارایی دیگر با نوسانات ارتباط دارد، به ویژه آنهایی که مصارف اقتصادی واقعی دارند – به عنوان مثال، سایر دارایی های انرژی، فلزات نرم و سخت. شبیه به چگونه اوراق قرضه و سهام افزایش نوسانات را دوست ندارند – نشان دهنده عدم اطمینان بیشتر در مورد جریان های نقدی، سود سهام، پرداخت کوپن، و غیره – نفت خام در طول دوره های نوسانات بالاتر متضرر می شود. افزایش اخیر در نوسانات نفت همزمان با کاهش قیمت نفت خام، همانطور که هنجار تاریخی است.

تحلیل فنی OVX (نوسان‌پذیری نفت): نمودار قیمت روزانه (ژوئن 2021 تا ژوئن 2022) (نمودار 1)

نوسانات نفت (همانطور که با نوسانات طلای Cboe ETF، OVX اندازه گیری می شود، که نوسانات ضمنی یک ماهه نفت را که از زنجیره اختیاری USO مشتق شده است، ردیابی می کند) در زمان نگارش این گزارش با قیمت 49.19 معامله می شد که تقریباً در بالاترین قیمت بسته شدن ماهانه بود. همبستگی 5 روزه بین OVX و قیمت نفت خام است -0.66 در حالی که همبستگی 20 روزه است -0.65. Oنه هفته پیش، در 13 ژوئن، همبستگی 5 روزه بود -0.30 و همبستگی 20 روزه بود -0.71.

تحلیل فنی قیمت نفت خام: نمودار روزانه (اکتبر 2020 تا ژوئن 2022) (نمودار 2)

پیش بینی قیمت نفت خام: با وجود عقب نشینی، مثلث صعودی باقی می ماند - بعد چه می شود؟

قیمت نفت خام پس از معامله به بالاترین سطح خود از اوایل ماه مارس کاهش یافت و در نهایت به پایین تر از سطح 100 درصدی فیبوناچی (114.20) که از پایین ترین سطح نوامبر 2020، اوج اکتبر 2021 و دسامبر 2021 اندازه گیری شد، بازگشت. اما ساختار فنی ممکن است همچنان صعودی باشید، زیرا به نظر می رسد یک مثلث چند ماهه شکل گرفته است: مقاومت در برابر اوج های نوسانی مارس و ژوئن است. و پشتیبانی در برابر نوسانات پایین نوامبر 2021، آوریل 2022 و مه 2022 است. تثبیت بیشتر ممکن است در چند هفته آینده در جریان باشد، زیرا اقدامات قیمتی به اوج مثلث متقارن می رسد، که در زمینه حرکت قبلی، همچنان خواستار افزایش چرخه جدید قیمت نفت خام تا اواسط تابستان است.

تحلیل فنی قیمت نفت خام: نمودار هفتگی (مارس 2008 تا ژوئن 2022) (نمودار 3)

پیش بینی قیمت نفت خام: با وجود عقب نشینی، مثلث صعودی باقی می ماند - بعد چه می شود؟

در بازه زمانی هفتگی، حرکت صعودی متوقف شده است. قیمت نفت خام زیر 4-EMA هفتگی است، دقیقاً در 8-EMA هفتگی خود قرار دارد و بالاتر از 13-EMA هفتگی خود باقی می ماند. با این حال، پاکت EMA در ترتیب متوالی صعودی باقی می ماند. MACD هفتگی در حالی که بالاتر از خط سیگنال خود قرار دارد شروع به کاهش کرده است و Slow Stochastics هفتگی شروع به عقب نشینی به سمت خط میانه خود کرده است. همزمان با تحلیل بازه زمانی روزانه، بازه زمانی هفتگی نشان می‌دهد که ممکن است دوره‌ای از تثبیت در پیش باشد. محدوده می تواند بین 107.00 و 122.00 یا تقریباً بیشتر باشد.

شاخص احساسات مشتری IG: پیش بینی قیمت نفت خام (20 ژوئن 2022) (نمودار 4)

پیش بینی قیمت نفت خام: با وجود عقب نشینی، مثلث صعودی باقی می ماند - بعد چه می شود؟

نفت – نفت خام ایالات متحده: داده‌های معامله‌گران خرده‌فروشی نشان می‌دهد که 50.85 درصد معامله‌گران در معاملات خرید خالص هستند و نسبت معامله‌گران لانگ به کوتاه 1.03 به 1 است. تعداد معامله‌گران در معاملات خالص 7.47 درصد بیشتر از دیروز و 27.83 درصد بیشتر از هفته گذشته است. در حالی که تعداد معامله گران نت-شورت 15.61 درصد بیشتر از دیروز و 40.80 درصد کمتر از هفته گذشته است.

ما معمولاً دیدگاه مخالفی نسبت به احساسات جمعیت داریم، و این واقعیت که معامله‌گران به صورت خالص طولانی هستند نشان می‌دهد که قیمت نفت – نفت خام ایالات متحده ممکن است به کاهش خود ادامه دهد.

موقعیت یابی نسبت به دیروز دارای طول خالص کمتر است، اما نسبت به هفته گذشته دارای طول خالص تر است. ترکیبی از احساسات فعلی و تغییرات اخیر به ما یک سوگیری ترکیبی بیشتری از تجارت نفت و نفت خام ایالات متحده می دهد.

— نوشته شده توسط کریستوفر وکیو، CFA، استراتژیست ارشد





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.